اخبــــار




«کرونا» بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات آسیا را لغو کرد

برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۰ در تایوان که بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی حوزه فناوری اطلاعات قاره آسیا محسوب می‌شود، به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد.
به گزارش مهر، برگزارکنندگان کامپیوتکس در ماه مارس تصمیم گرفتند برگزاری این نمایشگاه را به تأخیر انداخته و آن را به‌جای ماه ژوئن در اواخر ماه سپتامبر یا شهریور ماه برگزار کنند، اما با تداوم شیوع ویروس کرونا سرانجام تصمیم به لغو برگزاری این نمایشگاه گرفته شد.
براساس تازه‌ترین اطلاعیه کامپیوتکس، برگزاری این نمایشگاه برای ژوئن سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده و بنابراین در سال ۲۰۲۰ این نمایشگاه به هیچ وجه تشکیل نمی‌شود. پیش از این بسیاری از نمایشگاه‌های مشابه مانند کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا نیز به علت نگرانی از ابتلای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به ویروس کرونا لغو شده بود.
در تایوان تا به‌حال تنها ۴۴۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این عده هفت نفر فوت کرده‌اند. بنابراین در این کشور شیوع ویروس کرونا جدی نیست، ولی نکته مهم این است که بخش عمده افراد مبتلا به کرونا در تایوان افرادی هستند که قبلاً از خارج به این کشور وارد شده و موجب شیوع کرونا شده‌اند. تایوان بیم دارد که مسافرت هزاران نفر به این کشور برای مشارکت در کامپیوتکس ۲۰۲۰ به انتشار گسترده ویروس یادشده منجر شود.
قرار بود ۴۳ هزار نفر برای برگزاری کامپیوتکس ۲۰۲۰ به تایوان بیایند که می‌توان حدس زد تنفس این افراد در فضای بسته نمایشگاهی تا چه میزان خطر ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند.

«فیس‌آی‌دی» به پیام رسان فیس‌بوک اضافه می شود

فیس‌بوک در حال بررسی آزمایشی افزودن قابلیت فیس‌آی‌دی به پیام رسان خود است تا روش جدیدی برای رمزگشایی این پیام رسان ابداع شود.
به‌گزارش فارس، افزوده شدن فیس‌آی‌دی به پیام رسان فیس‌بوک به معنای از کارافتادن دیگر روش‌های باز کردن قفل این پیام رسان نیست و تنها گزینه‌ای در کنار سایر گزینه‌ها محسوب می‌شود.
فیس‌بوک امیدوار است از این طریق امکانات امنیتی پیام رسان خود را افزایش دهد و بخصوص از دسترسی اشخاص ثالث به پیام‌های کاربران جلوگیری کند.
با نهایی شدن این تغییرات دسترسی به پیام رسان فیس‌بوک از طریق فیس‌آی‌دی، تاچ آی‌دی و کلمه عبور کاربر ممکن می‌شود. حتی در صورت باز بودن قفل گوشی کاربر باید یکی از این سه گزینه را برای دسترسی به پیام رسان فیس‌بوک مورد استفاده قرار دهد.
همچنین کاربران می‌توانند با تعیین یک بازه زمانی، کاری کنند تا گوشی بعد از سپری شدن مدت زمان مذکور قفل شده و استفاده از پیام رسان فیس‌بوک تنها با استفاده از یکی از روش‌های امنیتی ممکن شود. این خدمات در بخش تنظیمات فیس‌بوک و در قالب زمان ‌بندی‌های یک و ۱۵ دقیقه‌ای و نیز یک ساعته در دسترس است.
 فیس‌بوک در حال آزمایش این خدمات روی تعداد کمی از گوشی‌های مجهز به سیستم عامل آی‌او‌اس است و قرار است آن را در آینده به کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز ارائه دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7369/17/545511/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها