میثم مجیدی کاپیتان تیم آلومینیوم اراک در گفت‌وگو با «ایران»:

هنوز باورم نمی شود که لیگ برتری شده ایم




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
مسابقات هفته سی و چهارم (پایانی) فصل ۹۹-۹۸ لیگ یک فوتبال برگزار و تکلیف دو تیم صعود‌کننده به لیگ برتر مشخص شد. تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک تیم‌هایی بودند که موفق شدند جواز حضور در بیستمین دوره از لیگ برتر را کسب کنند. مس رفسنجان که چند هفته پیش صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرده بود و در هفته پایانی جدال اصلی بین تیم‌های آلومینیوم اراک و مس کرمان بود که اراکی‌ها در پایان توانستند به‌عنوان تیم دوم به لیگ برتر صعود کنند.
میثم مجیدی، کاپیتان تیم آلومینیوم اراک در خصوص صعود این تیم به لیگ برتر به خبرنگار «ایران» گفت: «خدا را شکر می‌کنم آن اتفاقی که از ابتدای فصل توسط مسئولان باشگاه هدفگذاری شده بود، افتاد و یک سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم و در این سال کرونا وارد کشورمان شد و لیگ در معرض تعطیلی قرار گرفت اما خدا را شکر آخرش خوب تمام شد و توانستیم به این حسرت 31 ساله پایان دهیم و پس از این سال‌ها دوری از سطح اول فوتبال ایران به بالاترین سطح بازگردیم و برای اولین بار راهی لیگ برتر شدیم. امیدوارم که مردم اراک از این اتفاق خوشحال شده باشند و ان شاءالله با این صعود توانسته باشیم که روزهای خوبی برای آنها رقم بزنیم.» او که در سال 1395 در استقلال تهران بازی می‌کرد، بیان داشت: «به شخصه بعد از دعوت به اردوی تیم ملی در آبان ماه 1395، بهترین روز زندگی‌ام روزی بود که آلومینیوم به لیگ برتر صعود کرد. به‌دلیل شرایط کرونا نتوانستم در شادی مردم شریک باشم اما در آن دقایق هم خیلی از خوشحالی مردم اراک لذت بردم و تمام خستگی یک سالی که در تنم مانده بود از تنم بیرون آمد و هنوز هم باورم نمی‌شود که این اتفاق افتاده است. امیدوارم که تیم را رها نکنند و تنها صعود به لیگ برتر جزو برنامه‌های مسئولان تیم نباشد و از تیم بیشتر از گذشته حمایت کنند.» مجیدی بیان داشت: «آلومینیوم در فصل جاری برای صعود به لیگ برتر برنامه‌ریزی خیلی خوبی داشت و اعضای هیأت مدیره باشگاه و سایر مسئولان این کارخانه حامی ورزش هستند و تلاش کردند تا تیم ما با آرامش به کار خود ادامه دهد و به لیگ برتر صعود کند. علاوه بر مسئولان تیم، این اواخر استاندار اراک هم وارد میدان شد و حامی ما بود. مطمئناً اگر این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تیم ما نماینده شایسته‌ای در لیگ برتر خواهد بود.»
دفاع چپ تیم آلومینیوم اراک گفت: «من در جشن صعود با استاندار و مسئولان تیم صحبت و از آنها خواهش کردم تا مطالبات بچه‌ها را پرداخت کنند. ما بدون استراحت وارد لیگ جدید خواهیم شد و استراحتی نخواهیم داشت. آنها هم قول‌هایی دادند. همان‌گونه که ما باعث شادی مردم استان مرکزی و شهر اراک شدیم، این عزیزان هم باعث شادی ما شوند و مطالبات بچه‌ها را پرداخت کنند.» او درخصوص حواشی هفته آخر پیرامون صعود تیم آلومینیوم اراک بیان داشت: «مطمئناً وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد، حاشیه‌ها پیرامون آن تیم بیشتر می‌شود. من معتقدم که تیم داماش با تمام وجود مقابل ما بازی کرد و گلر آنها یکی از بهترین بازی‌های خود را مقابل ما انجام داد. ما در هفته آخر شاهد فوتبال سالم و فوتبال پاکی بودیم. متأسفانه زمانی که تیمی نتیجه می‌گیرد به جای تبریک حاشیه‌ها را به آن تیم می‌چسبانند. نمی‌خواهم جواب حواشی را بدهم. مطمئناً تیم ما خیلی پاک به لیگ برتر صعود کرد چرا که تیم یکدلی داشتیم. مخصوصاً نیم فصل دوم و با آمدن رسول خطیبی، بازیکنان ما هم‌قسم شدند تا این اتفاق بیفتد و خدا را شکر این اتفاق افتاد.»
کاپیتان اراکی تیم آلومینیوم ادامه داد: «ما در کرمان و در بازی 6 امتیازی با مس به لیگ برتر صعود کردیم و در بازی با داماش تیم‌مان صعود نکرد. آلومینیوم در کرمان موفق شد مس را شکست دهد و این پیروزی مقابل یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باعث شد تا شانس صعودمان بالا رود. با شناختی که از مسئولان تیم و استانم دارم قطعاً تیم خوبی برای لیگ برتر بسته می‌شود و چون سال اول لیگ برتر اراک است. امکان دارد تیم ما در لیگ برتر هم شگفتی ساز شود و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.»
مجیدی در خصوص عدم رعایت فاصله اجتماعی در جشن صعود تیم آلومینیوم اراک افزود: «چند ماهی است که کرونا کل جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و هرچقدر که یک فرد مسائل بهداشتی را رعایت کند، یک جاهایی این حساسیت کمتر می‌شود. خودم قبل از بازی آخر خیلی رعایت می‌کردم اما در جشن صعود نمی‌توانم به هوادار بگویم مرا بغل نکن یا فاصله ات را رعایت کن. هوادار در اوج خوشحالی است و من با زدن این حرف او را ناراحت می‌کنم و جشن صعود به کامش تلخ می‌شود. ما برنامه‌های خیلی زیادی داشتیم اما به خاطر این پروتکل‌های بهداشتی نتوانستیم برنامه‌های‌مان را اجرا کنیم.»
او درخصوص حضور بانوان در ورزشگاه بیان داشت: «من خودم هم از دیدن خانم‌ها در ورزشگاه تعجب کردم. در استادیوم تا دقیقه نود بسته بود و پس از صعود آلومینیوم در را بازکردند. چون روبه‌روی استادیوم امام خمینی(ره) یک فضای سبز است، جمعیت برای اینکه ببینند این سروصدا برای چیست، وارد استادیوم شدند و خدا را شکر که این عزیزان هم حضور داشتند و امیدوارم که لذت برده باشند. خانم‌ها هم دوست دارند که وارد استادیوم شوند و به تماشای بازی تیم محبوبشان بنشینند.»

بــــرش
فرهمند: ما به کمترین حق‌مان رسیدیم

رضا فرهمند، سرپرست تیم آلومینیوم اراک در خصوص صعود این تیم گفت: «خدا را شکر ما به کمترین حق‌مان رسیدیم. ما تلاش کردیم و خیلی زحمت کشیدیم. دو تیمی که شانس صعود داشتند (آلومینیوم اراک و مس کرمان) دو باشگاه صنعتی هستند که از نظر امکانات شرایط خوبی دارند و از زیرساخت‌های خوبی برای فعالیت در فوتبال بهره می‌برند. به نفع فوتبال است که این جور تیم‌ها فعالیت کنند و در لیگ برتر حضور داشته باشند.» او در خصوص حساسیت‌های هفته‌های پایانی بیان داشت: «متأسفانه دو بازی خیلی مهم را از دست دادیم و از مس کرمان عقب افتاده بودیم اما با بچه‌ها هم قسم شدیم که چهار بازی آخر را ببریم و خدا کمک‌مان کرد. ما در بازی با مس کرمان موفق بودیم و این اتفاق باعث شد به لیگ برتر صعود کنیم. در روز آخر شائبه‌های زیادی بود اما من از باشگاه‌های شهرداری تبریز و داماش گیلان تشکر می‌کنم که با تمام وجود فوتبال بازی کردند و خدا کمک کرد و این وسط حق به ما رسید.»
سرپرست تیم آلومینیوم اراک افزود: «متأسفانه جنبه باخت چیز خوبی است اما برخی جنبه ندارند. شاید این اتفاق برای ما می‌افتاد و ما حذف می‌شدیم. ما با حداقل گل زده بازی را بردیم و علاوه بر این داماش موقعیت‌های زیادی داشت و می‌توانست حتی ما را شکست دهد. اما فوتبال بود و ما توانستیم ببریم. تیم ما 31 سال حسرت حضور در سطح اول لیگ ایران داشت و آخرین بار در جام قدس حضور یافتیم و این صعودمان بسیار خوشحال‌کننده بود.» فرهمند در خصوص تاریخچه این تیم گفت: «پیش از این تیم گسترش اراک در سال 1368 در لیگ قدس حضور داشت که با کسب نتایج ضعیف در گروهش آخر و کمی بعد منحل شد. اکنون یک تیم اراکی پس از سال‌ها جواز حضور در بالاترین سطح باشگاهی ایران را کسب کرده و ما فصل آینده در چالشی هیجان انگیز و جذاب باید با تیم‌های قدرتمندی، چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان رقابت کنیم و قطعاً این برای مردم اراک خیلی جذاب خواهد بود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/18/552368/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها