تعامل به‌جای سیاسی کاری



ادامه از صفحه 2
اقداماتی نظیر برنامه ششم توسعه کشور و بودجه‌های سنواتی که دولت موظف به اجرای آنها شد. بنابراین مجلس یازدهم باید در نظر داشته باشد که با شعار دادن، نامه نگاری، سیاسی برخورد کردن نه تنها مسأله‌ای از مسائل کشور حل نمی‌شود بلکه فضای عمومی کشور را هم غبار آلود و حساس می‌کند.
اگر دولت و مجلس همراهی و هم گامی نداشته باشند به فضای روانی کشور آسیب وارد می‌شود و بر مشکلات اقتصادی می‌افزاید. دولت فعلی تلاش می‌کند و باید به کمکش برویم. انتظار می‌رود مجلس جدید به جای اتهام زنی و سیاسی کاری به کمک دولت بیاید.دست مجلس باز است تا طرح یا لایحه‌ای را به کمک دولت تصویب کند و تصمیمات مناسب و مبتکرانه‌ای را برای تغییر شرایط بگیرند به عبارت دیگر آنچه زمینه برون رفت از وضعیت حال حاضر را ایجاد می‌کند، تلاش، همراهی و خلاقیت همه بخش‌های کشور است. الان شرایط به نحوی است که می‌توان مسیر را عوض کرد اما به چه سمتی؟ این تغییر مسیر باید محصول تصمیم‌گیری کل نظام باشد.
اگر بنا داریم برنامه‌ای اجرا کنیم، بودجه‌ای تصحیح یا طرح اقتصادی جدیدی تصویب شود همه اینها نیازمند همفکری و همراهی است.  به‌هر حال قضاوت‌های یکسویه نمی‌تواند کارگشا باشد، همه باید در هر مسئولیت و نقشی که داریم خود را موظف و مسئول بدانیم. باید تعامل میان دولت و مجلس جایگزین شعار دادن‌ها و نامه نگاری‌ها بشود تا بتوان نسبت به بهبود شرایط و خروج از وضعیت موجود امیدوار بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/3/546595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها