اصلاح قیمت لوازم خانگی بعد از بحران قیمتی



رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.
به‌گزارش فارس، محمدرضا تابش با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: بر اساس این مصوبه ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و هر ذینفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و غیره و فارغ از نوع برند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه ۱۲۴ ثبت کند. به‌گزارش مهر، سیدجواد احمدی، معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان التهابات اخیر بازار لوازم خانگی را ناشی از عدم اصلاح قیمت و احتکار برخی تولیدکنندگان با سودای سود بیشتر دانست و گفت: قیمت لوازم خانگی ظرف روزهای آتی اصلاح خواهد شد. وی در رابطه با ساماندهی بازار لوازم خانگی به مهر گفته است: یکی از دلایلی که عرضه از سمت واحدهای تولیدی لوازم خانگی به بازار ظرف روزهای گذشته کاهش یافته، عدم تعیین تکلیف قیمت اقلام این گروه از صنعت در سال جدید بود که بر این اساس، هفته گذشته جلسات مستمری با تشکل‌های تولیدی و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برگزار شد تا با توجه به مصوبات کارگروه تنظیم بازار، در مورد قیمت و نحوه عرضه این اقلام توافق صورت گیرد و اقدام شود.
احمدی اظهار داشت: لوازم خانگی اکنون در اولویت رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با قیمت‌گذاری اقلام قرار گرفته و از ابعاد مختلف هم، بحث قیمت مورد بازنگری و پیگیری قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه عدم عرضه انبارها و مراکز نگهداری نیز بشدت مورد رصد قرار گرفته و با متخلفان برخورد خواهد شد تا بتوان هم قیمت را اصلاح کرد و هم عرضه به سطح بازار را به حالت عادی درآورد.
به‌گزارش «ایران»، این گفته سازمان حمایت در شرایطی است که طی چند وقت اخیر بارها از وضعیت نابسامان بازار لوازم خانگی گزارش‌هایی منتشر شده است؛ تنش در این بازار از زمانی آغاز شد که واردات لوازم خانگی ممنوع شد. تولیدکنندگان برخلاف وعده‌هایی که داده بودند که توان تأمین کالا را دارند با افزایش قیمت محصولات، کاری کردند که تقاضا را کنترل کنند. با گشتی کوتاه در بازار لوازم خانگی مشخص می‌شود که تولیدکنندگان داخلی سلیقه‌ای فعالیت می‌کنند و گویا هیچ قانونی برای آنها صدق نمی‌کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7369/9/545482/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها