جنجال بر سر انتخاب داور دربی



در حالی که گفته می‌شد رضا کرمانشاهی گزینه اصلی قضاوت در دربی جام حذفی است اما روز گذشته محمدحسین زاهدی‌فر به‌عنوان قاضی این مسابقه حساس معرفی شد. این داور بوشهری بازی استقلال و سپاهان از هفته دوازدهم لیگ نوزدهم را قضاوت کرد که این دیدار حواشی زیادی به همراه داشت. این دیدار به تساوی ۲-۲ انجامید و استقلالی‌ها معتقد بودند که زاهدی‌فر قضاوت ضعیفی داشته و در چند صحنه مانند اعلام نکردن پنالتی به‌واسطه خطای هند کی‌روش استنلی و گل دوم سپاهان که در موقعیت مشکوک به آفساید به ثمر رسید، اشتباه کرده است. گرچه محرومیت داوران در صورت قضاوت ضعیف اعلام رسمی نمی‌شود اما پس از این دیدار به‌مدت 5 هفته خبری از زاهدی‌فر نبود و در واقع از قضاوت در لیگ برتر محروم شد. در هر حال زاهدی فر برای قضاوت دربی انتخاب شده و محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم کمک‌های او خواهند کرد. نکته قابل توجه برای دو دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی این که کمک داوران اضافی به مسابقات فوتبال برگشته‌اند. بر این اساس حسن اکرمی و یاسر همرنگ به‌عنوان کمک داوران پشت دروازه اضافه خواهند شد. همچنین حسن زیاری داور چهارم است و حسن کامرانی‌فر ناظر داوری این بازی خواهد بود. گفتنی است کوپال ناظمی هم دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی میان تراکتور و نفت مسجدسلیمان را قضاوت خواهد کرد.
صفیری: زاهدی‌فر انتخاب کمیته داوران نبود
ساعاتی بعد از انتخاب داور دربی، اظهارنظری جنجالی از رضا کرمانشاهی منتشر شد. این داور فوتبال درخصوص عدم انتخاب خود برای قضاوت دربی، به فارس گفت: «کمیته داوران من را معرفی و به من ابلاغ کرده ولی حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و دار و دسته‌اش این ابلاغ را عوض کردند. بهاروند گفته من از بالا دستور گرفتم. می‌خواهم ببینم این بالا چه کسی است؟ حتماً وزارت ورزش است. آیا وزارت ورزش به دنبال بردن تیمی است؟» در این میان رئیس کمیته داوران فدراسیون هم صحبت های کرمانشاهی را تایید کرد. اسماعیل صفیری گفت:«داوران نیمه نهایی جام حذفی را انتخاب و جهت ابلاغ، اسامی را به دپارتمان داوری ارسال کردیم که متأسفانه متوجه شدیم داور و ناظر بازی تغییر کرده‌اند. انتخاب ما برای قضاوت دربی محمدحسین زاهدی‌فر نبود. کمیته داوران هیچ مسئولیتی در مورد انتخاب این داور برای دربی برعهده نخواهد گرفت. کرمانشاهی انتخاب ما برای قضاوت در این مسابقه بود و دومین گزینه ما هم پیام حیدری بود.»
عجیب اینکه پس از این اتفاقات، علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون از تغییر داور دربی و انتخاب پیام حیدری خبر داد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/18/552370/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها