کاهش قابل توجه شمار مبتلایان با همکاری مردم

ماسک، طغیان کرونا در خوزستان را مهار کرد


پریسا عظیمی
خبرنگار
آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله افزایش میزان استفاده از ماسک از سوی مردم از دوهفته پیش تاکنون کاهش قابل توجه و چشمگیری داشته است.
«رضا نجاتی»، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تا زمانی که بیماری کرونا کاملاً ریشه کن نشود نمی‌توانیم اذعان داشته باشیم که وضعیت سفید شده است. وی با بیان اینکه در خوزستان از حدود دو هفته پیش تاکنون با روند کاهش مراجعه‌کنندگان و بستری شدگان در بیمارستان‌ها مواجه هستیم، افزود: دلیل این کاهش ابتدا رعایت نکات بهداشتی و همکاری مردم (62 درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند) و در مرحله بعد زحماتی بوده که کادر درمان و مسئولان امر استان متحمل شدند. بنابراین تا وقتی هنوز در شهرها و حتی روستاهایمان مبتلا به کرونا داریم، نمی‌توانیم بگوییم که شرایط سفید و عادی شده است.
به گفته نجاتی، زمان شیوع کرونا در استان غیر از بیمارستان رازی اهواز، بیمارستان‌های دیگر هم بیماران کرونایی را پذیرش می‌کردند اما خوشبختانه با پایین آمدن آمار مبتلایان و ترخیص شدن بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها در حال حاضر فقط بیمارستان رازی بیمار کرونایی دارد و سایر بیمارستان‌ها خالی از این بیماران شده‌اند اما با این حال هنوز شرایط خوب نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم رعایت شود. سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا خوزستان با اشاره به اینکه تقریباً در همه شهرهای استان آمار مبتلایان به ویروس کووید19 کاهش چشمگیری داشته است، تأکید کرد: به واسطه اینکه ترددهای بین شهری و بین استانی هنوز زیاد است، وضعیت همچنان عادی نیست و مردم باید فعلاً پروتکل‌ها را رعایت کنند. مراسم‌ها و تجمع ها را برگزار نکنند، استفاده از ماسک در ادارات باید همچنان اجباری باشد و مردم ترددهای غیرضروری‌شان را در خیابان‌ها کماکان کم کنند و در خانه بمانند زیرا کرونا در استان همچنان در حال جولان دادن است و با شرایط خاص مواجه هستیم و نباید بگذاریم غافلگیرمان کند.
همچنین به گزارش ایرنا دکتر«فرهاد ابوال‌نژادیان»، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در نشست ستاد مدیریت کرونای خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز تصریح کرد: وضعیت قرمز در خوزستان به پایان رسیده اما وضعیت هشدار همچنان فعال است و شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌ طور جدی رعایت کنند. روند نزولی کرونا با همراهی مردم و افزایش رعایت ضوابط بهداشتی صورت گرفته است. وی همچنین گفت: از مردم درخواست داریم جز به بیمارستان رازی به دیگر بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7412/6/550560/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها