محمود اسلامیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با «ایران»:

ویلموتس نمی‌تواند غرامت بگیرد

قرارداد با ویلموتس اتفاق خوبی بود اما در مسیر این قرارداد اتفاقات خوبی نیفتاد/ مشکل اصلی اساسنامه، بند دخالت دولت بود که با همکاری سلطانی‌فر برطرف شد/ بخش خصوصی تمایلی به تیم‌داری ندارد و عامل اصلی آن به حق پخش مربوط می‌شود





محمد محمدی سدهی
خبرنگار
ماجرای مارک ویلموتس-فدراسیون فوتبال با صحبت‌های اخیر مهدی تاج، زوایای جدیدی پیدا کرد. قراردادی که به چالش اصلی این روزهای فدراسیون فوتبال تبدیل شده و حالا هر مسئولی تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازد. مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چند روز پیش در مصاحبه با بخش خبری 20:30  چگونگی معرفی ویلموتس به فدراسیون و نکاتی از رقم قرارداد این مربی بلژیکی را افشا کرد که همچنان محل بحث است و واکنش‌های متفاوتی به همراه داشته. گرچه در حال حاضر مهم‌ترین موضوع درخواست غرامت کلان مرد بلژیکی از فدراسیون فوتبال ایران است.
محمود اسلامیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص این مسائل به خبرنگار «ایران» گفت: «قرارداد ویلموتس روشن است و بارها در مورد مبلغ آن صحبت شده است. به نظرم در حال حاضر مهم‌ترین موضوع این است که دست به دست هم بدهیم تا در پرونده شکایت از او موفق باشیم. ویلموتس و وکیلش قرارداد را خوانده و آن را امضا کردند. او به دنبال این است که پولی از فدراسیون بگیرد. ویلموتس می‌خواهد از ما غرامت بگیرد اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد.»
اسلامیان ادامه داد: «بندی در قرارداد این مربی گنجانده شد که هر کدام از طرفین تصمیم به فسخ بگیرند،‌ میزان خسارت و غرامت به اندازه پول 3 ماه از قرارداد خواهد بود. ویلموتس مربی خوبی بود و نتایج خوبی هم با تیم ملی بلژیک گرفته بود. حضور او در تیم ملی ایران اتفاق بدی نبود. باید انصاف را در نظر بگیرم؛ ویلموتس می‌خواست مبلغ قراردادش را دریافت کند اما پولش بموقع پرداخت نشد. این موضوع باعث شد تا او پریشان شود و به فکر جدایی از تیم ملی بیفتد. مهدی تاج چند بار برای تأمین مبلغ قرارداد ویلموتس به وزارت ورزش رفت اما متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها این مبلغ خیلی دیر تأمین شد.» این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بیان داشت: «متأسفانه ما با جدایی یک مربی بدون در نظر گرفتن خیلی موارد، درخصوص تمامی خصوصیات منفی او صحبت می‌کنیم. درباره کی‌روش هم چنین اتفاقی افتاد و بعد از جدایی، صحبت‌ها علیه او آغاز شد و حالا دنبال این هستیم که با ویلموتس چنین کاری کنیم. قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس اتفاق خوبی بود اما متأسفانه در مسیر این قرارداد اتفاقاتی افتاد که باعث جدایی او از تیم ملی شد.»
اسلامیان در ادامه به یکی دیگر از چالش‌های فوتبال ایران پرداخت. موضوع حق پخش که سال‌هاست لاینحل باقی مانده: «صدا و سیما، پول فوتبال را نمی‌دهد و تا زمانی که این موضوع برطرف نشود، ما با چنین مشکلاتی مواجه خواهیم بود. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که بخش خصوصی هیچ تمایلی به تیمداری ندارد و عامل اصلی این موضوع، به حق پخش مربوط می‌شود. در لیگ برتر چند تیم خصوصی داریم اما واقعاً کدام یک از آنها تمایل دارند به تیمداری ادامه دهند؟ یک نفر می‌آید، تیمداری می‌کند و می‌بیند که هیچ درآمدی نصیبش نشده، بنابراین قطعاً انگیزه‌ای برای ادامه کار نخواهد داشت.» او درخصوص موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال هم توضیحاتی ارائه کرد: «پس از نامه فیفا، در رسانه‌ها نوشته شد که 80 ایراد از اساسنامه فدراسیون گرفته شده در صورتی که اصلاً این گونه نبود. مشکل اصلی اساسنامه، بند دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال بود که این بند با همکاری وزیر ورزش برطرف شد. فیفا می‌گوید که دولت‌ها نباید هیچ دخالتی در فدراسیون‌ها داشته باشند. خوشبختانه این موضوع با تلاش‌های دولت در ورزش در حال انجام است. دولت روحانی در طول این سال‌ها به دنبال فعال کردن بخش خصوصی بود و این فعالیت به معنای این نیست که بخش خصوصی از قوانین کشور تخطی کند، متأسفانه برخی‌ها چنین اعتقادی دارند و در مسیر خصوصی‌سازی سنگ‌اندازی می‌کنند.» اسلامیان درخصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال کاندیدا شدن بازیکنانی همچون علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که بیش از 100 بازی ملی دارند، گفت: «در یکی از بندهای اساسنامه که در حال اصلاح است، به این موضوع اشاره شده و از نظر من این اتفاق خوبی است. این افراد می‌توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند و در صورت رأی آوردن، ریاست فدراسیون را برعهده بگیرند. حضور افراد از بدنه فوتبال اتفاق مناسبی است و می‌تواند وجهه خوبی به فوتبال‌مان بدهد.» محمود اسلامیان با انتقاد از مصاحبه محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که صحبت از تعلیق فوتبال و ورزش ایران کرده بود، گفت: «صحبت درخصوص تعلیق فدراسیون فوتبال و در کل ورزش ایران، صحبت‌های درستی نیست. ما دشمنان زیادی داریم و آنها به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند. اینکه بخواهیم خودمان در مورد تعلیق فوتبال و ورزش صحبت کنیم، باعث می‌شود تا بهانه دست آنها دهیم.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7365/14/545064/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها