استاندار کرمانشاه از تبدیل زمین‌های دیم به آبی در دو استان کشور خبر داد

50 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام با طرح گرمسیری زیر کشت رفت






زهره افشار
خبرنگار
 استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح گرمسیری در دو استان کرمانشاه و ایلام که در مجاورت هم هستند، گفت: با اجرای این طرح 50 هزار هکتار از اراضی دیم دو استان به زیر کشت آبی رفتند که نقش عمده‌ای در افزایش بازدهی محصولات کشاورزی، بهبود شیوه‌های آبرسانی ، افزایش درآمد کشاورزان و بازگشت و ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی داشته است.  
هوشنگ بازوند در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به اینکه دولت فعلی خدمات ارزنده‌ای را انجام داده ولی متأسفانه بخش زیادی از این کارها به مردم گفته نشده و ضروری است استانداران این خدمات را به مردم بگویند، گفت: هر چند در وهله اول به نظر می‌رسد این طرح‌ها استانی هستند ولی واقعیت این است که بسیاری از این پروژه‌ها فرا استانی است. در استان کرمانشاه «طرح گرمسیری» به اجرا درآمده که بخشی از آن در استان ایلام قرار گرفته که با اجرای این طرح در مجموع 50 هزار هکتار از زمین‌های زراعی دو استان که دیم بودند به آبی تبدیل شدند و امسال هم به ثمر نشستند. این طرح با وجود وضعیت نامناسب اعتبارات 400 میلیارد تومان را جذب کرد.وی افزود: نمونه دیگر در استان کرمانشاه، روند گاز‌رسانی به روستاهاست. در ادوار گذشته در مجموع 251 روستا گازدار شده بودند ولی در دولت یازدهم و دوازدهم تعداد واحدهایی که از نعمت گاز برخوردار شدند به یک هزار و 400 هزار روستا رسیده که رشد شش برابری داشته است. طرح دیگر مسکن مهر است که خیلی تبلیغات برای آن صورت گرفت که دولت روحانی به آن توجهی ندارد، در صورتی که در این دولت اعتبارات خوبی به طرح تزریق شد تا واحدهای مسکن مهر تحویل داده شوند. درواقع بررسی‌های ما نشان می‌دهد پروژه مسکن مهر کرمانشاه در چند ساله اخیر 25 درصد پیشرفت داشته است و تقریباً کل واحدها تکمیل شده است.
راه‌آهن در دولت روحانی به کرمانشاه رسید
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه راه‌آهن برای مردم کرمانشاه در ادوار گذشته فقط یک آرزو بود، گفت: در دولت تدبیر و امید ریل به کرمانشاه رسید و مردم صدای سوت قطار را شنیدند. قطعاً راه‌آهن نه تنها تردد مسافران را تسهیل می‌کند همانگونه که در تردد مسافرین اربعین نقش آفرینی کرد بلکه بر معیشت و اقتصاد منطقه اثر‌گذار خواهد بود. از سوی دیگر مشکلات زلزله و نوسازی واحدها یکی از دغدغه ‌های دولت بود که خوشبختانه ظرف 2 سال، 107 هزار واحد ساخته یا تعمیر شد و دولت برای عملی کردن این هدف مهم 5 هزار میلیارد تومان هزینه کرد.
بازوند با اشاره به اینکه استان کرمانشاه متأسفانه جزو استان‌هایی است که نرخ بیکاری بالایی دارد، گفت: این نرخ در سال اول شروع کار دولت یازدهم 21.6 بود که در حال حاضر به به 15.4 کاهش یافته که هنوز هم بالا است. ولی به هرجهت دولت سالی 90 میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی اعتباری هزینه کرد تا بتواند این نرخ را تا حدی کاهش دهد، اما امسال سال جهش تولید است و ما انتظار داریم ضمن سعی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مدیران شرایط را برای سرمایه‌گذاران و مردم تسهیل کنند تا ضمن حفظ و ایجاد اشتغال به تولید بیشتر برسیم و بی‌تعارف می‌گویم هر مدیری در این زمینه کوتاهی کند پذیرفته نیست و باید پاسخگو باشد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب استان کرمانشاه به‌خاطر شیوع بیماری کرونا خطاب به مردم کرمانشاه گفت: در حال حاضر استان وضعیت مناسبی در بحث کرونا ندارد متأسفانه چندین روز است روند ابتلا به این بیماری صعودی است لذا از مردم انتظار همکاری بیشتری داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم در کنار هم و به پاس خدمات ارزنده کادر درمان جلوی این روند را بگیریم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/11/546544/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها