اخبار



پرونده متهمان فروش خانه مصدق به دادسرا برگردانده شد

گروه حوادث /رسیدگی به پرونده مرد کلاهبرداری که خانه مصدق را با جعل اسناد فروخته بود به خاطر چند ایراد قضایی برای تکمیل تحقیقات به دادسرا سپرده شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۰ و به دنبال شکایت سرایدار خانه ویلای 2 هزار متری در محدوده خیابان نیاوران تهران آغاز شد. شاکی پس از ثبت شکایت به مأموران اینگونه توضیح داد: من سرایدار خانه ویلایی هستم که پیش تر متعلق به مصدق بود و وارثان او خانه را به صاحب‌کارم که تاجر خاویار است و در ژاپن زندگی می کند، فروختند. 10 روز قبل چند نفر با این ادعا که مأمور پلیس هستند به خانه آمدند  و با وجودی که من اعتیاد به هیچ ماده مخدری ندارم من را به زور به کمپ ترک اعتیاد بردند.پس از آنکه از کمپ بیرون آمدم و به خانه سرایداری ام برگشتم دیدم چند کارگر در حال تخریب ویلا هستند و در ادامه هم با پرس و جو فهمیدم که فردی با جعل سند خانه را به شخص بساز و بفروشی فروخته و او در حال تخریب ساختمان ویلا است و پس از آن با صاحب‌کارم - بهمن - تماس گرفتم و موضوع را با او در میان گذاشتم و او هم خیلی زود خودش را به ایران رساند.
پس از اظهارات این سرایدار پلیس تحقیقاتش را آغاز کرد و مشخص شد که ملک با اسناد جعلی به فردی به نام کیارش فروخته شده است و این شخص در توضیحاتش به مأموران گفت که ملک را در ازای چند میلیارد تومان از فردی به نام سعید خریداری کرده است.
در ادامه سعید به همراه همدستش که یک خانم وکیل است به اتهام کلاهبرداری سازمان یافته و فروش خانه سابق مصدق با جعل اسناد دستگیر شدند.
در این میان که مأموران در حال تکمیل تحقیقات شان بودند شکایت مشابه دیگری به  پلیس رسید  که در آن ملک 6هزار  متری یک پزشک در مازندران و ملک ۱۰۰ متری او در لواسان با اسناد جعلی فروخته شده بود.
فرزندان این پزشک هم به مأموران گفتند: خانواده ما همه در خارج از کشور هستند و پس از فوت پدرمان برای انحصار وراثت به ایران آمدیم که متوجه شدیم املاک پدرمان با اسناد جعلی فروخته شده است که بررسی این پرونده نیز پلیس را به باند سعید و همدستانش رساند.
پس از تکمیل تحقیقات این پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و سعید و یکی از همدستانش از خود دفاع کردند. این در حالی است که دو متهم دیگر این پرونده همچنان متواری هستند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پرونده را برای رفع نواقص به دادسرا برگرداندند  و مقرر شد دادسرا پس از تحقیق اعلام نظر کند که کلاهبرداری ها فردی بوده یا به صورت باندی انجام شده است و همچنین دستور جلب دو متهم فراری این پرونده نیز صادر شد تا پس از بازداشت آنها تحقیقات تکمیل شود و قیمت تقریبی وسایل عتیقه و قیمتی سرقت شده از خانه سابق مصدق برآورد شود. قضات در ادامه خواستار بررسی بیشتر در مورد ربوده شدن سرایدار خانه ویلایی هم شدند.
قرار است با رفع این نواقص متهمان بار دیگر در شعبه دوم دادگاه از خود دفاع می کنند.

راننده عجول کارگران شهرداری را زیر گرفت

گروه حوادث / راننده خودروی ال ۹۰ هنگام عبور از روی پل سیدخندان به دلیل سرعت زیاد و بی‌توجهی ۳ کارگر شهرداری را زیر گرفت.
سرهنگ احسان مؤمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح جمعه در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید سلیمانی (رسالت) روی پل سیدخندان یک‌دستگاه سواری ال ۹۰ در حال حرکت بوده که با ۳ نفر از کارگران شهرداری که مشغول نظافت معبر بودند برخورد کرد.
وی ادامه داد: یک نفر از کارگران در محل حادثه فوت شد. همچنین دو نفر دیگر نیز مصدوم شده که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
سرهنگ مؤمنی خاطرنشان کرد: رانندگان در هنگام رانندگی کاملاً به جلو توجه داشته باشند و از اقداماتی که باعث حواس‌پرتی می‌شود خودداری کنند.
وی تصریح کرد: پیمانکاران و کارگران نیز باید هنگام فعالیت در سطح معابر حتماً از علائم ایمنی و هشدار‌دهنده کافی استفاده کنند تا رانندگان را از فعالیت خود در سطح معابر آگاه سازند و شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.


کارگران فصلی طعمه اخاذی دو آدم ربا

گروه حوادث / دو مرد تبهکار که کارگران افغانستانی را به بهانه کار در ساختمان ربوده و پس از انتقال به ارومیه از آنها و خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، رسیدگی به این پرونده از 28 آبان سال گذشته با شکایت کارگر 32 ساله افغانستانی به‌نام معین آغاز شد. او پس از ثبت شکایتش به مأموران گفت: من هر روز به یکی از میادین جنوب شهر البرز می‌روم تا اگر کسی به کارگر نیاز داشت مرا به خدمت بگیرد. دیروز هم مثل همیشه به آنجا رفتم که دو نفر با یک خودروی پژو که ظاهراً به‌دنبال کارگر بودند به سراغم آمدند و من هم قبول کردم که در ازای کار در ساختمانی در هشتگرد با آنها همراه شوم اما آنها به‌سمت ارومیه رفتند و پس از چند ساعت در میانه راه مرا به یک بیابان بردند و پس از بستن دست‌ها و پاهایم تلفن همراهم را گرفتند و از من خواستند تا از خانواده‌ام برایشان پول بگیرم. در ابتدا تلاش کردم که به آنها بفهمانم خانواده‌ام وضعیت مالی خوبی ندارند اما وقتی آنها مرا تهدید به مرگ کردند با خانواده‌ام تماس گرفتم و با سختی 11 میلیون تومان پول تهیه کرده و به آدم‌ربایان دادند بعد هم مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و در کنار جاده رهایم کردند.
پس از آن چهار کارگر فصلی دیگر هم که به همین روش ربوده شده و مورد اخاذی قرار گرفته بودند به کلانتری مراجعه کردند.
بازپرس مرادی رئیس شعبه 22 دادسرای شهر کرج به خبرنگار «ایران»، گفت: به‌دنبال افزایش این شکایت‌ها مأموران تحقیقات برای شناسایی آدم ربایان را در دستور کارشان قرار دادند و موفق شدند با ردیابی تماس‌های آدم ربایان و بهره‌مندی از بانک اطلاعاتی پلیس محل اختفای دو متهم را در یکی از شهرستان‌های اطراف ارومیه شناسایی و آنها را دستگیر کنند.
این دو متهم پس‌ از بازجویی به جرایم خود اعتراف کردند، اما با توجه به اینکه محل آدم ربایی در حوزه استحفاظی ارومیه بوده رئیس شعبه 22 بازپرسی دادسرای کرج دستور داد تا رسیدگی به پرونده در محل وقوع جرم انجام شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7408/12/550127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها