4 رکورد در بورس تهران شکست




ادامه از صفحه 7
اما پس از آن دوباره شاخص از این مرز عقب نشینی کرد تا اینکه در روز 30 اردیبهشت ماه یک بار دیگر توانست کانال یک میلیون واحدی را تصاحب کند. این درحالی است که درخرداد ماه اصلاح بازار مانع تداوم روند صعودی شاخص شد به طوری که تا روز 13 خرداد ماه دوباره کانال یک میلیونی پس گرفته شد و دیروز با رشد بیش از 40 هزار واحدی بالاترین سقف تاریخی شاخص به ثبت رسید.
روزگذشته ارزش معاملات بورس نیز به بیش از 7 هزار و 700 میلیارد تومان رسید که افزودن آن به معاملات 3 هزار و 686 میلیارد تومانی فرابورس، ارزش معاملات بازار سهام ایران را به بیش از 11.3 هزار میلیارد تومان می‌رساند.
علاوه براین ارزش بازار بورس تهران نیز از مرز 4 هزار میلیارد تومان گذشت. این درحالی است که ارزش بازار فرابورس ایران نیز به 793 هزار میلیارد تومان می‌رسد که در مجموع ارزش 4799 میلیارد تومانی را به دست می‌دهد.
در معاملات روز گذشته بورس تهران تمام شاخص‌های اصلی بازار یکدست به رنگ سبز درآمد. دراین روز خودرو، بانک‌ها، غذایی، فلزات اساسی، شیمیایی، انبوه‌سازی و سرمایه گذاری‌ها برترین گروه‌های صنایع بورسی بودند.
دیروز بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل متعلق به نماد فارس بود که به تنهایی بیش از 3 هزار واحد شاخص را بالا برد. همچنین نماد فولاد با 2 هزار و 452 واحد، فملی با هزار و 990 واحد، شستا با هزار و 728 واحد، کگل با هزار و 430 واحد، وبملت با هزار و 193 واحد و اخابر با هزار و 137 واحد به ترتیب بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند.
به اعتقاد کارشناسان، روشن شدن ابهامات آزادسازی سهام عدالت در بازار سرمایه به همراه روند صعودی نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بازگشت روند صعودی به این بازار بوده است. هرچند همچنان برخی از کارشناسان نسبت به صعود بورس تردید دارند، اما برخی کارشناسان نیز انتظار شاخص دو میلیون واحدی را تا پایان سال‌جاری دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7363/9/544839/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها