دیگه چه خبر؟




نماینده دستگاه قضایی و شورای نگهبان
در ترکیب هیأت نظارت بر نمایندگان

   خبر اول اینکه، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس از طرح جدید وکلای‌ ملت برای اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد. ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس از تهیه طرحی برای اصلاح هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد که نمایندگانی خارج از مجلس هم قرار است به ترکیب آن اضافه شوند. به‌ گزارش تسنیم، ترکیب این هیأت از رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی به‌عنوان رئیس، دو نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس، یک نفر از قضات دیوان عالی کشور با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و به انتخاب مجلس و یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان به معرفی دبیر شورای نگهبان و انتخاب مجلس است.به گفته ابوترابی، اگر نماینده‌ای به این هیأت معرفی شود، پس از بررسی و ابلاغ محکومیت در هیأت و رسیدگی به اعتراض وی، نمایندگان در جلسه علنی درباره ادامه فعالیت نماینده متخلف تصمیم‌گیری می‌کنند.

استقبال کانادا از پیشنهاد ایران درباره جعبه سیاه

  خبر دیگر اینکه، کانادا ضمن موافقت با وعده ایران برای انتقال جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده خط هوایی اوکراینی به فرانسه برای رمزگشایی، آن را یک ایده خوب دانسته است. به گزارش ایرنا، پیش تر، برخی رسانه‌های خارجی به نقل از فرهاد پرورش نماینده ایران در سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) اعلام کرده بودند که ایران از آژانس حوادث هوایی فرانسه خواسته جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراین را بازخوانی کند.به گزارش تارنمای روزنامه کانادایی نشنال پست، مارک گارنو وزیر امور حمل‌ونقل کانادا گفت که کشورش خواهان انتقال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به جای اوکراین به فرانسه در سریع‌ترین زمان ممکن است. این مقام کانادایی خاطرنشان کرد که این کشور با پیشنهاد انتقال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراین به فرانسه به‌ جای اوکراین موافق است. اظهارات این مقام کانادایی در حالی مطرح شده که محسن بهاروند و مارتا مورگان معاونان وزارت خارجه ایران و کانادا در گفت‌و‌گویی بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی تأکید کردند.

نام فرودگاه مهرآباد تغییر نمی‌کند

  شنیدیم که،  عضو هیأت رئیسه مجلس دریافت طرح‌هایی با عنوان ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه مهرآباد را تکذیب کرد.احمد امیرآبادی نماینده قم در توئیتی نوشت: این روزها برخی‌ها طرح‌هایی را منتشر می‌کنند با هدف تخریب مجلسی که مردم به آن امیدوارند. مسئول طرح‌ها در هیأت رئیسه بنده هستم طرح‌هایی مثل ازدواج اجباری و تغییر نام فرودگاه مهرآباد تحویل نشده است.ضمن اینکه مسئول نام‌گذاری فرودگاه‌ها وزارت راه و شهرسازی است.

تکذیب حضور عناصر پ‌ک‌ک در خاک ایران

  دست آخر اینکه، فرمانده نیروی زمینی سپاه با رد ادعای یک مقام ترکیه‌ای مبنی بر حضور عناصر پ‌ک‌ک در خاک جمهوری اسلامی ایران گفت: سپاه با اقتدار، عزت و اشراف دقیق و همه‌جانبه، امنیت و تسلط لازم را در مرزها ایجاد کرده است. به گزارش سپاه نیوز، سردار محمد پاکپور افزود: انتظار می‌رود مقامات کشور دوست و همسایه ترکیه، قبل ازهرگونه اظهار نظر رسانه‌ای پیرامون رخدادهای مرزی، پس از حصول اطمینان از صحت واقعه، از کانال‌های رسمی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کرده و برابر سازو کارهای پیش‌بینی شده اینگونه مسائل را دنبال نمایند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7369/3/545448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها