دیگه چه خبر




سناریونویسی جدید امریکا علیه ایران

   خبر اول اینکه، واشنگتن برای تشدید فشار بر ایران این بار دست به دامن نوشتن سناریویی جدید علیه ایران با ادعای ارتباط ایران با حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۱۲ به کنسولگری امریکا در بنغازی لیبی شد. به گزارش ایرنا، «نیویورک پست» رسانه تندرو جمهوریخواه که ششمین روزنامه پرتیراژ امریکا است و زیر نظر شرکت «نیوز کورپوریشن» متعلق به «رابرت مرداک» صهیونیست و «ولید بن طلال» شاهزاده سعودی منتشر می‌شود این اتهام ادعایی را کلید زده است. در گزارش این روزنامه با تیتر ادعایی «چرا دولت امریکا اذعان نمی‌کند که حملات بنغازی با پول ایران انجام شد؟» ادعا شده است که «سازمان‌های اطلاعاتی امریکا، انبوهی از اسناد را در اختیار دارند که دخالت مستقیم و مادی ایران  در حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۱۲ به کنسولگری امریکا در بنغازی لیبی را تأیید می‌کند؛ حمله‌ای که چهار امریکایی در آن کشته شدند اما بوروکراسی دولتی این اسناد را اغلب هم بی‌دلیل، زیر لایه‌های طبقه‌بندی مدفون کرده است.» «کنت تیمرمن» مدیر اجرایی تشکیلات موسوم به «بنیاد دموکراسی ایران» که رسماً خواستار براندازی در ایران است، این تحلیل را نوشته و ادعا کرده است که ده‌ها سند درباره عملیات اطلاعاتی ایران در بنغازی دارد. تیمرمن مدعی شده است که منابعی آگاه که عمدتاً «پیمانکاران نظامی خصوصی» بوده‌اند، صرفاً با خود او «تماس گرفته» و ادعا کرده‌اند که «مرتبطان سپاه قدس در اوایل قیام ضد قذافی، آشکارا در خیابان‌های بنغازی قدم می‌زدند.» او ادعا کرده است که ایرانی‌ها با یکی از گروه‌های مسلح (انصارالشریعه) لیبی در ارتباط بودند و آنها را تأمین مالی می‌کردند.

اعلام آمادگی امارات
برای جبران خسارت تیراندازی به صیادان ایرانی

  خبر دیگر اینکه، امارات ضمن ابراز ندامت و پشیمانی از تیراندازی به صیادان ایرانی اعلام کرده آمادگی لازم برای جبران ضرر و زیان ناشی از انجام این کار اشتباه را دارد. به گزارش فارس، «فایننشال تایمز» در گزارش خود از آنچه روی داده نوشت: پس از کشته شدن دو صیاد ایرانی توسط نیروهای امارات متحده عربی، ایران یک کشتی این کشور را گرفته و خدمه‌ آن را دستگیر کرده است. بر اساس این گزارش جمهوری اسلامی ایران به ابوظبی هشدار داده بود که قایق ماهیگیری و ماهیگیران و نیز جسد دو ماهیگیر کشته شده را هر چه زودتر تحویل دهد. منابع آگاه و نزدیک به مقامات امارات می‌گویند مسأله مربوط به ماهیگیران بین امارات و ایران حل شده است. قایق ماهیگیری و خدمه‌ها به ایران تحویل داده شده‌اند و اجساد دو صیاد کشته شده ایرانی هم که ظاهراً از منطقه بلوچستان بودند در مراحل و مقدمات تحویل هستند. رویترز هم گزارش داد که مقامات امارات از وقوع این اتفاق ابراز پشیمانی کرده و آمادگی خود را برای تأمین هرگونه خسارت اعلام کرده‌اند.

درخواست رفع توقیف «جهان صنعت»

  دست آخر اینکه،  17 نفر از نمایندگان مجلس خواستار رفع توقیف روزنامه «جهان صنعت» شدند. به گزارش ایسنا، در پی توقیف‌ روزنامه جهان صنعت در روزهای گذشته، تعدادی از نمایندگان مجلس رفع توقیف این روزنامه را خواستار شدند. روزنامه جهان صنعت به‌دلیل چاپ مصاحبه‌ای درباره کرونا در روز یکشنبه (۱۹ مردادماه) با عنوان «به آمار دولتی اعتماد نیست» با یک کارشناس از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/3/552305/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها