دیگه چه خبر؟



حوزه باید برای 7 میلیارد انسان تولید معرفت کند

 خبر اول اینکه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به کارکردهای حوزه و پاسخگویی به نیازهای جامعه گفت: حوزه در واقع باید قلب تپنده‌ای باشد که فکر و معرفت جامعه و جهان را اداره و مدیریت و معیشت همه بر ساحت‌های زندگی بشر را نورافشانی کند و برای 7 میلیارد بشر و نسل‌های آینده آماده پاسخگویی و تأمین نیازهای فکری و معرفتی باشد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله اعرافی ضمن تأکید بر اهمیت حضور عالمانه و شجاعانه حوزه و حوزویان در همه صحنه‌ها افزود: حوزه علمیه در برخی قلمروهای علمی، اجتماعی و سیاسی عقب نشسته است، اگر نظام از حوزه مطالبه کند، لازم است حوزه پاسخگو باشد که چرا به موضوعات جدید وارد نشده و تئوری تولید نکرده است.

پیشنهاد شنود مکالمات نمایندگان

 خبر دیگر اینکه، فریدون عباسی، نماینده مجلس و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت احمدی‌نژاد از شنود شدن مکالمات نمایندگان مجلس دفاع کرده است. به گزارش «ایران»، وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد گفته است: همان‌طور که سرمایه‌دارانی در کشور وجود دارند که پول خرج می‌کنند و دفتر و کارشناس در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند، اتاق‌های فکر هم دور نمایندگان را می‌گیرند و مثلاً برای رضای خدا تلاش می‌کنند ولی این‌طور نیست. اینها معادلات قدرت است و می‌خواهند از نمایندگان استفاده کنند. اقدامی که نتیجه‌اش شد رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان مجلس. این دوره ۴ ساله فرصت بسیار مناسبی است برای نفوذ به مجلس و سوء استفاده از نمایندگان؛ بنابراین طبیعی است که دستگاه‌های نظارتی مراقبت کافی و جامع را به عمل آورند. وی افزوده من شخصاً از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌خواهم به‌طور مرتب بنده و نمایندگان را چک کنند و حتی مکالمات‌مان را هم شنود کنند. من حتی حاضرم برای این مسأله به این نهادها امضا دهم؛ چراکه امنیت این مملکت و کشور برای من مهم‌تر از خودم است. من از خدا می‌خواهم یکی مرا کنترل کند و هشدارهای لازم را به من بدهد.

بازداشت یک وکیل دادگستری

 دست آخر اینکه، سایت دیده‌بان ایران به نقل از برخی فعالان سیاسی خبر داده که یک  وکیل دادگستری صبح دیروز بازداشت شده است. براساس این خبر علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری که در برخی پرونده‌های سیاسی متهمان را وکالت کرده، صبح دوشنبه پس از چندساعت جست‌وجوی خانه‌اش و ضبط وسایل شخصی‌اش بازداشت و به دادسرای اوین برده شده است. مقامات رسمی واکنشی نسبت به بازداشت این وکیل دادگستری نداشته و توضیحی درخصوص این بازداشت ارائه نداده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7365/3/545091/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها