علی مغازه‌ای در نشست خبری انجمن صنفی موسیقی مطرح کرد

دولت از پرداخت سرانه بیمه هنرمندان حمایت کند



ایران: به گفته سخنگوی  انجمن صنفی هنرمندان موسیقی «بیش از 20 سال است انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران در کشور فعالیت می‌کند ویکی از باسابقه‌ترین نهادهای صنفی حوزه موسیقی است که به لحاظ ساختاری توانسته حوزه‌های صنفی را پوشش بدهد. این مجموعه قبل از نهاد «خانه موسیقی» تشکیل شد و دارای یک ویژگی مهم بوده یعنی  این انجمن می‌تواند به طور مستقیم با سازمان جهانی کار (ILO) در ارتباط باشد و آنچه انجام می‌پذیرد مبتنی بر شرایطی است که کاملاً وابسته به اجرای فعالیت‌های صنفی زیر نظر وزارت کار است و این نکته‌ای است که باید به آن توجه داشت.»
علی مغازه‌ای در نشست خبری که روز گذشته در فرهنگسرای ارسباران تشکیل شد به فعالیت‌های انجام گرفته در انجمن صنفی اشاره کرد و گفت: «پذیرش سهم سرانه بیمه توسط صندوق اعتباری هنر که برای اولین بار توسط انجمن صنفی هنرمندان موسیقی مطرح شد، نامه به سازمان صدا و سیما برای حمایت از جامعه موسیقی، پیگیری ماجرای معافیت مالیاتی هنرمندان که در روزهای پایانی سال ۹۸ در رسانه‌ها پیگیری شد، مذاکره با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برای انجام امور تسهیلاتی ویژه هنرمندان موسیقی از جمله کارهایی است که طی ماه‌های گذشته ما در انجمن صنفی هنرمندان موسیقی انجام داده‌ایم. البته ماجرای پرداخت سرانه بیمه توسط برخی هنرمندان نکته دیگری است که دوست داریم دولت در این زمینه به ما کمک کند. چرا که در این سال‌ها هنرمندانی بوده‌اند که حتی توان پرداخت حق بیمه خود را نداشته‌اند. این موضوع در بین هنرمندان موسیقی نواحی ما هم وجود دارد.»
محمد اطیابی مدیرعامل انجمن صنفی هنرمندان موسیقی نیزبا اشاره به عدم دریافت حق عضویت اعضا در روزهای کرونایی گفت: «باعث افتخار ماست که از جمعیت ۴۷۰۰ نفری اعضای انجمن حدود نیمی از افراد بیمه تأمین اجتماعی شدند. این در حالی است که ما در حوزه بیمه تکمیلی نیز کارهای مهمی انجام داده‌ایم که به طور حتم جزو افتخارات ما محسوب می‌شود که توانسته‌ایم در حد توان به هنرمندان عضو این انجمن کمک کنیم.»
اوضمن تأکید برافزایش همکاری انجمن صنفی هنرمندان موسیقی با سایر مجموعه‌های مرتبط با موسیقی بیان کرد: «ما در زمینه همکاری با مجموعه‌های دیگر حوزه موسیقی برنامه‌های مشترکی داریم که در پی آن چندی پیش با مدیریت انجمن موسیقی ایران نیز جلساتی را برگزار کردیم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف شاهد حمایت‌های بیشتری از هنرمندان موسیقی باشیم.  امیدوارم این تفاهمنامه‌های حمایتی که در راستای حمایت از هنرمندان صورت می‌گیرد بتواند بزودی شکل اجرایی داشته باشد تا ما بتوانیم با حمایت این نهادها شرایط مطلوب‌تری را فراهم کنیم.»
اطیابی درباره تقابل همکاری این انجمن با خانه موسیقی پاسخ داد: «خانه موسیقی دشمن ما نیست حتی مدیرعامل خانه موسیقی عضو انجمن صنفی هنرمندان موسیقی هستند. ما حتی در این زمینه تفاهم نامه‌هایی را باهم انجام دادیم که نشان دهنده دوستی ما با خانه موسیقی بوده و هست. ما به هیچ وجه نهادی در مقابل خانه موسیقی نیستیم. آنچه می‌توانم در این زمینه به شما بگویم این است که ما آمده‌ایم تا خرابه‌ای را که از قبل وجود داشت به شرایطی تبدیل کنیم که اول بتواند بزرگ شود و بعد بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن در موسیقی داشته باشد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7412/19/550607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها