بازدید سر زده جهانگیری از سه مدرسه در منطقه ۱۰ تهران


معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: خوشبختانه با موافقت رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت امکان استفاده از برنامه آموزشی شاد رایگان شده است تا هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل نشود.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری دیروز برای اطلاع از روند اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی و مدارس، با حضور در دبستان پسرانه دکتر حافظی، به‌همراه وزیر آموزش و پرورش از برخی از کلاس‌های درس حضوری و تدریس از طریق فضای مجازی بازدید کرد و با توضیحات مدیر این دبستان در جریان برنامه‌های این مدرسه برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت دانش‌آموزان قرار گرفت. معاون اول رئیس‌جمهوری در جمع معلمان این مدرسه با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌های متعدد، معلمان و فرهنگیان از بالاترین درجه اعتماد در جامعه برخوردار هستند، گفت: این اعتماد، مسئولیت آموزش و پرورش را بسیار سنگین می‌کند و معلمان و کادر آموزشی باید در ساعاتی که دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند، همانند والدین آنها با دلسوزی کامل از سلامت همه فرزندان مراقبت کنند. جهانگیری با اشاره به اینکه بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی همواره از ابتدای مهر ماه آغاز شده است، افزود: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که از اسفندماه سال گذشته ایجاد شد، آموزش و پرورش تصمیم گرفت که سال تحصیلی را چند روزی زودتر آغاز کند تا مروری بر درس‌های سال گذشته نیز انجام شود که خوشبختانه براساس گزارش مدیر این دبستان، ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دانش‌آموزان از آمادگی کافی برای رفتن به پایه بالاتر برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سال‌جاری، نحوه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی بود، اظهار داشت: براساس اعتمادی که مردم به آموزش و پرورش و معلمان دارند، اطمینان دارم آموزش و پرورش قادر خواهد بود بهتر از دیگر دستگاه‌ها، برنامه‌های مراقبتی و کنترلی را اجرا کند تا خانواده‌ها دغدغه‌ای نسبت به سلامت فرزندان خود نداشته باشند. جهانگیری گفت: آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید به مردم این اطمینان را بدهند که با نظارت‌های مداوم در کنار استمرار برنامه‌های آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان را نیز به طور جدی در دستور کار خود دارند. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مدیریت برنامه‌های آموزشی در کنار شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: براساس آنچه که وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است، خانواده‌ها هیچ اجباری برای نحوه آموزش فرزندان خود ندارند و روش‌های مختلف و متنوعی پیش روی جامعه قرار گرفته و خانواده‌ها می‌توانند هر روشی را که مناسب می‌دانند  انتخاب کنند. معاون اول رئیس‌جمهوری از همه دستگاه‌های ملی و استانی، استانداران، فرمانداران و مسئولان بخش‌ها خواست همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش انجام دهند و اگر مدرسه‌ای با کمبود مواجه بود، همه دستگاه‌ها مکلف هستند کمک‌های لازم را ارائه دهند تا دغدغه‌ای برای مدارس وجود نداشته باشد. وی وظیفه اولیا و والدین دانش‌آموزان را نیز بسیار پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: اولیای دانش‌آموزان نیز باید بر فرآیند آموزشی و سلامت فرزندان خود نظارت و رسیدگی داشته باشند و اگر مشکلی مشاهده کردند با مدیر مدرسه در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که مدیران مدارس و آموزش و پرورش به این مسائل رسیدگی خواهند کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7439/5/554063/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها