اخبـــار




بیانیه رهبر انقلاب در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص):
بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ عوام‌فریبانه است

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در بیانیه‌ای، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم را محکوم و با اشاره به سیاست‌های ضد اسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری و همچنین اهداف آنها برای منصرف کردن ذهن ملت‌ها از نقشه‌های شوم برای غرب آسیا، تأکید کردند: ملت‌های مسلمان ضمن حفظ هوشیاری هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن بیانیه رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه فرانسوی در اهانت به چهر‌ه نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی‌الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل اینگونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه زمانی می‌تواند، نیز به انگیزه منصرف کردن ذهن ملّت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که امریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّت‌های مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره/ سیدعلی خامنه‌ای /  18/۶/99


رایزنی وزرای خارجه ایران و هند در تهران

وزیر خارجه هند پیش از حضور در نشست سازمان همکاری شانگهای با همتای ایرانی خود در تهران دیدار و رایزنی کرد. «سوبرامانیام جایشنکار» دومین مقام عالیرتبه هندی است که در این هفته به ایران سفر کرده است. دو روز پیش از او تهران میزبان وزیر دفاع این کشور بود.
به گزارش ایسنا، جایشنکار و ظریف در گفت‌وگوهای خود درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو و تبادل نظر کرده و بر اراده خود برای گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در همه ابعاد تأکید کردند. ظریف در توئیتی درباره این دیدار نوشت: «امروز از میزبانی همتای هندی‌ خود، دکتر جایشنکار در تهران برای انجام گفت‌وگوهایی خرسند شدم. درخصوص توسعه دادوستد و روابط دوجانبه به گفت‌وگو پرداختیم و درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای تبادل نظر کردیم. همکاری فعالانه ما با همسایگانمان در اولویت قرار دارد.»
وزیر خارجه هند نیز که در مسیر سفرش به روسیه برای شرکت در اجلاس شانگهای به تهران آمده بود، درباره محتوای دیدارش با ظریف نوشت: «دیداری سازنده با وزیر خارجه ظریف در طول اقامتم در تهران داشتم. بر سر تقویت همکاری‌های دوجانبه به بحث پرداختیم و توسعه‌های منطقه را بررسی کردیم. از میزبانی بزرگوارانه وی متشکرم.»
سید رسول موسوی، مدیر کل غرب آسیا وزارت خارجه درباره اهمیت این سفر کوتاه در توئیتی نوشت: «وزرای خارجه دو کشور ایران و هند همیشه مسائل زیادی برای بحث کردن دارند خصوصاً در شرف عضویت هند در شورای امنیت سازمان ملل که از اول ژانویه به مدت دو سال آغاز می‌شود.»
این دومین سفر جایشنکار به ایران بود. او دی ماه سال گذشته هم در تهران با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرده بود. رسانه‌های هندی سفر اخیر او را نشان‌دهنده علاقه دهلی نو به گسترش همکاری‌ها با ایران در چابهار ارزیابی کردند. بندری که به دلایل مختلف  از جمله موقعیت استراتژیک آن و تسهیل صادرات کالا به افغانستان برای هند اهمیت زیادی دارد.  زیرا بندر چابهار که در دریای عمان قرار دارد، دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا را آسان می‌کند.

زهرا مصطفوی: رسمیت دادن به رژیم صهیونیستی همراهی آشکار در جنایات علیه مردم فلسطین است

رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پیامی توافق ننگین عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و دولت جعلی صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد: رسمیت دادن به رژیم جعلی، نامشروع، اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی، چراغ سبز و همراهی آشکار در ارتکاب جنایات بیشتری علیه جوامع اسلامی و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین است و هرگز از چشم مسلمانان دور نخواهد شد. فرزند امام خمینی (ره) در این پیام تأکید کرد: توافق ننگین عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و دولت جعلی صهیونیستی که با طراحی و راهبری رژیم تروریستی و ضدبشری امریکا علنی شده است از بزرگترین خیانت‌های تاریخی ضد آرمان قدس به‌شمار می‌رود که خنجری زهرآگین بر پیکر امت اسلامی به‌ویژه مقاومت و حقانیت ملت مظلوم مسلمان فلسطین وارد کرده است. دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق ملت فلسطین چنین افزود: اقدام خائنانه و خبیثانه‌ای، بیانگر آن است که بلاهت سران خائن امارات متحده عربی بیش از آن است که از سرنوشت شوم و محتوم امضاکنندگان کمپ دیوید عبرت بیاموزند. یقیناً آنها واقفند که رسمیت دادن به رژیم جعلی، نامشروع، اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی، چراغ سبز و همراهی آشکار در ارتکاب جنایات بیشتری علیه جوامع اسلامی و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین است. آنها باید بدانند که در افکار عمومی خیل عظیم مسلمانان مطرود خواهند شد.
در پیام مصطفوی تصریح شده است: اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق ملت فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام خیانت بار از همه مسلمانان جهان و آزادگان همه ادیان می‌خواهد نسبت به این رژیم جنایتکار اقدام عملی به عمل آورند و از جوامع مدنی می‌خواهد واکنش‌های جدی به این نوع عادی‌سازی رابطه با رژیم آپارتاید اسرائیل نشان دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7439/2/554053/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها