اخـــــــــبار



وزیر ارتباطات:افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت تخلف محض است

«گرانفروشی اپراتور‌ها در افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت تخلف محض بوده و وزارت ارتباطات با آن برخورد خواهد کرد. ما به گرانفروشی اپراتور‌ها واقف هستیم، اما در فضای احساسی با آن برخورد نمی‌کنیم در حالی که می‌توانیم محدودیت‌هایی را برای آنها اعمال کنیم، اما این امر باعث کاهش کیفیت خدمات برای مردم خواهد شد و ما نمی‌خواهیم که چنین اتفاقی بیفتد.»
به گزارش انتخاب، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مطلب فوق در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس در جمع خبرنگاران درباره گرانی بسته‌های اینترنت اپراتور همراه اول و ایرانسل و حذف بسته‌های بلندمدت اظهار کرد: اقدام اخیر دو اپراتور مسئول، مصداق بارز گرانفروشی بوده و سازمان تنظیم مقررات اختیاراتی در ارتباط با این مسأله دارد که می‌تواند این اپراتور‌ها را به میزان ۲ میلیارد تومان جریمه کند.
او افزود: اما ظاهراً این اختیارات کفایت نکرد و ما طرحی را به دولت ارائه کردیم تا اختیارات این سازمان افزایش پیدا کند و مشکلی که اخیراً درخصوص اپراتور‌ها ایجاد شد به‌دلیل خلأ ابزار مناسب بود و این اپراتور‌ها گرانفروشی را ادامه دادند. جهرمی بیان کرد: از دید ما گرانفروشی اپراتور‌ها هیچ توجیهی ندارد و منطقی پشت آن نیست، سازمان تنظیم مقررات پرونده گرانفروشی و شکایت از اپراتور‌ها را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برد و این سازمان اصل گرانفروشی اپراتور‌ها را تأیید کرد و به تعزیرات فرستاد.
وزیر ارتباطات گفت: دادگاه تعزیرات برگزار شده و آخرین دفاعیات اظهار شده و حکم آن اعلام خواهد شد. ما در این هفته ابزار‌ها و اختیار‌ات لازم را از دولت اخذ خواهیم کرد و بدیهی است که باید مبالغ اضافه به مردم بازگردد و با اپراتور‌ها به‌دلیل این گرانفروشی برخورد خواهد شد. آذری جهرمی گفت: ما از ابزار‌های قانونی خود استفاده خواهیم کرد، بنابراین مردم بدانند که ما پیگیر این موضوع بوده و به‌هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و به این تخلف واقف هستیم، چراکه با شروع سال تحصیلی، فشار به مردم ناعادلانه خواهد بود و بالا بردن بی‌ضابطه تعرفه اینترنت مورد تأیید ما نیست.

 جریمه ۲۵۰ میلیون دلاری در انتظار توئیتر

طبق اسناد شکایت نامه کمیسیون فدرال تجارت امریکا از توئیتر، این شبکه اجتماعی برای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران احتمالاً باید ۲۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
 به گزارش مهر، توئیتر اعلام کرد احتمالاً برای استفاده از شماره موبایل و ایمیل افراد در فرآیند بازاریابی هدفمند تبلیغات باید مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. کمیسیون فدرال تجارت امریکا هفته گذشته درباره سوءاستفاده این شبکه اجتماعی از اطلاعات کاربران (از جمله ۱۴ میلیون کاربر انگلیسی) بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ میلادی شکایت نامه‌ای تنظیم کرده است. توئیتر در زمان فاش شدن این امر، اعلام کرده از شماره تماس و ایمیل افراد برای امنیت حساب‌های کاربری استفاده کرده، اما بعداً اعتراف کرد اطلاعات مذکور در زمینه شخصی‌سازی تبلیغات به کار برده شده است.
این اقدام برخلاف توافقنامه‌ای است که این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۱ میلادی با کمیسیون فدرال تجارت امضا و تعهد کرد درباره امنیت اطلاعات شخصی کاربران آنها را گمراه نکند. طبق گزارش‌ها توئیتر ۱۵۰ میلیون دلار برای تسویه این شکایت نامه در نظر گرفته بوده است. اما طبق اسناد شکایت ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، مبلغ تسویه احتمالاً به ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7412/17/550601/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها