اخبــــار




فعال سازی 5 هاب پستی جدید در کشور

«در گذشته ایران تنها یک هاب (قطب) پستی داشت، اما بتازگی 5هاب دیگر در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز راه‌اندازی شد.» ​
به‌گزارش ایرنا، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان مطلب فوق گفت: افزایش ظرفیت و حجم مرسولات پستی طی ماه‌های اخیر موجب راه‌اندازی هاب‌های جدید با هدف افزایش سرعت جابه‌جایی، بهبود کیفیت مرسولات و کمک به اشتغالزایی در کشور و ایجاد حداقل یکصد فرصت شغلی، شد. وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده بویژه شیوع کرونا، استقبال مردم نسبت به ارسال بسته و امانت افزایش یافته است. به همین دلیل نیاز به توسعه ظرفیت پست موجب شد از سه ماه پیش، بحث‌های مطالعاتی و فراهم آوردن مقدمات این کار انجام شود. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در آینده یک هاب دیگر به هاب‌های پستی افزوده می‌شود، زیرا که شمار مرسولات رو به افزایش است، افزود: البته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این خصوص مطالعاتی انجام شده بود که براساس آن ۹ هاب می‌توان در کشور راه‌اندازی کرد. اما در حال حاضر با فعال کردن این شش هاب، پاسخگوی نیاز‌های مردم هستیم. نعمتی اظهار داشت: ما روزانه ۱۰۰ هزار مرسوله تنها در تهران داریم و با ظرفیت ایجاد شده در پنج استان یادشده، تعداد مرسولات آنها نیز به ۵۰ هزار رسیده است که پیش‌بینی می‌کنیم با راه افتادن هاب‌های جدید، گامی مؤثر در راستای تأمین رضایت شهروندان که همانا افزایش سرعت و بهبود کیفیت است، برداشته شود.

سرویس موسیقی گوگل در آستانه تعطیلی

گوگل قصد دارد سرویس گوگل پلی موزیک (Google Play Music) را به نفع سرویس جدیدتر یوتیوب موزیک که از مدتی پیش شناخته شده است، تعطیل کند.
به‌گزارش ایسنا، گوگل به کاربران برای جابه‌جایی از این سرویس مهلت تعیین و اعلام کرده که یوتیوب موزیک از دسامبر ۲۰۲۰ (اواسط آذرماه) به‌طور کامل جانشین گوگل پلی موزیک خواهد شد و کاربران دیگر قادر نخواهند بود از گوگل پلی موزیک، موسیقی گوش داده یا به شکل دیگری استفاده کنند. کاربران تا دسامبر مهلت دارند تا آهنگ‌های خود را از این برنامه خارج کنند و امکان پخش موسیقی در آن پیش از آن زمان پایان خواهد یافت.  در سپتامبر سال ۲۰۲۰ کاربران در نیوزیلند و آفریقای جنوبی نخستین کسانی خواهند بود که دسترسی به پخش یا استفاده از برنامه گوگل پلی موزیک را از دست می‌دهند. کاربران در سایر نقاط جهان در اکتبر دسترسی به این سرویس را از دست خواهند داد. با این حال امکان خارج کردن محتوای متعلق به کاربران از این سرویس تا دسامبر وجود خواهد داشت. کاربران گوگل پلی موزیک می‌توانند آهنگ‌هایی که در این سرویس داشتند را به یوتیوب موزیک منتقل کرده و در آن به بارگذاری، خرید و فعالیت‌های دیگر بپردازند. کاربران می‌توانند از سرویس Takeout گوگل برای خارج کردن محتوا و دانلود آهنگ هایی که خریداری و آپلود کرده‌اند، استفاده کنند. برای کاربرانی که مایلند از سرویس‌های موسیقی رقیب مانند اسپاتیفای استفاده کنند، ابزاری برای جابه‌جایی از سوی گوگل در نظر گرفته نشده اما گزینه‌های دیگری مانند «تیون مای موزیک» وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7414/17/550820/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها