جشنواره‌‌ای با طعم شعر‌ در اقلیم جنوب



بوشهر- برترین‌های سومین دوره ملی شعر جم  در آیین اختتامیه که به‌دلیل همه‌گیری کرونا در استان بوشهر به‌صورت مجازی برگزار شد، معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌، در بخش نخست این ویژه‌برنامه مجازی، دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی شعر جم، گفت: آیین پایانی جایزه ملی شعر جم که روند اجرایی آن از اواسط سال 98 آغاز شد و قرار بود در اسفندماه 98 و همزمان با دهمین نکوداشت روز جم برگزار شود، به‌علت شیوع کرونا در کشور به تعویق افتاد و در نهایت با توجه به تداوم وضعیت کرونایی کشور، اختتامیه این جایزه به‌صورت مجازی برگزار شد.
مجید اجرایی ادامه داد: جایزه ملی شعر جم در ۱۳ بخش برگزار شد که این بخش‌ها شامل شعر موزون‌ (کتاب منتشر‌شده، کتاب منتشرنشده و شعرهای غیرمجموعه‌ای)، شعر آزاد (کتاب منتشرشده، کتاب منتشرنشده و شعر‌های غیرمجموعه‌ای)، نقد شعر (کتاب منتشر شده و آثار منتشرشده در مطبوعات) و بخش ویژه جم ‌(کتاب شعر منتشرشده، کتاب شعر منتشر نشده، شعرهای غیر‌مجموعه‌ای، کتاب پژوهشی منتشرشده و کتاب پژوهشی منتشر نشده) است.
وی افزود: در مهلت ۵۰ روز برای ثبت‌نام، بیش از ۳ هزار اثر  از 700 شاعر به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله نخست ۱۱۰ نفر به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.
دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی شعر در معرفی هیأت داوران این دوره، گفت: در بخش شعر موزون، سیامک بهرام‌پرور، مریم جعفری‌آذرمانی، حسن صادقی‌پناه، محمدکاظم کاظمی و محمدسعید میرزایی، در بخش شعر آزاد، موسی بندری، رزا جمالی، بهزاد خواجات، مصطفی علیپور و افسانه نجومی، در بخش نقد ادبی (شعر)، علی تسلیمی، پوریا سوری و فرشید فرهمندنیا و در بخش ویژه جم ‌(شعر و کتاب)، حسین سلیمی، بشیر علوی و علی هوشمند به داوری و انتخاب آثار برگزیده پرداختند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/11/552340/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها