بررسی شب اول هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر

پرسپولیس با ترابی در پی پوکر




حامد جیرودی
خبرنگار
هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال جمعه شب در حالی آغاز شد که طی آن پرسپولیس در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز، میزبان خود ماشین‌سازی را 1-0 شکست داد تا با 56 امتیاز جایگاه خود در صدر جدول این رقابت‌ها را مستحکم‌تر کند و به پوکر قهرمانی در این مسابقات نزدیک‌تر شود. اما این پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی، با نکات مختلفی نیز همراه بود. سرخپوشان پایتخت با این برد، پنجمین برد پیاپی خود و در مجموع هفتمین پیروزی‌شان در لیگ را با هدایت گل‌محمدی به‌دست آوردند. ضمن اینکه گل محمدی توانست هشتمین باری که در لیگ روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود، شکست‌ناپذیری‌اش در دیدارهای داخلی را حفظ کند. این پیروزی، نهمین برد خارج از خانه آنها در لیگ نوزدهم نیز محسوب می‌شود. این برد 1-0 هم در شرایطی کسب شد که این نتیجه نهمین برد قرمزها در لیگ با نتیجه 1-0 و با احتساب 2 پیروزی 1-0 جام حذفی، یازدهمین بردشان در این فصل با این نتیجه است. به این ترتیب، سرخ‌ها که در این فصل 21 برد در مجموع لیگ برتر و جام حذفی داشته‌اند، نیمی از بردهای خود را «اقتصادی» کسب کرده‌اند. در سمت مقابل، ماشین‌سازی هم در شرایطی شکست خورد که آخرین پیروزی سبزپوشان تبریزی به 211 روز قبل برمی‌گردد که در ورزشگاه آزادی 2-1 استقلال را شکست دادند. ماشین سازان بعد از آن در ۸ بازی متوالی این تیم از پیروزی بازمانده و 5 باخت پیاپی داشته‌اند که 2 باخت آخر با مربیگری محمدرضا مهاجری بوده است.
طلسم پنالتی‌ها مقابل ماشین شکست
پرسپولیس در شرایطی در این فصل برای سومین بار مقابل ماشین‌سازی قرار گرفت که در هر 3 بازی برایش پنالتی گرفته شده است. در اولین تقابل دو تیم در این فصل که هشتم مهر سال گذشته و در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد، علی علیپور در دقیقه 80 و در برخورد با دوسانتوس در محوطه ماشین‌سازی روی زمین افتاد که کوپال ناظمی، داور مسابقه به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد ولی ضربه محکم علیپور را حامد لک با واکنشی استثنایی مهار کرد اما در نهایت وحید امیری در دقیقه 101 گلزنی کرد تا قرمزها 1-0 برنده آن دیدار شوند. در بازی رفت دو تیم و در دقیقه 87، برخوردی بین مهدی ترابی و مدافع ماشین‌سازی شکل گرفت که علی صفایی اعلام پنالتی کرد ولی ضربه چیپ علیپور به مرکز دروازه را لک با تیزهوشی و ایستادن سر جای خود مهار کرد تا آن بازی بدون گل به پایان برسد و گابریل کالدرون سرمربی سابق سرخ‌ها، دیگر اجازه پنالتی زدن به علیپور ندهد. در این بازی هم، در دقیقه 85، علیپور در محوطه جریمه ماشین‌سازی با خطای اتابک زارعی سرنگون شد تا رضا کرمانشاهی اعلام پنالتی کند. به نظر می‌رسید لک این بار هم دوست داشت تا علیپور پنالتی بزند تا باز هم ضربه او را مهار کند ولی این بار ترابی برخلاف حرکت او، دروازه ماشین را باز کرد تا تیمش را به برد برساند.
ترابی، ستاره 10 گله و 21 امتیازی
ترابی با گلزنی در این مسابقه، دهمین گل خود در لیگ نوزدهم را به‌ثمر رساند و به رتبه دوم برترین گلزنان لیگ صعود کرد. او اگر یک گل دیگر در 6 بازی آینده بزند، بهترین فصل فوتبالی خود را رقم خواهد زد. این در حالی است که ترابی با 5 پاس گل شانس خوبی برای کسب عنوان آقای پاس گل لیگ برتر را هم دارد. نکته مهم درباره ستاره شماره 9 سرخپوشان این است که از این 10 گل، 7 گلش 3 امتیازی بوده و 21 امتیاز برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان آورده است. او مقابل ماشین سازی، شاهین، گل گهر، فولاد، پیکان و پارس جنوبی (رفت و برگشت) گل      پیروزی‌بخش سرخ‌ها را به ثمر رسانده و حالا هم برای دومین بازی متوالی، 6 امتیاز را به خزانه پرسپولیسی‌ها واریز کرد. در بازی با ماشین سازی، علیپور اگرچه گل نزد ولی با پنالتی‌ای که گرفت، پایه‌گذار پیروزی پرسپولیس شد. علیپور در این فصل و در مجموع 28 بازی، 12 گل زده و 5 پاس گل داده و ترابی هم در مجموع 27 بازی، 11 گل زده و 8 پاس گل داده است.
آتش بازی ذوب و هت تریک شاهین
در دیگر بازی، ذوب آهن با نتیجه پرگل 5-1 شاهین را در بوشهر شکست داد تا بعد از 4 بازی، طعم شیرین برد را بچشد و با مربیگری لوکا بوناچیچ به اولین برد خود دست پیدا کند. ضمن اینکه اصفهانی‌ها که در بازی رفت هم 2-0 شاهین را شکست داده بودند، توانستند دوباره این تیم را از پیش رو بردارند. در سمت مقابل، شاگردان مهرداد کریمیان سومین شکست 5 گله خود را متحمل شدند که باعث شد تا هم قعرنشین جدول بمانند و هم بدترین خط دفاعی لیگ را با 45 گل خورده از آن خود کنند. دو شکست قبلی 5 گله شاهینی‌ها، در نیم فصل اول و برابر تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با نتایج مشابه 5-0 بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7391/18/548163/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها