آرش رضاوند، ‌هافبک استقلال در گفت‌وگو با «ایران»:

برخی از مردم بیشتر از فوتبالیست‌ها عاشق فوتبال هستند




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
براساس آخرین اطلاعیه سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر فوتبال از 4 تیر با برگزاری دیدار معوقه فولاد خوزستان و استقلال تهران از سر گرفته می‌‌شود. آبی‌های پایتخت پس از پشت سر گذاشتن تست کرونا از 2 خردادماه تمرینات‌شان آغاز شد و بازیکنان این تیم زیر نظر فرهاد مجیدی، سرمربی تیم تمرینات‌شان را برگزار می‌‌کنند تا برای حضور در مسابقات لیگ آماده شوند.
آرش رضاوند، ‌هافبک تیم استقلال درخصوص شرایط تیمش به خبرنگار «ایران» گفت: «شرایط استقلال با وجود تعطیلی مسابقات خوب است و ما در حال حاضر هم به صورت منظم تمرینات‌مان را برگزار می‌‌کنیم. البته باید ببینیم که لیگ شروع می‌‌شود یا نه. 10 روز مسابقات را عقب انداختند و در حال حاضر هم وضعیت کشور و شهر تهران از نظر شیوع کرونا چندان مناسب نیست به این دلیل هنوز نمی‌دانیم که لیگ قطعاً برگزار می‌‌شود یا نمی‌شود.»
تیم استقلال از جمله تیم‌هایی است که پیش از این بارها مخالفت خود را با برگزاری بازی‌ها اعلام کرده بود. او در این خصوص افزود: «لیگ نوزدهم به دلیل شیوع کرونا خیلی طولانی شد و این موضوع باعث می‌‌شود تا مصدومیت‌ها بیشتر شود. برگزاری مسابقات به این دلیل باعث می‌‌شود تا بازیکنان بیشتر از هر کس دیگری آسیب ببینند که البته این آسیب دیدگی تنها مختص آسیب بدنی نیست و موضوع کرونا را هم باید در نظر گرفت. با آغاز مسابقات بازیکنان بیشتر از هر فرد دیگری در معرض ابتلا به کرونا هستند. باید در ابتدا این مسائل را در نظر بگیریم و پس از آن به فکر برگزاری مسابقات باشیم.»
او درخصوص اجرای پروتکل‌های جهانی که فیفا برای مقابله با شیوع کرونا در نظر گرفته است، این گونه گفت: «آن چیزی که فیفا می‌‌گوید با آن چیزی که ما اجرا می‌‌کنیم، زمین تا آسمان فرق می‌‌کند. البته ما دوست نداریم مسابقات لیگ تعطیل شود چرا که تنها منبع درآمدمان همین فوتبال است. قطعاً بازیکنان بیشتر از تعطیلی لیگ ضرر می‌‌کنند اما باید شرایطی ایجاد شود که بازیکنان آسیب نبینند چون ممکن است بازیکنی به دلیل ابتلا به کرونا زندگی ورزشی‌اش به خطر بیفتد.»
رضاوند با اشاره به آسیب دیدگی محمد انصاری، مدافع پرسپولیس از ناحیه رباط صلیبی اظهار داشت: «آسیب دیدگی انصاری به دلیل بالا رفتن فشار تمرینات است. تعطیلی مسابقات و فشار بیشتر تمرینات قطعاً باعث آسیب دیدگی بازیکنان بیشتری خواهد شد که البته با برگزاری بازی‌ها این موضوع بیشتر به چشم خواهد آمد. علاوه بر این بازی‌ها هر چهار روز یکبار برگزار می‌‌شود و این موضوعات باعث می‌‌شود فشارها روی بازیکنان چندین برابر شود.»
هافبک استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا فرهاد مجیدی از عملکرد بازیکنان در تمرینات رضایت دارد، گفت: «مجیدی از بازیکنان راضی است چون در زمان تعطیلی مسابقات برنامه‌های تمرینی در اختیار بازیکنان قرار داده بود. شرایط بدنی بچه‌ها خوب است و قرار است بازی‌های دوستانه بیشتری برگزار کنیم و قطعاً با برگزاری این بازی‌ها به شرایط ایده‌آل خواهیم رسید. فرهاد مجیدی شرایط بچه‌ها را رصد می‌‌کرد و ما برطبق برنامه‌ها تمرینات‌مان را برگزار می‌‌کردیم. در این 2 ماه تعطیلات فشار زیادی به بازیکنان وارد شد چرا که صبح و بعد از ظهر تمرین می‌‌کردیم.»
در مقطعی صحبت از کسر حقوق بازیکنان تیم‌های نامدار فوتبال در سراسر جهان به دلیل تعطیلی مسابقات بود که این اتفاق در فوتبال ایران نیفتاد و بازیکنان فوتبال به هیچ وجه موافق این موضوع نبودند. او درخصوص این موضوع بیان داشت: «صحبت درخصوص کسر حقوق از ورزشکاران به هیچ وجه درست نبود چرا که ما همانند فوتبالیست‌های نامدار به صورت هفتگی حقوق دریافت نمی‌کنیم.»
او از دلتنگی‌های خود این گونه صحبت کرد: «دلم برای فوتبال تنگ شده البته ما که هوادار داریم؛ دل‌مان بیشتر برای بازی در کنار هواداران‌مان تنگ می‌‌شود. البته این دلتنگی تنها مختص ما نیست و مردم هم دل‌شان برای فوتبال تنگ شده. هرجا که می‌‌رویم می‌‌گویند که خدا کند بازی‌ها زودتر شروع شود. سرگرمی مردم همین فوتبال است. مردم در طول یک روز گاهی اوقات به دلیل برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس حدود 4 ساعت پای تلویزیون می‌‌نشینند و سرگرم می‌‌شوند. علاوه بر این مردم در مورد بازی‌ها چندین روز صحبت می‌‌کنند و اینها موجب سرگرمی‌شان می‌‌شود. برخی از مردم بیشتر از فوتبالیست‌ها عاشق فوتبال هستند.»
در روزها و ماه‌هایی که مسابقات لیگ برتر تعطیل بود عکس‌هایی از برخی بازیکنان بدون رعایت فاصله اجتماعی منتشر شد. او در این خصوص بیان داشت: «خود من هم در این عکس‌ها بودم (باخنده) و شاید نباید این کار را می‌‌کردیم البته تست هم دادم و خدا را شکر تست من منفی بود.»
شماره 88 استقلال در خصوص بازی های دوستانه روز پنجشنبه و جمعه آبی ها برابر خوشه طلایی ساوه و تیم هوادار و گلزنی در بازی مقابل تیم خوشه طلایی بیان داشت: «در مورد گلزنی در این مسابقه صحبتی ندارم. این مسابقات به منظور آماده سازی تیم برگزار می شود و بازی های بسیار خوبی است که با نظر سرمربی تیم برگزار کردیم. ما پیش از این بازی های تدارکاتی نداشتیم و با برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی ناآشنا بودیم که خوشبختانه این 2 دیدار ما را تا حدودی هم در جو مسابقات قرار داد و هم به قوانین رعایت پروتکل‌های بهداشتی آشنا کرد. برگزاری مسابقات با رعایت مسائل بهداشتی برای ما عجیب غریب بود.»  او در خصوص حضورش به عنوان بازیکن اصلی با توجه به مصدومیت 2 هافبک استقلال (داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی) افزود: «این گونه نیست که به دلیل غیبت هافبک‌های استقلال، من به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفتم. من در زمان استراماچونی هم در ترکیب تیم به عنوان یار اصلی حضور داشتم، این موضوعات بستگی به تاکتیک مربیان دارد. امیدوارم که مصدومیت شجاعیان و اسماعیلی هر چه زودتر برطرف شود و این دو بازیکن هم به تیم اضافه شوند.»

تمرین استقلالی‌ها با محوریت بدنسازی و پینگ ‌پنگ

تیم فوتبال استقلال بعد از برگزاری 2 دیدار دوستانه مقابل خوشه طلایی و هوادار صبح دیروز (شنبه) در یکی از سالن‌های وزنه تهران به بدنسازی پرداخت. پیش از شروع تمرین تعدادی از بازیکنان و اعضای کادر فنی با یکدیگر تنیس روی میز بازی کردند. شیخ دیاباته که در 2 بازی دوستانه استقلال حضور نداشت در این تمرین به کار بدنی پرداخت. این بازیکن که دیرتر از سایر بازیکنان در تمرینات شرکت کرده از نظر بدنی نسبت به سایر بازیکنان عقب‌تر است. تیم فوتبال استقلال قرار است مقابل پیکان و رایکای بابل دو دیدار دوستانه در روزهای 28 و 29 خرداد برگزار کند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7369/18/545516/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها