ساخت ۱۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور




معاون وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار دادن پروژه‌های اولویت دار بزرگراهی و آزادراهی در کشور خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز می‌توانیم بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه را تا پایان امسال بسازیم و افتتاح کنیم.
خیرالله خادمی درباره طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی و آزادراهی کشور در سال‌جاری اظهار کرد: سالانه حدود ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث می‌شود که از منابع داخلی تملک دارایی دولت این پروژه‌ها را تأمین اعتبار می‌کنیم. اما اگر اعتبار بیشتری به این پروژه‌ها اختصاص دهند می‌توانیم تا پایان امسال ۱۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره‌برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور در حال ساخت است افزود: مهم‌ترین پروژه‌های بزرگراهی کشور که برای امسال آنها را برنامه‌ریزی کردیم بزرگراه جنگل گلستان (محور گرگان- بجنورد)، بزرگراه مشهد- خراسان جنوبی، (محور قائم- بیرجند)، بزرگراه کریدور جنوب (محور بندرعباس- بوشهر، بوشهر- خوزستان و خوزستان- سیستان و بلوچستان)، برخی از محورهای استان سیستان و بلوچستان مانند خاش- زاهدان، زاهدان- زابل و زاهدان- کرمان و برخی محورهای کریدور غربی کشور در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی هستند. خادمی همچنین درباره وضعیت ساخت و بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست ساخت داریم که مقرر شده امسال ۵۱۰ کیلومتر آزادراه را بسازیم که عدد قابل توجهی است و ۲۳ درصد از کل آزادراه‌های کشور را شامل می‌شود. این پروژه‌ها تا پایان امسال یا نهایتاً بهار سال آینده تحویل داده خواهد شد./ ایسنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/7/549469/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها