ایران در «ایران»




بازگشایی پایانه مرزی مهران پس از 100 روز

ایلام - کریم ویسی/ مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: پایانه مرزی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهران با توافق صورت گرفته با مقامات مرزی کشور عراق برای خروج کالا‌های دپو شده در مرز بازگشایی شد.
«روح‌الله غلامی» با بیان اینکه قرار است کالا‌های دپو شده در مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شود، تصریح کرد: از هفته گذشته روز‌های یکشنبه و چهارشنبه این مرز برای خروج کالا‌های جدید فعال است. مدیرکل گمرکات استان ایلام تأکید کرد: بازگشایی مرز مهران تنها مختص فعالیت تجاری است و زائران و مسافران از مراجعه به مرز مهران به منظور تردد به کشور عراق خودداری کنند. همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز تجاری مهران که از حدود سه ماه و نیم گذشته تاکنون به‌دلیل شیوع کرونا بسته شده بود از روز دوشنبه ۱۹ خردادماه بازگشایی شد. «محمد نوذری» افزود: بازگشایی مرز مهران طی رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد با طرف عراقی انجام شده است و تنها مختص فعالیت تجاری و ۲ روز در هفته است. وی اظهار داشت: بر این اساس دوشنبه و چهارشنبه این هفته، تمامی کامیون‌های مستقر در گمرک مهران تخلیه شده و توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اما از هفته آینده مرز تجاری مهران در روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال است و روزانه تا ۲۵۰ تریلی تخلیه و بارگیری خواهد شد. نوذری تأکید کرد: بازگشایی مرز مهران تنها مختص فعالیت تجاری است و زائران و مسافران از مراجعه به مرز مهران به منظور تردد به کشور عراق خودداری کنند.

بازگشایی باشگاه‌های ورزشی خوزستان

با خروج خوزستان از وضعیت قرمز کرونا و زرد شدن وضعیت شهرها ی این استان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اعلام کرد:«باشگاه‌های ورزشی خوزستان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی وازسرگیری فعالیت‌های ورزشی خود اقدام کنند.»
به گزارش ایرنا، «احسان حاجی نجف»، مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اولین گام برای بازگشایی باشگاه‌های ورزشی ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir است. همچنین انجام تست پی سی آر و تحویل نتیجه آن به اداره ورزش و جوانان الزامی است. وی شرکت در دوره مجازی آموزش مبارزه با کرونا که توسط فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار می‌شود را از دیگر اقدامات ضروری برای بازگشایی باشگاه‌های ورزشی دانست و گفت: همچنین مراجعه به مرکز بهداشت برای تأیید بهداشتی مکان باشگاه، خرید دستگاه تب‌سنج و تکمیل فرم تعهدنامه مؤسس باشگاه برای باشگاه‌داران ضروری است. حاجی نجف با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی ملزم به گندزدایی وضدعفونی محیط باشگاه حداقل هفته‌ای یکبار و تهیه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش هستند، افزود: همچنین نصب بنر با عنوان «ورود افراد مشکوک به علائم کرونا در این مکان ممنوع است» در محل باشگاه لازم و ضروری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7369/6/545470/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها