اخبــــار



واکنش علی‌نژاد به افشای دوپینگ ستاره‌های ووشو

مهدی علی‌نژاد، رئیس سابق فدراسیون ووشو و معاون وزارت ورزش درباره مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چند قهرمان ووشو در زمان مدیریت او در فدراسیون ووشو گفت:‌ «برخی رسانه‌ها تلاش کردند قهرمانی تاریخی جهانی ما در سال 2017 را به این موضوع وصل کنند. مسابقات قهرمانی جهان تورنمنت اصلی است، اما جام جهانی رقابت‌های خیلی مهمی محسوب نمی‌شود و این اتفاق (دوپینگ) در جام جهانی 2018 رخ داده است. سه رنکینگ در مسابقات جهانی در بخش‌های تالو، ساندا و مجموع وجود دارد که آن را منتشر کردیم. قهرمانی جهان ما در سال 2017 در 2019 تکرار شد که ربطی به جام جهانی ندارد. جوری با این دوپینگ برخورد شده است که انگار در طول تاریخ هیچ وقت تست دوپینگ در ورزش ایران انجام نشده و برای اولین بار این اتفاق افتاده است.»

حذف یووه و رئال از لیگ قهرمانان اروپا

مرحله برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پس از مدت‌ها وقفه به دلیل شیوع کرونا، بامداد شنبه برگزار شد. رئال مادرید به مصاف منچسترسیتی رفت و در نهایت در غیاب راموس و اشتباهات فاحش واران در خط دفاع، همانند بازی رفت با نتیجه 2-1 شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. در دیگر بازی حساس یوونتوس قهرمان سری آ به مصاف لیون رفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید ولی در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر در خانه لیون شکست خورده بود به همین خاطر نماینده فرانسه راهی مرحله بعد شد. که این نتیجه به اخراج مائوریتسیو ساری سرمربی یووه انجامید. هر 2 گل بانوی پیر در این دیدار را کریستیانو رونالدو(43 و60) به ثمر رساند. تنها گل لیون را دپای (12) به ثمر رساند.پس از این بازی‌ها یوفا، کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی یوونتوس که در این بازی دبل کرده بود را به عنوان بهترین بازیکن دیدار یوونتوس با لیون انتخاب کرد. کایل واکر، مدافع تنومند سیتی هم به دلیل درخشش مقابل مهاجمان رئال به عنوان بهترین بازیکن دیدار رئال با سیتی انتخاب شد.

ماجرای تعداد گل‌‌های دیاباته در قراردادش با استقلال

مهاجم اهل مالی استقلال با توجه به حضور در جدول گلزنان، می‌تواند با گل‌هایی که به ثمر می‌رساند، مبلغ قراردادش را بیشتر کند. به گزارش تسنیم، طبق قرارداد دیاباته با استقلال، به ازای هر 10 گل مبلغ 100 هزار دلار به قرارداد دیاباته اضافه می‌شود و اگر گل‌هایش کمتر از این عدد باشد، مبلغی به مهاجم استقلال داده نمی‌شود. دیاباته یک‌بار گل‌هایش را از عدد 10 گذرانده و ظاهراً مبلغ 100 هزار دلار را دریافت کرده. البته پنالتی‌های او جزو تعداد پکیج گل‌هایش محسوب نمی‌شود. قرارداد دیاباته با استقلال برای دو فصل یک میلیون دلار یعنی فصلی 500 هزار دلار است و اگر پول او طبق قراردادش پرداخت شود، فصل آینده نیز در استقلال حضور خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7414/18/550855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها