اخبـــــار




بیماری قلبی علت مرگ آسیه پناهی

گروه حوادث / سازمان پزشکی قانونی کرمانشاه با گذشت حدود یک ماه از مرگ مشکوک زن آلونک نشین علت مرگ وی را بیماری‌ حاد قلبی اعلام کرد.آسیه پناهی زن 61 ساله‌ای بود که همراه دختر و نوه‌اش در آلونکی واقع در انتهای شهرک فدک کرمانشاه زندگی می‌کرد اما روز ۳۰ اردیبهشت سال‌جاری مأموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه خانه وی را به‌دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی تخریب کردند. اما آسیه که نمی‌خواست اجازه دهد مأموران سرپناه او را تخریب کنند در برابر مأموران مقاومت کرد که به‌گفته شاهدان در جریان این درگیری مأموران در محل به وی اسپری فلفل پاشیدند و پس‌از آن نیز وی را برای انتقال به کمپ «چشمه سفید» در جنوب شهر، سوار خودروی اجرائیات کردند، اما در مسیر انتقال به کمپ آسیه جان باخت.مرگ این پیرزن کرمانشاهی واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها به همراه داشت به‌همین خاطر حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواهان رسیدگی سریع به این پرونده و شناسایی علت دقیق فوت این زن شد که سازمان پزشکی قانونی نیز بررسی این موضوع را در اولویت قرار داد. عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی در سفر به کرمانشاه پرونده مرگ آسیه پناهی را یک «پرونده ملی» خواند و به مرکز استانی این سازمان دستور داد با سرعت و دقت لازم علت فوت این زن کرمانشاهی را مشخص کنند.بدین ترتیب در نهایت سلیم خانی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه روز گذشته در این باره گفت: براساس آزمایشات انجام شده در پزشکی قانونی، علت فوت آسیه پناهی بیماری‌ حاد قلبی بوده است. با توجه به اهمیت این پرونده رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام و پس از بررسی کارشناسان پزشکی قانونی مشخص شد این زن بیماری حاد قلبی داشته و فوت او در اثر اسپری گاز فلفل نبوده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته اگر دستگاه قضا بخواهد که بررسی کنیم که علت فوت ارتباطی با استرس و بیماری قلبی او داشته آن را بررسی و در کمیسیون اعلام می‌کنیم. لازم به یادآوری است که بعد از مرگ آسیه برای یکی از مدیران شهرداری کرمانشاه و مأمورانی که در این حادثه دخیل بوده‌اند قرار بازداشت صادر شد.

نظارت پلیس امنیت بر لایوهای اینستاگرامی

گروه حوادث: رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از رصد و نظارت بر محتوای منتشر شده در برخی لایوها و پست‌های اینستاگرامی خبر داد.
سردار علی ذوالقدری، در این باره به ایسنا گفت: یکی از اقدام‌های پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ که از سال گذشته انجام دادیم بررسی و رصد فضای مجازی است و ما به‌صورت ویژه و تخصصی رصدهای خود را در این زمینه  در حوزه‌های مختلف نظیر فعالیت اشرار و اراذل و اوباش، حاملان و فروشندگان سلاح، مزاحمان و هنجارشکنان حوزه اخلاقی و... انجام می‌دهیم. وی با بیان اینکه در نتیجه رصدهای انجام شده نیز با هماهنگی مقام قضایی با مجرمان برخورد می‌شود، گفت: مجموع این اقدامات سبب شده تا در سال‌جاری 35 درصد کشفیات ما بیشتر شود. دلیل آن هم افزایش اشراف  داشتن ما در فضای مجازی و فعالیتی است که به‌صورت تخصصی انجام می‌دهیم.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با افرادی که اقدام به رفتارمبتذل و ناشایست در لایوهای اینستاگرامی کرده یا مسائل و سخنان مستهجن بیان کنند، برخوردی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: در این زمینه به طور قطع برخورد خواهیم کرد و مواردی هم بوده که برخورد کرده‌ایم. ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و اشرافیت خوبی در این فضا داریم. پلیس فتا به‌صورت عمومی کار خودش را انجام می‌دهد و ما  هم به‌صورت تخصصی به این موضوع ورود کرده‌ایم. رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به افراد متخلف و هنجارشکن هشدار داد که از انجام اقداماتی که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شود پرهیز کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:
کاهش دسترسی به مواد مخدر در اولویت است

گروه حوادث: آموزش چهره‌ به چهره بیش از 3 میلیون ایرانی به‌منظور آگاه سازی، مشاوره و مددکاری در زمینه اعتیاد، پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی، اجرای طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با قاچاقچیان بین‌المللی از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام شد.سرهنگ مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همزمان با شروع هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان این خبر گفت: اجرای طرح‌هایی مانند ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان از سوی پلیس ادامه دارد و در فرآیند مبارزه با مواد مخدر طرح‌های پیشگیرانه نیز داریم از جمله طرح «نشاط» که به‌منظور پاکسازی مناطق اطراف مراکز آموزشی و مدارس اجرا می‌شود. در کنار اجرای این طرح، از اواسط سال ۹۷ تاکنون بر 2 هزار نقطه از مناطق مختلف شهر متمرکز شده‌ایم به‌طوری که با تحت پوشش قراردادن اماکن خاص در شهرها چون بوستان‌ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها، مراکز تجاری و تجمع گاه‌های عمومی، ترمینال‌ها و گاراژها بیش از ۱۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به آموزش چهره‌ به چهره بیش از ۳ میلیون ‌شهروند برای آگاه‌سازی اشاره و اظهارکرد: در تهران و برخی استان‌ها مراکز مشاوره و مددکاری این پلیس ایجاد شده است تا مردم و حتی مصرف‌کنندگان مواد مخدر برای دریافت مشاوره و آگاهی عمومی به این مراکز مراجعه کنند.وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر یعنی افغانستان در همسایگی کشور ما وجود دارد، افزود: براساس اخبار گزارش شده و بررسی‌های صورت گرفته، به‌طور متوسط سالانه ۱۰ هزار تن انواع مواد مخدر در افغانستان کشت و تولید می‌شود که بخش اعظمی از آن مورفین و هروئین است و به مقصد کشورهای اروپایی و غربی ترانزیت می‌شود. به‌همین خاطر تمرکز بر کاهش دسترسی به مواد مخدر در کشور از اولویت‌های اساسی ما است. از طرف دیگر دستگیری عناصر اصلی قاچاق و ترانزیت آن و برخورد با خرده فروشان را با اجرای طرح‌های مختلف دنبال می‌کنیم. به‌طوری که سال گذشته ۱۷۰ نفر از عناصر اصلی و قاچاقچیان را با شیوه و شگردهای پلیسی و اطلاعاتی و در تعامل با سایر پلیس‌های تخصصی همچون مرزبانی، پلیس‌های آگاهی و امنیت ناجا شناسایی و دستگیر کردیم. همچنین سال گذشته، ۸۱۳ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شد که البته این کشفیات فقط مربوط به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا است در حالی که میزان کشفیات مواد افیونی در سال ۹۸ در کل کشور ۹۵۰ هزار کیلوگرم بود و تریاک در صدر کشفیات ناجا قرار دارد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7376/12/546328/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها