اخبار




دستفروشان کنار بزرگراه‌ها  عامل تصادف‌های خونین

گروه حوادث/ پلیس راهور یکی از عوامل اصلی تصادف‌های شدید در بزرگراه‌های شهری را وجود دستفروشان و وانت بارهای فروش میوه اعلام کرد.
سرهنگ اسماعیل احسان‌پور، رئیس منطقه 25 پلیس راهور فاتب در این باره گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که می‌تواند در سطح بزرگراه‌ها باعث آسیب و تصادفات شدید شود حضور دستفروشان است.
 وانت بارها و دستفروشان به‌خاطر اینکه محصول آنان در معرض هر چه بهتر دیده شدن خریداران و مردم قرار بگیرد به وسط خیابان و قسمتی از سطح بزرگراه‌ها می‌آیند و خودروی خود را در محلی نگه می‌دارند که بیشتر در معرض دید خودروهای عبوری باشد.
حال آنکه توقف خودروها در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر نه تنها یک کار غیر قانونی و تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود بلکه خطراتی که کار این افراد در پی دارد به مراتب بیشتر از آن است که با پرداخت یک جریمه بشود آن را قیاس کرد و آن هم حفظ جان این افراد و رانندگان و دستفروشان است که برخی از این افراد و رانندگان از آن بی خبرند و عاقبت حضور و توقف خطر آفرین در حاشیه و راه و سطح بزرگراه‌ها را نمی‌دانند در حالی که آرشیوی از پرونده‌ها و عکس‌های تکان دهنده از تصادفات فوتی و جرحی ناشی از این اقدام در پلیس راهور وجود دارد.
وی گفت: تذکر پلیس نخست به‌خاطر حفظ جان افراد است و سپس برای روان‌سازی ترافیک و احترام به حقوق دیگر شهروندان چرا که با توقف هر یک از خودروها در معابر و سطح بزرگراه‌ها دیگر رانندگان مجبور می‌شوند تا از خطوط دیگری برای تردد استفاده نمایند و همین امر و تغییر مسیرهای ناگهانی و فراوان در یک مقطع موجب می‌شود تا ترافیک بر آن معبر حکم فرما شود و به همین سبب و به‌خاطر این موارد است که پلیس راهور فاتب اقدام به هدایت این رانندگان و دستفروشان به محل‌های امن و دور از خیابان و برخورد قانونی و اعمال قانون می‌نماید.
وی از رانندگان وانت بارها و دستفروشان خواست هیچ گاه اقدام به بساط گستری در سطح معابر و بزرگراه‌ها ننمایند تا با احترام به قانون و رعایت حقوق دیگر شهروندان از آسیب‌ها و تصادفات خطرناک نیز دور بمانند.

تخریب رستوران بازار از سوی اشرار شوش

گروه حوادث/ مشتریان شرور یک رستوران در محله بازار تهران که در جریان یک درگیری جمعی خسارت زیادی به رستوران وارد کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر شب پانزدهم شهریور درگیری شدیدی در یکی از رستوران‌های معروف بازار به پلیس اعلام شد و تیم‌های عملیاتی پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت تحقیق و بررسی در این خصوص را آغاز کردند و برای شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام مجرمانه وارد عمل شدند.
مأموران پلیس پس از بررسی‌های میدانی و پایش اطلاعاتی، هویت متهمان را که از مشتریان دائمی این رستوران بودند و این محل را پاتوقی برای خود قرار داده بودند، شناسایی کردند.
همچنین در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد عاملان تخریب در شب حادثه به‌علت اختلاف حساب و مشکلات شخصی با چند نفر دیگر که در این رستوران حضور داشتند درگیر شده و این درگیری منجر به تخریب رستوران شده است.
پس از اینکه نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت، بلافاصله اکیپی از مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی به مخفیگاه متهمان در حوالی شوش اعزام و موفق شدند دو تن از عاملان اصلی این تخریب را دستگیر کنند.
 متهمان پس از انجام بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرده و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7439/12/553968/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها