افشاگری خواهر رئیس‌جمهوری امریکا علیه «ترامپ»

«دونالد» به‌هیچ اصل و قاعده‌ای معتقد نیست


وصال روحانی/ حرف‌های اخیر «مری آن ترامپ باری» خواهر دونالد ترامپ به‌وضوح نشان می‌دهد برادر کوچکش تا چه حد بی‌رحم و خود‌محور است و خود را تابع هیچ قانونی نمی‌داند.
وی در گفت‌وگوهایی خصوصی که به طور پنهانی توسط برادرزاده‌اش مری‌ال ترامپ ضبط و سپس در قالب یک کتاب خانوادگی افشا شده، گفته است: «دونالد هیچ قاعده و اعتباری در رفتارهایش ندارد. او اگر واقعاً به مذهب معتقد بود، می‌کوشید به انسان‌های نیازمند کمک کند اما در مرام دونالد هرگز چنین چیزهایی دیده نمی‌شود.»
«مری آن ترامپ باری» 83 ساله درباره برادر 74 ساله‌اش که آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری چهارساله خود در امریکا را سپری می‌کند و شاید در انتخابات آبان‌ماه مغلوب شود، افزوده است: «دونالد مدام در توئیت‌هایش دروغ‌پراکنی می‌کند. حرف‌هایش اغلب متناقض و بدون فکر است و کلاً مزخرف می‌گوید.»
دونالد: جای خواهرم در بین پناهجویان است
خواهر بزرگ ترامپ سابقه احراز پست «سرقاضی» ایالتی را هم دارد اما دونالد ترامپ چندی پیش در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز شبکه تلویزیونی دلخواهش «مری‌آن» را به شورشی بودن متهم کرده و گفته بود بهتر است وی را به جمع پناهجویان پرشماری بفرستد که دائماً در مرزهای امریکا در تقلا هستند تا به داخل کشورها بروند.
البته این عبارت ترامپ هم پاسخگویی او به حرف‌هایی بود که مری آن پیش‌تر درباره دونالد زده و تأکید کرده بود که فرمان‌های صادره ترامپ در‌خصوص نحوه برخورد با پناهندگان و نقاط مرزی ناقض حقوق انسانی است.
«او» توخالی است
مشکل ترامپ اکنون این است که مری ترامپ تمامی اسرار و اطلاعاتی را که درباره دونالد داشته، در کتابی به‌چاپ رسانده و وقتی از وی پرسیدند این اطلاعات را از کجا آورده، وی گفته است این نکات محصول دست‌کم 15 ساعت گفت‌وگوهای رو‌درروی وی با «مری آن‌باری» است که در سال‌های 2018 و 2019 صورت گرفت و او آنها را ضبط کرده است. باری پیش از انتشار این کتاب هرگز درباره اختلافات خود با دونالد سخن نگفته بود و با این که همسر سابق ترامپ هم حرف‌های تندی درباره وی زده است اما شاید پر دامنه‌ترین حرف‌های ضد ترامپ همان‌هایی باشد که در کتاب افشاگرانه مری ترامپ آمده است. در گوشه‌ای از این کتاب مری ترامپ 55 ساله گفته است: «دونالد واقعاً توخالی و مردی به غایت بی‌رحم است.»
سکوت مردان کاخ سفید
حالا که این کتاب در دسترس عموم است و دلیلی برای پنهان‌گری وجود ندارد، مری ترامپ در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست گفته: «هر کاری از دستم برآید برای جلوگیری از ریاست‌جمهوری دوباره دونالد و به قدرت رسیدن رقیبش جو بایدن انجام خواهم داد.» روزنامه‌هایی مثل واشنگتن پست و نیویورک تایمز کوشیده‌اند راجع به صحت و سقم نوارهای ضبط شده توسط باری و مطالب منتشر شده درکتاب وی با مقام‌های‌کاخ سفید ارتباط برقرار کنند اما هیچ پاسخ روشنی را دریافت نکرده‌اند. البته دونالد ترامپ در مواجهه تازه‌اش با خبرنگاران در شهر نیویورک تأکید کرده است که احترام خانواده‌اش را همیشه حفظ کرده و قصد تخریب و پاسخگویی به هیچ‌یک از آنها را ندارد و امریکا بزودی به روزهای خوبش برمی‌گردد.
چگونه خطرناک‌ترین مرد جهان ساخته شد
با این حال طنین حرف‌های مری درباره برادرش که درکتاب «مری ترامپ» آمده، بسیار رساتر و سنگین‌تر از اظهارات دونالد است زیرا در بخشی از این کتاب نویسنده توضیح داده که چطور اعضای خاندان پرشمار ترامپ «خطرناک‌ترین مرد جهان» را آفریدند و به وی و ایده‌های خودکامه‌اش بال و پر دادند و باز درگوشه‌ای از کتاب آمده که دونالد در ایام جوانی دو سال به کالج فوردهام رفت و سپس وارد دانشگاه معتبر پنسیلوانیا شد اما چون راه این ورود سخت و خارج از قدرت وی بود، فردی را یافت که به‌جای او در امتحان ورودی این دانشگاه شرکت و نمره قبولی گرفت.
پیامدهای یک اختلاس
در نهایت «کریس با ستاردی» مشاور و سخنگوی مری ترامپ متذکر شده او از سال 2018 شروع به ضبط مکالماتش کرده زیرا 20 سال پیش‌تر شاهد دروغگویی و اختلاس بخشی از متعلقات خانوادگی توسط دونالد و وابستگان وی شده و آن ماجرا سبب شده بود او در توزیع یک میراث خانوادگی بسیار کمتر از چیزی را دریافت کند که حق خود می‌دانست. این نیز گفتنی است که با‌وجود محکمه‌پسند نبودن صداهای ضبط شده افراد برای طرح دعاوی در دادگاه‌ها طبق قوانین ایالت نیویورک اگر فرد گواهی‌دهنده و افشاکننده رضایت به ضبط و انتشار اظهاراتش داشته باشد می‌توان با استناد به حرف‌های او افراد را مورد پیگرد قضایی قرار داد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/4/552311/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها