اخبار




جزئیات بازداشت 19 افغانستانی با پرچم طالبان

گروه حوادث/ رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 19 افغانستانی در پارک ملت خبر داد که پرچم طالبان در دست داشتند.
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف پلیس آگاهی که ظهر دیروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره جزئیات بیشتر از ماجرای تجمع افراد منتسب به گروهک تروریستی طالبان در پارک ملت تهران گفت: همه ساله در روز عید قربان عده‌ای از اتباع افغانستانی که اغلب نیز به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند با حضور در میدان آزادی و برخی دیگر از فضاها این روز را به یکدیگر تبریک می‌گفتند. امسال در روز عید قربان به‌دلیل پوشش انتظامی میدان آزادی برخی از این افراد در پارک ملت تجمع کردند که در این تجمع نیز متأسفانه چند نفری اقدام به نمایش پرچم طالبان کردند.
رحیمی با بیان اینکه پلیس بلافاصله وارد عمل شد، گفت: با تحقیقات انجام شده 19 نفر از این افراد بازداشت شدند که از این میان پنج نفر از آنها از عوامل اصلی، تهیه‌کنندگان پرچم، تهیه تصاویر و انتقال تصاویر به شبکه‌های معاند بودند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این پنج نفر پس از تشکیل پرونده به زندان منتقل شدند، گفت: مابقی این افراد که عمدتاً اتباع غیرمجاز و غیرقانونی هستند در حال طرد از کشورند.

مهار آتش در شهرک صنعتی جاجرود

گروه حوادث/ آتش‌سوزی درسوله‌های نگهداری چرم و چوب در شهرک صنعتی جاجرود بدون تلفات جانی و مصدومیت خاموش شد.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» در مورد جزئیات این حادثه عنوان کرد: ساعت ۰۶:۵۲ صبح روز سه‌شنبه یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی جاجرود، محله کمر، خیابان صنعت غربی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که در پی آن 3 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. محل آتش‌سوزی یک شهرک صنعتی با تعداد زیادی سوله صنعتی با کاربری‌های مختلف بود و زمانی که آتش‌نشانان به محل رسیدند آتش با وسعت 2500 متر در حال سرایت بود.
وی افزود: البته یک ساختمان دو طبقه نیز دچار حریق شده‌ بود. کاربری این سوله‌ها برای نگهداری چرم، چوب و ام‌دی‌اف برای تولید کابینت بود که آتش‌نشانان بسرعت وارد عمل شدند و حریق را بدون تلفات جانی و مصدومیت مهار کردند. میزان خسارت وارده از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

رئیس پلیس راهور ناجا:
در جریمه خودروها اغماض می کنیم

گروه حوادث/ رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست قبض‌های جریمه کاغذی را بلافاصله پرداخت نکنند.
سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح دیروز با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیشتر مأموران راهور به شکل هوشمند اقدام به ثبت جریمه تخلفات رانندگی می‌کنند اما در مواردی که قبض‌ها به شکل کاغذی صادر شده با توجه به اینکه قبض‌ها شناسه ندارند و حدود ۷۵ درصد آنها از زمان صدور تا پانچ شدنشان یک تا پنج روز طول می‌کشد بنابراین توصیه ما این است که شهروندان این قبض‌ها را پس از دریافت پیامک پرداخت کنند. اگر هم پیامکی دریافت نکردند یعنی اطلاعاتشان در سامانه ما بدرستی ثبت نشده و لازم است با مراجعه به پلیس راهور اطلاعات خود را اصلاح کنند.
پرداخت اقساطی جریمه
هادیانفر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و شرایط روحی مردم خاطرنشان کرد: با تأکید فرمانده ناجا به مأموران‌مان ابلاغ کردیم که در اعمال جریمه و توقیف با شتاب و عجله عمل نکنند. هیچ خودرویی را در جاده‌ها با خانواده توقیف نکنند و تنها در صورتی که فرد اصرار به ارتکاب تخلف داشته یا مرتکب تخلفات حادثه‌سازی بوده با آن برخورد شود. همچنین تأکید کردیم که از جریمه تخلفات حاشیه‌ای بخصوص در اطراف بیمارستان‌ها و کادر درمان خودداری شود.
وی ادامه داد: همچنین تأکید شد تا توقیف خودروها به حداقل برسد. مثلاً اینکه یک خودرو را به‌دلیل پارک در محل ممنوع با جرثقیل به پارکینگ منتقل کنند و ۲۰ ثانیه بعد خودرویی دیگر جایش را بگیرد باید به جایش اقداماتی انجام داد که چنین تخلفاتی رخ ندهد.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در مورد جریمه خودروهای بالای یک میلیون تومان نیز گفت: به مأموران‌مان تأکید کردیم خودروهای بالای یک میلیون تومان جریمه را در جاده‌ها توقیف نکنند اما به تمام این خودروها که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بود پیامک ارسال کرده و هشدار دادیم که مبلغ جریمه‌شان بالای یک میلیون تومان بوده و باید آن را پرداخت کنند.
وی افزود: همچنین تسهیلاتی را به مناسبت دهه ولایت و تا پایان ماه جاری برای خودروهایی که دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه هستند در نظر گرفتیم. بر این اساس آنها می‌توانند برای ترخیص خودرو خود از امکان پرداخت اقساطی جرایم استفاده کنند. این افراد می‌بایست درخواست خود را برای پرداخت اقساطی جرایم به پلیس ارائه کرده و پس از آن با ارائه برگ سبز خودرو متعهد شوند که طی یک سال جریمه خود را پرداخت کنند.
هشدار به بانک‌های بدحساب
وی در بخش دیگری از سخنانش به بانک‌ها و USSDهای بدحساب هشدار داد و گفت: من این بار نامی از بانک‌ها و USSDهای بدحساب نمی‌آورم اما اگر به تذکرات ما توجه نکنند بار دیگر نامشان را هم آورده و دسترسی‌شان به سیستم پرداخت جریمه را نیز قطع خواهیم کرد. متأسفانه بعضی از این بانک‌ها وجوه جریمه را ۳۶ ساعت در حساب خود نگهداری کرده و سپس به خزانه واریز می‌کنند که این یک تخلف است، چرا که باید طی مدت ۱۰ دقیقه مبلغ را به خزانه واریز کنند.
ثبت سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد، رسمی نیست
هادیانفر از برخی اظهارنظرها از سوی برخی مسئولان دفاتر ثبت اسناد رسمی انتقاد کرد و گفت: ما قصد نداریم که مدام با طرح موضوعات اینچنینی مردم را دچار دردسر و چالش کنیم اما درخواست ما از عزیزان ثبت این است که قبل از مصاحبه از کارشناسان حقوقی استفاده کنند و ماده ۲۹ قانون را خوب مطالعه کنند.
در آیین‌نامه‌ها هم که به‌طور کامل تصریح شده که ثبت سند از سوی پلیس کافی است و الزامی به ثبت سند خودرو در دفاتر ثبت اسناد رسمی نیست. این موضوع اختیاری است و ما به مردم نمی‌گوییم که این کار را بکنند یا نه. اما به چالش انداختن آنها نیز کار درستی نیست. در ضمن برابر ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی نیز صراحتاً تأکید شده که پلیس یک نیروی رسمی است و سندی که ثبت می‌کند قانونی است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7412/12/550585/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها