آراز وجودی برگزیده جشنواره موسیقی ملی جوان خواستار شد

حمایت جدی مسئولان از نسل امروز موسیقی




ندا سیجانی
خبرنگار
کمتر از سه ماه دیگر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان آغاز می‌شود، جشنواره یا محفلی صمیمانه در شناسایی و پرورش نسل جوان و نوجوان موسیقی ایران زمین. با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت این جشنواره ملی، این جشنواره توانسته در این مدت زمان، بسیار موفق عمل کند و مخاطبان بسیاری را جذب خود نماید. آراز وجودی یکی از همین پدیده‌های جشنواره موسیقی جوان است. او نوازنده یا نماینده نوجوان تار آذربایجان است. آراز از 8 سالگی آموختن موسیقی را آغاز کرده و امروز و در سن 14سالگی توانسته عنوان پدیده تار آذربایجان را در جشنواره موسیقی جوان به خود اختصاص بدهد.
این هنرمند جوان هدفش حفظ و اشاعه موسیقی اصیل فولکلور آذربایجان است و این عشق و علاقه درسرانگشتان او هنگامی که زخمه بر تار می‌زند به زیبایی قابل احساس است. نخستین حضورش در سال 96 و یازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان بود که به‌عنوان پدیده این جشنواره معرفی شد. در آذر ماه همان سال، اجرای سرشار از احساس آراز به‌عنوان استعداد درخشان موسیقی کشور در هجدهمین جشن خانه موسیقی ایران مورد تشویق و تأیید استادان موسیقی کشور واقع شد و بعد از آن (سال 97) توانست، نفر اول دوازدهمین دوره این جشنواره در بخش تار آذربایجان و در گروه سنی الف را به خود اختصاص بدهد و در سال 98 هم توانست جایزه ویژه جشنواره ملی موسیقی جوان را کسب کند. آراز از سال ۹۶ همه ساله به‌عنوان برگزیده جشنواره جوان، موسیقی آذربایجان را در جشنواره بین‌المللی فجر هم به نمایش گذاشته است. او یادگیری موسیقی را نزد استاد حسین عطاپور شروع کرد و موفقیت‌هایش را مدیون راهنمایی‌های دقیق استاد سونار نجّاری و حمایت‌های بی‌دریغ خانواده‌اش دانست.
 آراز وجودی در گفت‌و‌گو با «ایران» ارزیابی‌اش از جشنواره جوان را اینگونه بیان می‌کند: «جشنواره ملی موسیقی جوان اتفاق بسیار خوب و اعتبار موسیقی ایران است و موجب شده نسل جوان و علاقه‌مند به موسیقی انگیزه بیشتری در آموختن موسیقی داشته باشد و این اشتیاق هر ساله بیش از پیش و دائماً رو به افزایش باشد.»
وجودی به مشکلات شرکت‌کنندگان اشاره دارد: «مشکل شرکت کننده‌هایی که جهت اجرا در جشنواره مجبورند از شهر‌های دور به تهران بیایند، این است که محل و مکانی برای اقامت حداقل یک شبه آنان در نظر گرفته نشده است که امیدواریم این موضوع مرتفع شود.»
 او در ادامه بیان کرد: «در این مدت زمان که درجشنواره ملی موسیقی جوان شرکت داشتم تنها با دریافت جایزه حمایت شده‌ام و اتفاق دیگری رخ نداده است البته در یازده سالگی یک بار هم جهت شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس به فرانسه دعوت شده‌ بودم اما چون به سن قانونی نرسیده بودم این دعوت را از دست دادم.»
او به صداوسیما و نقش حمایتی این رسانه اشاره دارد: «از صداوسیما و متولیان فرهنگی انتظار می‌رود در خصوص پوشش خبرهای این جشنواره و شناساندن نفرات برگزیده این جشنواره- به‌عنوان سربازان مقابله با تهاجم فرهنگی-اقدام شایسته‌تری انجام دهند. من علاقه‌مند به موسیقی هستم و دوست دارم آن را ادامه بدهم و تصمیم دارم ادامه مسیرم را درهنرستان موسیقی بگذرانم تا ببینیم در آینده چه سرنوشتی رقم خواهد خورد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7376/19/546346/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها