ایران در ایران



بازگشایی مرحله به مرحله حرم مطهر رضوی

مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل بازگشایی مرحله به مرحله صحن‌ها، رواق‌ها و روضه منوره حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) بر اساس نظر ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و برنامه‌ریزی شده است.
مصطفی خاکسار قهرودی در گفت‌و‌گوی تلویزیونی گزارش داد: در آغاز سال‌جاری مطابق سال‌های گذشته برگزاری برنامه‌های متنوعی برای مراسم تحویل سال در دستور کار آستان قدس رضوی قرار داشت که بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییرات گسترده‌ای در آن ایجاد شد و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت با استفاده از ابزار رسانه در سطح ملی و فضای مجازی، حال و هوای حرم مطهر رضوی به منازل مردم برده شد.
وی افزود: در کنار آموزش، امکانات لازم نیز فراهم شد و اکنون با ارائه مواد ضد عفونی و ماسک، عرضه ماسک در فروشگاه‌های مبادی ورودی حرم مطهر رضوی، ارائه برگ زیارت، پلاستیک، نصب بنرهای آموزشی، تنظیم فرش‌ها به صورت شطرنجی، تذکر دائمی خدمتگزاران به زائران برای رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، کاهش مراسم، کاهش ازدحام و مدیریت فیزیکی در صحن‌ها، شرایطی فراهم آمده تا مطابق دستورالعمل تنظیم شده بتوانیم بازگشایی مرحله به مرحله حرم مطهر رضوی را به انجام برسانیم که این امر منوط به همکاری زائران خواهد بود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به سفر دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت طی روزهای اخیر به مشهد اشاره کرد و ادامه داد: طبق ارزیابی ایشان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی بسیار بهتر از سایر مکان‌های شهری بوده است و خوشحالیم مردم به رعایت مسائل بهداشتی به عنوان وظیفه دینی خود می‌نگرند.

حال خوب دریاچه ارومیه با وجود تبخیر بالا

ارومیه- رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز این دریاچه، گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها، تراز دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد و به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۷۲ سانتیمتر رسیده است.
فرهاد سرخوش با اعلام اینکه وسعت این پهنه آبی هم‌اکنون به سه هزار و ۱۰۶ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار داشت: با تلاش دولت، احیای این دریاچه طبق برنامه در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به چهار میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: این امر به علت تبخیر بالای آب در فصل گرماست که همه ساله در تابستان رخ می‌دهد.
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و بتدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به این دریاچه دی‌ماه امسال همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.
با وجود این، افزایش نسبی تراز، نمودار تغییرات ۳۰ ساله دریاچه ارومیه بر پایه داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این دریاچه هنوز با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد و افزایش بارش‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی بر اساس سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌تواند ضمن ادامه روند افزایش تراز آب این دریاچه، به احیای کامل آن بینجامد.

ایجاد «سمن»های مردم نهاد
در ۱۸۰ روستای همدان

همدان - مدیرکل ورزش و جوانان همدان از شروع طرح «هر روستا یک سمن جوان» در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و تشکیل سمن‌های روستایی را زمینه‌ساز توسعه اجتماعی و فرهنگی روستاها دانست. به گفته محسن جهانشیر اجرای طرح هر روستا یک سمن؛ زمینه‌سازی مناسب دولت تدبیر و امید در بروز توانمندی‌های مختلف جوانان روستانشین است. او از هدفگذاری برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد امور جوانان در ۱۸۰ روستا با جمعیت بالای ۸۰۰ نفر خبر داد.
به‌گفته او در حال حاضر بیش از یک هزار روستا در سطح این استان وجود دارد و برای اجرایی شدن طرح هر روستا یک سمن ،نیاز به همکاری و حمایت همه جانبه بخشداران و دهیاران در سطح استان داریم.
جهانشیر با بیان اینکه هر سمن می‌تواند با 5عضو نسبت به‌ نام‌نویسی برای اخذ مجوز اقدام کنند، گفت: با ایجاد سمن در هر روستا شاهد رشد قابل توجهی در حوزه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در امور جوانان خواهیم بود.
وی افزود: همدان با دارا بودن بیش از یکصد سمن جوان فعال یکی از استان‌های برتر در فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد به شمار می‌‌رود.
 جهانشیر با تأکید بر لزوم تقویت سمن‌های جوان اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی سمن‎ها رویکرد اصلی دستگاه ورزش در حوزه جوانان است.

بازگشت دورکاری به شهرداری شیراز

شیراز- به‌دنبال تشدید شیوع کروناویروس و افزایش شدید آمار مبتلایان به بیماری کووید19 و شمار افراد بستری و فوت شدگان، شهردار شیراز، اجرای برنامه دورکاری را در این مجموعه اعلام و ابلاغ کرد.
حیدر اسکندرپور در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران، معاونین و رؤسای سازمان‌های شهرداری شیراز اعلام کرد: موج دوم شیوع گسترده بیماری کووید۱۹ در شیراز شرایط نگران کننده‌ای را به‌وجود آورده، مقتضی است برای حفظ و صیانت از سلامت شهروندان، همکاران و خانواده‌های آنها از تاریخ ۷ تیرماه به مدت دو هفته انجام کارهای اداری با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دورکاری و حضور حداقلی کارکنان در محل کار برنامه‌ریزی شود.

احداث ایستگاه‌ اقلیم‌شناسی و باران سنجی
در ماسال در انتظار اعتبار

تالش- یونس علی اکبری- مدیرکل هواشناسی گیلان نبود اعتبار لازم را دلیل عدم احداث ایستگاه اقلیم‌شناسی و باران سنجی در امسال دانست.
محمد دادرس در نشست بامعاون عمرانی استانداری گیلان توسعه شبکه ایستگاه‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای لاریخانی در مسیر سیاهکل به دیلمان، ایستگاه‌های اقلیم شناسی خودکار لنگرود و گردنه حیران آستارا، احداث ایستگاه‌های خودکار اقلیم‌شناسی و باران سنجی در ماسال و همچنین ارتقای تعدادی از ایستگاه‌های باران‌سنجی به ایستگاه خودکار هواشناسی و تجهیز ایستگاه‌های خودکار اقلیم‌شناسی موجود به سنسورهای سنجنده برف را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت هواشناسی و برنامه‌های عملیاتی هواشناسی اعلام و از نبود اعتبار گله کرد.
علی‌اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان نیز ضمن قدردانی از خدمات هواشناسی به جامعه کاربران عمومی و اختصاصی در موارد مختلف و اطلاع‌رسانی بموقع پدیده‌های جوی به آنها از جمله اطلاع‌رسانی بموقع به دستگاه‌های اجرایی در مواقع بروز بحران‌های جوی، در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تحقق این پروژه‌ها قول مساعد داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/6/546529/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها