اخبــــار




رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله علم‌الهدی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج سیدجواد علم‌الهدی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم مبرور آیت‌الله آقای حاج سید جواد علم‌الهدی رضوان‌الله‌علیه را که از فضلای خراسانی درس مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی بودند به خاندان مکرم علم‌الهدی بویژه فرزندان معزّز ایشان و نیز به ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در پیام جداگانه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی، این حادثه را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید احمد علم‌الهدی دام بقائه درگذشت اخوی مکرّم را به جنابعالی و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای / ۲ شهریور ۱۳۹۹

وزیر دفاع در دیدار همتای روسی:
همکاری‌های تهران و مسکو  ضروری است

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دردیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و به طور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی امریکا اظهار داشت: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی با بیان اینکه دیدارها و رایزنی‌های هر دو کشور در سطوح عالی به طور مرتب و رضایتبخش در جریان است گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال‌های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمآبانه امریکا و دولت ترامپ در منطقه را شروع کرده‌اند.
وزیر دفاع تأکید کرد: اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه‌ای انتخاب کرده‌اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه امریکا، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه به وجود آورد. سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند. سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم‌انداز همکاری‌های ایران و روسیه، روبه توسعه است. گفتنی است در پایان این دیدار امیر حاتمی برای تقویت همکاری‌های دوجانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه، از سامانه پدافند هوایی و موشکی اس۴۰۰ بازدید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/2/552300/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها