مدیرکل بنیاد شهید اصفهان در گفت‌و‌گو با« ایران» تغییر کاربری «خانه هنرمندان» را تکذیب کرد

این خانه برای هنرمندان اصفهانی باقی می‌ماند




حمیرا حیدریان
خبرنگار
تغییر مالکیت «خانه هنرمندان» اصفهان، خبری بوده که طی روزهای اخیر بسیاری از هنرمندان را دچار نگرانی از دست دادن این پاتوق فرهنگی کرده است؛ مکانی که طبق بررسی آماری سالانه بیش از یکصد تشکل و انجمن فرهنگی و هنری در طول سال از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
این موضوع مدیران و مسئولان فعلی این خانه را نیز دچار نگرانی در نوع مدیریت  کرده است اما مدیرکل بنیاد شهید اصفهان اظهار می‌کند که این مالکیت مانعی برای ادامه روند فعالیت فرهنگی نخواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.
وکیلی مدیرکل بنیاد شهید اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» گفت: خانه هنرمندان مانند 30 سال گذشته همچنان میزبان هنرمندان خواهد بود و هیچ گونه تغییر کاربری صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: رسالت و وظیفه بنیاد شهید حفظ حقوق ایثارگران است اما نسبت به هنرمندان نیز احساس مسئولیت می‌کنیم. در واقع رسالت اصلی بنیاد شهید کار فرهنگی است و قصد داریم از وجود و تمام ظرفیت هنرمندان بهره‌مند شویم.
وی با بیان اینکه هنرمندان نگران نباشند گفت: به هیچ عنوان بنای تغییر کاربری نداریم و خانه هنرمندان در واقع مکانی   است که در راستای کار فرهنگی قدم بر می‌دارد و ما نیز اعتقاد به کار فرهنگی داریم.
عباس احمدی فلاورجانی مدیرروابط عمومی و سخنگوی بنیاد شهید اصفهان در تکمیل این اطلاعات نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: پس از انقلاب این عمارت در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفت که پس از بررسی و اقدامات صورت گرفته مالکیت آن به بنیاد شهید واگذارشد و بیش از 20 سال است که مالکیت آن را بنیاد شهید دراختیار دارد و از حدود 6 سال قبل بنیاد شهید به‌دنبال املاک و مستغلاتی که در اختیار داشت بود که یکی از آنها همین عمارت خانه هنرمندان اصفهان است که برای تعیین تکلیف مدت‌ها بحث مالکیت قطعی آن در مراجع قضایی مطرح و هم‌اکنون محرز شده است.
وی بابیان اینکه همان‌طور که مدیرکل بنیاد به آن اشاره کردند به هیچ عنوان قرار نیست در این ملک تغییر کاربری صورت بگیرد ضمن آنکه نام این خانه همچنان خانه هنرمندان باقی خواهد ماند. وی در پاسخ به این سؤال که نگرانی از بابت تغییر در مدیریت این حوزه هنری از جانب مدیران فعلی نیز وجود دارد اظهار داشت: این موضوعی است که نیازمند برگزاری جلسه و به تفاهم رسیدن میان مدیران بنیاد و خانه هنرمندان است و کاری است که قطعاً زمان زیادی را می‌طلبد و باید در نحوه مدیریت آن بررسی و تفاهم ایجاد شود.به هرحال بنیاد شهید به‌عنوان مالک اصلی در این زمینه حرفی برای گفتن خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مالکیت این عمارت هم‌اکنون محرز شده است بیان کرد: رایزنی بین مدیران دو نهاد ادامه دارد و ما تعاملات خود را با این هنرمندان خواهیم داشت تا به نتایج مثبت برسیم.
زهرا جعفرپور مدیر خانه هنرندان اصفهان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار« ایران» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده گفت: طی چندروز اخیر همه هنرمندان که این عمارت را خانه خود می‌دانند ابراز نگرانی کرده‌اند چرا که این عمارت مدت 30 سال است که به‌عنوان جایگاه و مأمن آنان شناخته شده است.
وی با تأیید محرز شدن بنیاد شهید اصفهان به‌عنوان مالک خانه هنرمندان افزود: طبق آخرین گفت‌و‌گوهای انجام شده قرار است این مکان همچنان خانه هنرمندان باقی بماند اما تغییر مدیریت آن موضوعی است که همچنان جای سؤال دارد.
ساختمان خانه هنرمندان اصفهان در پارک ایثارگران اصفهان بین پل خواجو وپل بزرگمهر جای گرفته و دارای دیرینگی بیش از هشتاد سال است. این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۵۱۸۰ به‌عنوان یکی ازآثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این ساختمان در دو طبقه ساخته شده‌است و هر طبقه دارای پنج اتاق به اضافه یک تالار بزرگ و ایوان‌های پیرامونی است. مساحت هر طبقه نزدیک به ۴۰۰ متر مربع و پیرامون آن را سراسر فضای سبز فراگرفته‌است.
خانه هنرمندان اصفهان در سال ۱۳۷۳ برای گسترش خدمات فرهنگی و هنری و پشتیبانی از هنرمندان خدمات خود را زیر نظر حوزه هنری آغاز کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7412/6/550558/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها