اخبــــار




استقبال فیفا از تغییرات اساسنامه فوتبال ایران

یکی از مهم‌ترین ایرادهای برطرف شده در پیش‌نویس جدید اساسنامه فدراسیون فوتبال حذف وزیر ورزش و معاونش از مجمع فدراسیون فوتبال است. ضمن اینکه تغییرات دیگری هم در این اساسنامه صورت گرفته است. به‌گزارش مهر، پیش‌نویس اصلاح که روز جمعه برای فیفا ارسال شده، مورد استقبال قرار گرفته و تغییرات مد نظر فیفا نگاه مثبت این نهاد به فوتبال ایران را به همراه داشته است. براساس این گزارش قرار است فیفا پس از بررسی‌های لازم روز دوشنبه پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را برای کنفدراسیون آسیا ارسال کند تا این نهاد هم نظرات کارشناسی خود را اعلام کند. فیفا و ای اف سی جمعه پیش رو نظر نهایی خود در مورد پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را اعلام خواهند کرد.

پرونده مارک ویلموتس و یک مجرم تازه

گفت‌وگوی جمعه شب مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یک نکته تازه داشت؛ اشاره به اسم یک مرکز فرهنگی اروپایی. تاج گفت که مرکز فرهنگی ایران و هلند نامه‌ای را به مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش داده و سه مربی خارجی را معرفی کرده که سلطانی فر با پاراف این نامه، آن را به شخص رئیس فدراسیون ارجاع داده است. این در حالی است که ارائه خدمات توسعه تجاری، تسهیل کننده از A تا Z، خدمات حقوقی، مأموریت‌های تجاری به ایران و هلند، تحقیقات بازاریابی، تطبیق تجارت، ثبت شرکت جدید، مستندات واردات و صادرات، لجستیک، خدمات پرسنلی، شبکه‌سازی و اطلاعات مربوط به قوانین تجارت از جمله وظایف این شرکت است و مرکز فرهنگی ایران و هلند هیچ وظیفه‌ای درخصوص فعالیت‌های ورزشی ندارد. مشخص نیست که این مرکز از طریق کدام دسترسی توانسته نامه خود را به دست عالی‌ترین مقام ورزش ایران برساند تا این نامه در اختیار مهدی تاج قرار بگیرد.

کمک به کنترل کرونا در فوتبال با شروع تمرینات  

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط بازیکنان بعد از شروع مجدد تمرینات اظهار کرد:«چند مشکل داشته‌ایم و بشار رسن و اوساگونا هنوز به تمرینات برنگشته‌اند و رادوشویچ هم دیر به تمرینات برگشت. یکی دو مصدوم هم در تمرینات داشته‌ایم. ضمن اینکه در شروع بازی‌ها هم بازیکن محروم داریم. به همین خاطر نگران این مسائل در شروع لیگ هستم و امیدوارم باشگاه مشکلات بازگشت خارجی‌ها را برطرف کند. خوشحالیم که شروع تمرینات و همین‌طور رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی به باشگاه‌ها باعث شد وضعیت ابتلای مربیان و بازیکنان و سایر اعضای تیم‌ها مشخص شود و در نهایت این چند نفر از تیم‌ها و جامعه جدا شدند. این اتفاق به همه تیم‌ها کمک کرد و در واقع شروع تمرینات باعث شد وضعیت کرونا در فوتبال مشخص و کنترل آن راحت‌تر شود.»

محرومیت فولاد از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی

باشگاه فولاد خوزستان به‌دلیل بدهی به سیلوا سوارس، بازیکن برزیلی توسط فیفا از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و جواد نکونام سرمربی این تیم نمی‌تواند بازیکنی را تا پایان لیگ بیست و یکم جذب کند. پیش از این سعید آذری مدیرعامل این باشگاه نسبت به این موضوع هشدار داده و گفته بود این بدهی قبلی فولادی‌ها می‌تواند دردسرساز شود که با این جریمه سنگین این هشدار حقیقت پیدا کرد. فیفا همچنین تأکید کرده که در صورت پرداخت بدهی این بازیکن، محرومیت فولادی‌ها بلافاصله برداشته می‌شود.

کمک مالی اسطوره NBA برای  برابری نژادی

پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاه پوست امریکایی به دست افسر سفید پوست شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحده امریکا، مایکل جردن اسطوره بسکتبال NBA به همراه برند جردن مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به سازمان‌های حمایت‌کننده از برابری نژادی اختصاص دادند. ‌مایکل جردن و کمپانی نایک همچنین برند جدیدی با شعار «برند مایکل برای جامعه سیاه است» را راه‌اندازی کردند.‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7363/14/544862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها