درباره قطعه جدید غلام کویتی‌پور با پریچهر

بیایید به باورهای یکدیگر احترام بگذاریم



گروه فرهنگی / از دو - سه روز گذشته فیلمی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد که هم نگاه انتقادی برخی از دوستان را دربرداشته و هم مورد تحسین بسیاری دیگر ازمردم قرارگرفته است؛ همخوانی غلام کویتی پوربا دختر 13 ساله‌ای که بسیارسروصدا به پا کرد و همچنان پرحاشیه است. این اثر به مناسبت روزدختر بوده و به همه دختران ایرانی تقدیم شده است و همخوان خواننده «ممد نبودی ببینی» دختری 13 ساله به‌نام پریچهر است که شایعه اولیه به دختر کویتی‌پور برمی‌گشت که این شایعه از سوی این خواننده 62 ساله رد شد.
گرچه از سوی این خواننده اعلام شده که اشعار مرتبط با روز دختر است اما حال و هوای شعر بیشتر اعتراضی است: «حیف دیگه ورق برگشت دیگه نمیشه به عقب برگشت /این آشی بود که خودمون پختیم ولی هیچ خوب نشد اصلاً مزش/ دیگه ازخنده خبری نیست ازدلخوشی اثرنیست... دیگه بیخیال اوضاع شدم»
نحوه اجرای این دو خواننده، انتخاب شعر و موسیقی کار از آنچه  تا به حال از کویتی‌پور دیده شده بسیار دور و البته متفاوت است و همین تفاوت باعث شده که مخالفان یا موافقان خود را داشته باشد. غلامعلی کویتی پورنام آشنای مردم ایران است، هنراین هنرمند با شناسنامه جنگ پیوند خورده است اگرچه هیچ گاه خود را مداح نمی‌داند و حماسه خوان معرفی کرده است... صدای زیبا و علاقه‌اش به موسیقی موجب شد از همان دوران نوجوانی وارد عرصه موسیقی شود و حاصل آن تلاش‌ها و شوق و علاقه‌ها آثاری همچون «عمه بابایم کجاست»، «به کربلا آب روان قیمت جان شد»، «الا یا ایها الساقی» و... است که از میان این کارها قطعه «ممد نبودی ببینی» که به یاد شهید محمد جهان آرا خوانده است بیشتر در یاد همگان باقی مانده است. غلام کویتی‌پور با اجرای این قطعه رپ در پاسخ به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص این فیلم در گفت‌و‌گوی اینترنتی بیان داشته: «پریچهر دختر 13 ساله در استودیو حضور نداشته است. متأسفانه برخی از دوستان آنچه را که در تصورات خودشان است بیان می‌کنند و به کار جهت سیاسی می‌دهند... بیایید به باورهای  یکدیگر احترام بگذاریم. ما انقلاب کردیم حرف بزنیم و خواسته‌هایمان را بگوییم و نگاه‌هایمان را انتقال بدهیم من نیز خواسته‌ام را با کلام شعر و موسیقی می‌گویم و حرفم را بیان می‌کنم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/19/546571/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها