اخبار




مأموریت رئیس‌جمهوری به وزارت صمت برای بازگرداندن آرامش به بازار خودرو

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت الکترونیک به‌عنوان یک اصل دقیق در حکمرانی خوب و شفاف با ویژگی سرعت و عدالت در دسترسی عموم به قوانین، برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: دولت الکترونیکی امکان دسترسی بموقع و یکسان همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می‌کند.
حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین با تأکید بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی با استفاده از سازوکار‌های دولت الکترونیکی، افزود: با ایجاد سامانه‌های مؤثر و پایانه‌های دقیق نظام مالیاتی، باید سطوح بالاتری از عدالت مالیاتی تحقق پیدا کند.
دکتر روحانی افزود: در همین راستا تلاش بر این است که هنگام انجام تراکنش‌های مبادله کالا و خدمات بستر لازم برای فرآیندهای مالیاتی هم فراهم شود که این امر نیازمند هماهنگی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: سازوکار‌های دولت الکترونیک در نظام پرداخت مالیات باید به نحوی باشد که همه ذینفعان از یک سو بتوانند با استفاده از دقت و شفافی سیستم، از اطلاعات مربوط به خود مطلع شده و در زمینه مالیات سالانه خود از آن بهره گیرند و از سوی دیگر نیز اطلاعات مصرف کالا و خدمات کشور همراه با میزان جریان مالی یا اعتبارات و مالیات برای تحقق عدالت اقتصادی فراهم شود.
دکتر روحانی تصریح کرد: در این راستا باید نظام مالیاتی به طور شفاف، دقیق و بهنگام در محیط دولت الکترونیکی برای تمام مالیات‌دهندگان و سازمان دریافت کننده مالیات به‌صورت دقیق مدون باشد. در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت بازار خودرو و نوسانات قیمت در روزهای اخیر ارائه شد که رئیس‌جمهوری در این زمینه با بیان اینکه تلاش دولت همواره این بوده که با مدیریت و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، نوسانات بازار تحت تأثیر عوامل برونزا، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار ندهد، تأکید کرد: وزارت صمت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

۳ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کسب‌وکارها پرداخت شد

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: با افزایش ۱۶۸ درصدی تسهیلات پرداختی به متقاضیان و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، رقم پرداختی‌ها به ۳۷۵۴ میلیارد تومان رسید. محمد نهاوندیان در بیست‌وپنجمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، اظهار داشت: با افزایش ۱۶۸ درصدی تسهیلات پرداختی به متقاضیان و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در یک ماه گذشته، رقم تسهیلات پرداختی به ۳,۷۵۴ میلیارد تومان رسید. معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری افزود: شبکه بانکی کشور باید با سعه صدر و احساس مسئولیت ملی نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات به کسب و کارها اقدام کند./مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7439/8/553946/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها