دیگه چه خبر




ترامپ: برنده شوم، سریع با ایران به توافق می‌رسیم

   خبر اول اینکه، رئیس جمهوری امریکا گفت ایران دوست ندارد من رئیس جمهوری شوم اما اگر برنده شویم، بسرعت با ایران به توافق خواهیم رسید. به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران این ادعا را تکرار کرد که کره شمالی و ایران و هر کسی دیگر بسیار سریع با ما به توافق خواهد رسید. ایران برای رسیدن به توافق دست و پا می‌زند اما نمی‌خواهند ببینند چرا که آنها ترجیح می‌دهند با بایدن به توافق برسند. رئیس جمهوری امریکا با تأکید بر اینکه ما باید مراقب دخالت خارجی‌ها در انتخابات باشیم، از این فرصت برای مخالفت با انتخابات پستی استفاده کرد و افزود: انتخابات پستی برای قدرت‌های خارجی بسیار آسان‌تر است خواه روسیه، چین، ایران، کره شمالی یا بسیاری دیگر از افراد و کشورهایی که انتظارش را ندارید که در انتخابات دستکاری کنند.

نامه جمعی از پزشکان به مراجع تقلید درباره مجالس عزاداری

  شنیدیم که، جمعی از پزشکان و کادر درمان که در صف نخست مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند، در آستانه محرم حسینی (ع) در نامه‌ای از مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه درخواست کرده‌اند که با بهره‌گیری از فقه پویای جعفری، عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند. به گزارش «ایسنا»، در این نامه که در کانال اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی قرار گرفته، با اشاره به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در عید قربان مبنی بر ضرورت پیروی از دستورات ستاد مقابله با کرونا در مراسم عزاداری آمده است: «برگزاری هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومی عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین علیه‌السلام، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و توزیع غذای نذری قطعاً و یقیناً باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم‌میهنان خواهد شد. هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها عزادار سیدالشهدا در مراسم سوگواری محرم را ندارد.» در این نامه تأکید شده است: «گسترش بیماری به هر نحو، تضییع حق‌الناس است.»

واکنش مطهری به سخنرانی سیدحسن نصرالله

  دست آخر اینکه،  علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان و سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به این کشور واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین،  مطهری نوشت: «سخن سیدحسن نصرالله درباره سفر مکرون و کمک‌های فرانسه به لبنان باید درسی برای انقلابی‌های وطن باشد که حتی کمک‌های پزشکان بدون مرز را به بهانه جاسوسی بازگرداندند. موضع نصرالله حاکی از تدبیر او برای حفظ وحدت کلمه در لبنان و رفع مشکلات این کشور است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز 17 مرداد به سفر رئیس جمهوری فرانسه به بیروت بعد از انفجار این شهر واکنش مثبت نشان داد و گفت: «بارزترین رویداد در این روزها سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود و ما به هر سفر و کمکی در این روزها با دید مثبت می‌نگریم.» این در حالی است که برخی اظهارنظرها در فضای سیاسی ایران و بخصوص در فضای مجازی نگاه بدبینانه‌ای نسبت به سفر مکرون به لبنان دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7414/3/550860/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها