دیگه چه خبر




واکنش وزارت کشور به بازداشت اعضای جمعیت امام علی(ع)

   خبر اول اینکه،    معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور درباره اتفاقات اخیر در مؤسسه خیریه جمعیت امام علی(ع) گفت: جمعیت امام علی(ع)  مانند همه مؤسسات خیریه در کشور متعهد است در چارچوب اساسنامه مصوب خود فعالیت نماید و به طور قطع فعالیت‌های مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد مادام که در چارچوب اساسنامه و ضوابط باشد تحت حمایت‌های قانونی قرار دارد. به‌گزارش ایلنا، زهرا عابدینی درباره  دستگیری اعضای جمعیت امام علی(ع)  گفت: این اقدام براساس حکم مرجع قضایی در ارتباط با سه نفر از اعضای جمعیت صورت گرفته و برابر بررسی‌ها هیچ کدام از دفاتر جمعیت امام علی(ع) بسته نشده است و در حال حاضر موضوع جلوگیری از فعالیت‌های اجتماعی جمعیت مطرح نیست. به‌گفته وی، اگر مواردی در ارتباط با فعالیت‌های جمعیت مطرح باشد طبیعتاً مرجع رسیدگی به فعالیت مؤسسات مردم نهاد شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد است.

 چین: امریکا حق بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را ندارد

خبر دیگر اینکه، سخنگوی دستگاه وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری تصریح کرد واشنگتن از هیچ حقی برای رجوع به مکانیسم موسوم به «ساز و کار حل و فصل اختلافات» در برجام برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ندارد. به گزارش ایرنا، «ژائو لیجیان» گفت: «ما با تحریم‌های یکجانبه و دست‌درازی‌های قضایی مخالفیم. از ایالات متحده می‌خواهیم به برجام و قطعنامه شورای امنیت بازگردد.»همزمان جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا و چین با مقام‌های دولت پکن درباره تداوم تلاش‌های مشترک برای حفظ توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد. این در حالی است که رسانه‌ها خبر دادند، امریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که مهرماه به پایان می‌رسد ارائه کرد.

مرگ منصوری با خشونت بوده

دست آخر اینکه، رسانه‌های رومانی گزارش داده‌اند که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری، قاضی ایرانی نشان می‌دهد که مرگ او با «خشونت» همراه بوده است.به گزارش «انتخاب»؛ این رسانه‌ها به نقل از دفتر دادستانی بخارست گزارش داده‌اند که روی جسد او اثر «جراحات ناشی از ضربه» دیده شده است که نمی‌تواند در حالت طبیعی ایجاد شود و با شتابزدگی همراه بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7376/3/546369/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها