ایران در ایران




شناسایی 52 هزار ویلای غیرمجاز
در خراسان رضوی

مشهد - رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر مبارزه با ویلاسازی‌های غیرمجاز در اراضی مرغوب کشاورزی خراسان رضوی آغاز و این روند ادامه دارد.
 محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در ارتباط با تغییر کاربری غیرمجاز اظهار داشت: در استان بالغ بر 52 هزار ویلای غیرمجاز موجود است که این تغییر کاربری‌ها در شهرهایی همچون مشهد، چناران، فریمان، نیشابور، سبزوار، طرقبه و شاندیز در پلاک‌های خاصی موجود است.
اورانی در ادامه افزود: متأسفانه این زمین ها عموماً هم از اراضی کشاورزی مرغوب است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های نظارتی 2500 ویلا در سال گذشته و 114 هکتار از اراضی و در سال‌جاری 2700 مورد به حالت گذشته خود بازگشته‌اند که این روند ادامه خواهد داشت اما تمرکز سازمان روی اقدامات سازمان یافته و مافیای این امر در خرید و فروش این اراضی است که این افراد در حال شناسایی هستند تا این جریانات سازمان یافته تغییرات کاربری اراضی با برخورد قاطع مواجه شوند.
وی افزود: به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت شهیدان عزیز رجایی و باهنر، سازمان جهاد کشاورزی 182 پروژه را افتتاح خواهد کرد که 747 نفر اشتغال مستقیم، 510 نفر اشتغال غیرمستقیم و سه هزار خانوار بهره‌بردار خواهیم داشت.
وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها 453 میلیارد تومان است؛ از میان تعداد کل پروژه‌ها، 131 پروژه مربوط به حوزه آب و خاک،20 پروژه تولیدات دامی، یک پروژه حفظ نباتات، 12 پروژه صنایع کشاورزی، 14 پروژه محصولات باغی و 4 پروژه آبزیان انجام شده است.

اشتغال هزار نفر با بهره‌برداری
از طرح‌های صنعتی گیلان

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اشتغالزایی مستقیم یک هزار و ۶۸ نفر در بهره‌برداری از ۲۳ طرح صنعتی استان خبر داد.
فرهاد دلق پوش در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی در رشت میزان سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را بیش از ۸۴۸ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در این واحدهای صنعتی یک هزار و ۱۶۸ نفر خواهد بود.
وی طرح‌های صنعتی هفته دولت امسال را شامل واحدهای تولید انواع تراکتور، شمش فولادی، بتون آماده، دستکش نخی روکش دار، انواع کارتن، ماسک بهداشتی، پالت، مصنوعات پلاستیکی، فیلتر تصفیه آب، اوراق فشرده چوبی، صفحات گچی آماده و فرش دستباف عنوان کرد.
دلق پوش با بیان اینکه استان ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، ظرفیت‌های صنعتی است، افزود: تحولات صنعتی، تأثیر زیادی در رشد اقتصادی استان و کشور دارد و دولت نیز قطعاً از پرداخت تسهیلات به اینگونه واحدها حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی واحدهای صنعتی یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در اشتغالزایی استان است که باید رویکرد مناسبی در ارتباط با توسعه صنعتی باشد تا به‌صورت عملی اهداف شعار جهش تولید تحقق یابد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: این شرکت تولیدی صنعتی نیز یکی از واحدهای صنعتی موفق استان است که با هدف طراحی و ساخت انواع تیوپ بسته‌بندی پلاستیکی، درپوش اسپری ضدعفونی کننده‌ها، فنر پیچشی، پمپ دستی اسپری در حال فعالیت است.

مرز جدایی بین منطقه آزاد و شهر چابهار
برداشته می‌شود

چابهار - مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار با بیان اینکه گستره خدمات‌رسانی این سازمان با توجه به تغییر در محدوده مصوب منطقه افزایش پیدا می‌کند، گفت: به‌دنبال شکستن طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار هستیم.
به گزارش روابط عمومی منطقه آزادچابهار، عبدالرحیم کردی در نشست هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزادچابهار افزود: گام نخست را در جهت مشمولیت معافیت مالیاتی برداشته‌ایم.
کردی اضافه کرد: از شهردار بندر چابهار خواسته شد طرحی برای خدمات یکپارچه شهری بویژه فضای سبز و تنظیفات شهری ارائه کند تا فاصله شهر و منطقه کاهش یابد. سازمان منطقه آزاد آمادگی دارد تا تمام بودجه این بخش را به شهرداری اختصاص دهد.
وی با تأکید بر اینکه مشابه این اقدام را در خصوص آتش‌نشانی، پسماند و حمل‌ونقل عمومی دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: هیأت تطبیق با نهایت سهولت و با رعایت قانون با شوراها همکاری نماید.
کردی خاطرنشان ساخت: شوراها باید بدانند اگر آنان یک قدم برای بهبود کیفیت خدمات به مردم بردارند منطقه آزاد چابهار قدم‌های بیشتری برخواهد داشت.
وی گفت: در روستای تیس تا حدود زیادی ساختار خدمت‌رسانی و بهسازی سازمان یافته است و در کنار آن مهم‌ترین دغدغه مردم یعنی مالکیت اراضی تعیین تکلیف شده و بیش از ٨٠٠ پرونده مالکیت تشکیل و مراحل قانونی واگذاری را می‌گذراند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: عکس‌های هوایی کل محدوده جدید از قبل تهیه شده و سند مالکیت اشخاص پس از تطبیق با عکس‌ها از طریق معتمدین روستا تأیید می‌گردد. بدون تردید ضمن به رسمیت شناختن حقوق مردم ساکن قبل از تصویب طرح توسعه با سودجویانی که پس از تصویب طرح در بهمن سال گذشته اقدام به تصرف زمین نموده‌اند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
همچنین رئیس هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزاد چابهار گفت: روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت با پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزادچابهار و تصویب استاندار سیستان و بلوچستان و طی تشریفات قانونی قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارند.
عادل عفتی افزود: حکم دهیار قبلاً توسط بخشدار صادر می‌شد اما در شرایط کنونی این حکم توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار صادر می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/11/552341/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها