اخبار



نگرانی پلیس برای تیراندازی در شهر

گروه حوادث / رئیس پلیس آگاهی تهران تصمیم‌گیری پلیس برای تیراندازی به متهمان در برخی حوادث را اقدامی پرخطر و سرنوشت ساز عنوان کرد.
سردار علیرضا لطفی در این‌باره به میزان گفت: بیش از ۷۰ درصد افرادی که پلیس به آنها مشکوک می‌شود، پا به فرار می‌گذارند، یکی از پر‌استرس‌ترین موقعیت‌ها برای هر افسر پلیسی، تعقیب و گریز در تهران است زیرا در تهران، تمرکز جمعیت زیادی وجود دارد و با هر نوع فرار متهم، ممکن است جان مردم به خطر بیفتد.
وی افزود: در تهران، بدون استثنا هر روز تعقیب و گریز پلیسی داریم که در این زمینه علاوه بر آمادگی جسمانی مأمور پلیس، تجهیزات و امکانات نیز بسیار مهم است.
رئیس پلیس آگاهی ادامه داد: برخی متهمان هنگام تعقیب و گریز در میان مردم رفته و مخاطراتی ایجاد می‌کنند، وقتی این موقعیت پیش می‌آید همکاران ما در نیروی انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی می‌کنند.
وقتی تیراندازی صورت می‌گیرد، تبعات بعدی حادث می‌شود. اگر بگوییم مأموران از تیراندازی نگران نیستند، درست نیست، زیرا تیری که رها می‌شود ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و خطای انسانی رخ دهد، که این اتفاق در سنوات قبل اتفاق افتاده است.
سردار لطفی گفت: ما تلاش می‌کنیم مجرمان را سالم دستگیر کنیم، اما در برخی موارد، متهمان با سلاح گرم یا سرد به سمت مأمور ما حمله می‌کنند که در این صورت برای حفظ صلابت پلیس، مأموران از امکانات خود استفاده می‌کنند.
 مأموران ما از پیگیری پس از تیراندازی ترسی ندارند و آموزش‌ها بسیار کامل‌تر شده است تا از فشار روانی آنها کاسته شود، اما قطعاً تیراندازی در شهر استرس به همراه دارد.

سقوط چترباز در ارتفاعات وردیج

گروه حوادث / سقوط یک چترباز در ارتفاعات وردیج وردآورد تهران مرگ او را رقم زد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سید جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: ساعت 18 روز جمعه با اعلام خبر سقوط مرگبار یک چترباز در ارتفاعات وردیج به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران، بلافاصله یک گروه نجات سازمان آتش‌نشانی تهران به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شدند.
 محل حادثه سایت پروازی بود و معمولاً علاقه‌مندان به ورزش های هوایی در آن محل فعالیت می‌کنند. پس از حضور آتش نشانان مشخص شد که مردی حدوداً 57 ساله به هنگام پرواز کردن با چتر، به گفته حاضران در محل حدود 15 تا 20 متر ارتفاع گرفته اما به دلیل مشکل به وجود آمده (اصطلاحاً پیچیدن باد در چتر)، کنترلش را از دست داده و سقوط کرده است.
وی در ادامه افزود: در زمان حضور آتش‌نشانان و عوامل اورژانس در محل حادثه، افرادی مشغول احیای این شخص بودند و عوامل اورژانس نیز عملیات احیا را انجام دادند، اما متأسفانه این شخص فوت کرد. در نهایت تجهیزات فرد متوفی تحویل مسئولان سایت پروازی شد.

تصادف مرگبار در جاده مشگین شهر

گروه حوادث / در پی برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با خودروی پژو در جاده مشگین شهر - پارس‌آباد مغان 4 نفر جان باختند و ۱۹ نفر هم مجروح شدند.
شهرام ابراهیمی رئیس هلال احمر مشگین‌شهر در این باره گفت: این حادثه در ۵۵ کیلومتری جاده مشگین شهر - پارس‌آباد بعد از شهر مرادلو رخ داده است و امدادگران هلال احمر و اورژانس شهرهای انگوت و مشگین‌شهر با حضور در محل حادثه مصدومان را به بیمارستان حضرت ولیعصر(ع) مشگین شهر انتقال دادند.
هنوز گزارشی از علت بروز این حادثه منتشر نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7414/12/550851/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها