اخبار




 با دستور وزیر ارتباطات
کیفیت شبکه ارتباطی کشور در دهه اول محرم رصد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به دستور رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا، از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) خواست، با اجرای تمهیداتی کیفیت شبکه ارتباطی کشور را به‌منظور برگزاری هر چه‌بهتر مراسم عزاداری در فضای مجازی تضمین و بر پایداری شبکه نظارت کند.
به گزارش «ایران» محمدجواد آذری جهرمی خطاب به حسین فلاح جوشقانی رئیس رگولاتوری برای پایداری شبکه ارتباطی در دهه اول محرم دستوراتی صادر کرد. متن کامل نامه وزیر ارتباطات خطاب به رئیس رگولاتوری به شرح زیر است:
با عنایت به دستور ریاست محترم جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا، در خصوص تضمین کیفیت شبکه ارتباطی کشور در دهه اول محرم به‌منظور برگزاری مراسم‌ عزاداری در فضای مجازی، لازم است:
۱- کلیه برنامه‌های نگهداری شرکت اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه بویژه شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت، تا پایان دهه اول محرم متوقف و به بعد از این ایام موکول گردد؛
۲- قطع خدمات مشترک و یک‌طرفه کردن آنها در دهه اول محرم برای بدهی و نظایر آن ممنوع است.
۳- جنابعالی با تشکیل کمیته‌ای نظارت مستمر بر کیفیت شبکه در این ایام را پیگیری نمایید. معاونت نظارت سازمان در ایام تعطیلات عزای حسینی در آماده‌باش باشند و به اپراتورها، شرکت‌های اینترنتی، مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ کنید معاونت‌های فنی آنها در ایام محرم در محل کار حاضر و تشکیلات نگهداری آنها نیز در آماده‌باش باشند.
۴- از طریق ادارات کل استان‌ها نظارت کنید که سامانه‌های معرفی‌شده برای پخش زنده مراسم‌ مذهبی در این ایام حتماً خدمات به‌صورت رایگان عرضه کنند.
۵- ارائه گزارش‌های مستمر و منظم از اقدامات مورد انتظار است.

با نصب ۴۶ هزار دکل ۵G؛
نسل پنجم ارتباطی در یکی از شهرهای چین تکمیل شد

شهر «شنزن » در جنوب چین اولین شهری است که پوشش مخابراتی نسل پنجم در آن تکمیل شده است. این شهر هم‌اکنون دارای یک شبکه مستقل نسل پنجم است.
به گزارش مهر، «چن روگی »شهردار شنزن با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کرد. به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۴۶ هزار دکل نسل پنجم تلفن همراه در شنزن نصب شده که یک رکورد بی‌سابقه در سراسر جهان محسوب می‌شود. قرار است در گام بعدی صنایع مختلف در شنزن از خدمات نسل پنجم تلفن همراه بهره‌مند شوند و یک اکوسیستم جامع کاربردی برای بهره‌مندی آنها از خدمات مذکور ایجاد شود. در حال حاضر در استان گوانجونگ در جنوب چین یک قطب فناوری ایجاد شده که قرار است تعداد زیادی از استارتاپ‌های چینی در آن مستقر شوند و در کنار شرکت‌های بزرگ فناوری و آی تی این کشور به ایفای نقش بپردازند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/17/552363/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها