رئیس دفتر ناطق نوری ادعاهای حمید رسایی را رد کرد

سکوت شیخ می‌شکند




گروه سیاسی/ با توضیحات رئیس دفتر حجت‌الاسلام ناطق نوری، تلاش‌های طیف تندروی اصولگرا برای انتساب اکبر طبری به این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ناکام ماند.
رئیس دفتر ناطق نوری مشخصاً ادعاهای حمید رسایی را تکذیب کرد که مدعی شده بود هم  حضور طبری در قوه قضائیه و هم ارتقای اداری او ناشی از توصیه ناطق نوری بوده است. رئیس دفتر ناطق نوری اعلام کرد که اولاً، طبری هیچ گاه فرماندار نور نبود، درثانی، نه تنها ناطق نوری هیچ توصیه‌ای برای حضور او در قوه قضائیه نداشت، بلکه در زمان رئیس فقید قوه قضائیه (آیت‌الله‌ هاشمی شاهرودی) نسبت به فسادهای طبری هشدار نیز داده است.
رئیس دفتر ناطق نوری در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» ضمن کذب خواندن همه ادعاهای حمید رسایی، این اقدامات را در راستای اهداف جریان نفاق و همین‌طور موج عوامفریبی سال‌های اخیر دانست و با ابراز تعجب از دست باز این جریان برای افترا زدن و دروغگویی تأکید کرد: اولاً آقای طبری اساساً هیچ‌گاه فرماندار شهرستان نور نبود، ثانیاً این شخص مطلقاً و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق نوری و یا شخص ایشان نداشته است، ثالثاً برخلاف اظهارات حمید رسایی، نه تنها هیچ توصیه‌ای برای اکبر طبری از سوی جناب آقای ناطق وجود ندارد بلکه برعکس، در زمان مسئولیت ریاست فقید قوه قضائیه، جناب آقای ناطق نوری صریحاً ایشان را از مخاطرات احتمالی حضور افرادی در قوه قضائیه از جمله همین اکبر طبری مطلع کردند که بحمدالله شاهدین این موضوع در قید حیات هستند. رئیس دفتر ناطق نوری درباره دیگر ادعای رسایی مبنی بر اینکه در زمان حضور ناطق نوری در بازرسی بیت رهبر معظم انقلاب، نامه‌ای از سوی مروی، معاون وقت قوه قضائیه درباره تخلفات طبری به او ارسال شده بود که نادیده گرفته شد نیز گفت: با یک بررسی ساده اینترنتی، معلوم است که جناب آقای ناطق هرگز در سال ۹۵ با حکم رهبری معظم انقلاب، برکنار نشده‌اند، بلکه در سال ۹۶ به دلیل مصالحی که در همان مقطع عمومی نیز شد، از سمت بازرسی رهبری استعفا و کناره‌گیری کرد و ضمناً لازم به ذکر است برخلاف ادعای فرد مذکور، تا زمان حضور جناب آقای ناطق در بیت رهبری، هیچ‌گونه ارجاعی در این باره وجود نداشته است.
او البته تأکید کرد که با وجود سعه صدر و تحمل بالای آقای ناطق نوری برابر ظلم‌هایی از این دست که مسبوق به سابقه است، این بار قصدی برای اغماض و سکوت در برابر نشر این اکاذیب با هدف تخریب شخصیت و تشویش اذهان عمومی ندارند (و به همین دلیل) مراحل اولیه طرح شکایت صورت پذیرفته و اخبار تکمیلی در این باره، ظرف روزهای آتی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
رسایی در «توئیتر» چند ادعا را درباره ارتباط طبری با ناطق مطرح کرده بود، از جمله اینکه «اکبر طبری با سابقه عضویت در ‎گروهک منافقین در زمانی که آقای بشارتی وزیر کشور بود، با اصرار ناطق نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه هفتاد باز با همان لابی به قوه قضائیه کوچ می‌کند.» او همچنین مدعی شده بود که «مرحوم آقای مروی در زمان آیت‌الله شاهرودی، طی نامه‌ای خطرات ‎اکبر طبری در قوه قضائیه را یادآور می‌شود. اما چرا ناطق به وظیفه نظارتی‌اش به خوبی عمل نکرده که امروز با چنین پرونده‌ای مواجه‌ایم؟!»
رسایی درعین حال نوشت که «لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصاً درباره منبع تأمین هزینه‌ ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق نوری درلواسان و ارتباطش با طبری، سئوالات مهمی مطرح شده!»
هرچند دفتر ناطق نوری اساساً فرماندار بودن طبری در نور را تکذیب کرده است، چه رسد به اینکه او با لابی ناطق نوری این سمت را دریافت کرده باشد، اما نخستین بار ادعای فرماندار بودن طبری و نیز عضویت او در سازمان منافقین از سوی علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس مطرح شد. به نظر می‌رسد برخی جریان‌های سیاسی، با توجه به حجم تخلفات طبری، بی میل نیستند که او را به برخی به زعم خود، رقبای سیاسی منتسب کنند. با این حال در میان توضیحات رئیس دفتر ناطق نوری به نظر می‌رسد آن بخش قابل تأمل‌تر است که وی گفته ناطق نوری قصدی برای سکوت و اغماض ندارد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال‌های گذشته کم مورد هجمه و تهمت هم مسلکان سابق نبوده است که به هر دلیلی بنای بر مواجهه و رویارویی با آنها را نداشته است. حالا اما گویا قرار است سکوتش را بشکند. ناطق نوری به واسطه مسئولیت‌های مختلفی که داشته، حتماً اطلاعات و ناگفته‌های زیادی نیز در سینه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/3/546593/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها