اخوان ثالت در شماره هشتم «وزن دنیا»



مجله «وزن دنیا» با انتشار هشتمین شماره‌اش نشان داد که از آن دست نشریاتی نیست که عموماً نام دولت مستعجل روی آنها می‌گذاریم.
هشتمین شماره‌ای که با تیتر بزرگ «زمستان است» روی جلد با تصویری از اخوان ثالث منتشر شده امیدواری را بیشتر می‌کند که بالاخره بعد از سال‌های سال، امروز هم مثل دهه هفتاد، باز هم مجله‌ای پیش رو داریم که به‌صورت تخصصی به شعر می‌پردازد و می‌خواهد از شعر دیروز و امروز ایران سخن بگوید.
در این شماره دو پرونده تهیه شده که موضوع یکی‌از آنها جمع‌خوانی تحلیلی آثار مهدی اخوان‌ثالث و دیگری پرونده‌ای است در مورد شعر و زندگی قاسم آهنین جان شاعر معاصر و زنده. البته در این شماره‌ «وزن دنیا» طبق سنت حسنه‌ای که از ابتدا این مجله در پیش گرفت می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس هم شعر بخوانیم علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده شـــــــعر شــــــاعران کشورهای فارسی‌زبانی همچون افغانستان و تاجیکستان و بخش دیگری نیز در این مجله پروپیمان وجود دارد که دربردارنده شعرهای ارسالی خوانندگان مجله است.
بخش «هوای تازه» بخش دیگری‌ از این شماره‌ است که با ساز و کار جدیدش در معرفی شاعر برگزیده هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی بر اشعار فهیمه جهان‌آبادی، شاعر اهل سیستان و بلوچستان داشته است. در بخش «تعریف و تبصره» این شماره وزن دنیا، پرونده‌ای می‌خوانیم درباره مهدی اخوان‌ثالث و کارنامه شعری‌اش، سه دهه پس از مرگ شاعر که در واقع بیست شاعر و منتقد، هر کدام ده شعر از دیوان اخوان را انتخاب کرده‌اند و از این میان، ده نفر، تک‌نگاری‌هایی درباره یک شعر مهم اخوان نگاشته‌اند.
شماره هشتم «وزن دنیا»، در ١٨٨صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان
vaznedonya@ مراجعه یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir
کسب آگاهی کنند.
مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است که هر دو شاعر و روزنامه‌نگار هم هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7427/20/552384/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها