تداوم پویش ملی «ره سلامت» با افتتاح 8 بیمارستان توسط رئیس جمهوری

1400 تخت بیمارستانی به ظرفیت های درمانی 7 استان اضافه شد





گروه ایران زمین - در ادامه پویش ملی «ره سلامت» 8 بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
این بیمارستان‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده‌اند و زمینه اشتغال 3 هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند. همچنین با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بالغ بر ۱۲۵ هزار متر مربع و  یکهزار و ۴۰۰ تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده شد.
رئیس جمهوری در مراسم افتتاح این طرح‌ها با اشاره به اینکه دولت طرح تحول سلامت را به‌عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مد نظر دارد اظهار داشت: مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماه‌های اولیه سال آینده افتتاح کنیم.
وی ادامه داد: در این دولت به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته، کار انجام شده و تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.
افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران
«سید عباس موسوی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) بهشهر با اشاره به افزایش ضریب تخت بیمارستانی این استان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: ضریب تخت‌های بیمارستانی استان تا پیش از دولت یازدهم ۱.۳ به ازای هر یکهزار نفر جمعیت بوده اما هم اکنون این میزان به ۱.۵ تخت در قبال هر یکهزار نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر را بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران دانست و افزود: این بیمارستان ۲۴۰ تختخواب در 3حوزه بستری، پاراکلینیکی و کلینیک‌های تخصصی و ۲۱ تخت مربوط به بخش اورژانس شامل تخت‌های سرم تراپی، اتاق عمل سرپایی و سی پی آر با بودجه‌ای بالغ بر ۸۷۲ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در
4 طبقه ساخته شده است. البته در طرح توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیاء ۱۲۰ تختخواب در دستور کار قرار گرفته که با تکمیل آن، این بیمارستان می‌تواند پذیرای بیماران ارجاعی از سایر نقاط استان نیز باشد.
همچنین احمد حسین زادگان استاندار مازندران در حاشیه افتتاح بیمارستان خاتم الانبیاء در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت : از زمان همه‌گیری شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۷۰۰ تخت بیمارستانی در این استان به بهره‌برداری رسید و تعداد دیگری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت نیز در اولویت تکمیل قرار دارد.
وی گفت: هم اکنون چند پروژه عمرانی و زیرساختی حوزه سلامت از جمله بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی ماهفروجک ساری و بیمارستان جایگزین رازی قائمشهر در حال اجراست و پس از بازدید اواخر مرداد ماه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرای این پروژه‌ها شتاب گرفته است.حسین زادگان پیش‌بینی کرد که تا پایان دولت تدبیر و امید ساخت این دو بیمارستان مازندران پایان وبه بهره‌برداری برسد.
وی گفت: به هر حال در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان خدمات خوبی ارائه شده است و بهره‌برداری از بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان بهشهر به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان شرق مازندران یک نمونه از این خدمات خوب آن هم به مردم مناطق محروم بوده است.
 تالش مرکز جراحی قلب غرب گیلان
استاندار گیلان در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید نورانی تالش که توسط رئیس جمهوری از طریق ارتباط تصویری صورت گرفت، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: تا قبل از آغاز دولت یازدهم، شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی در گیلان به ازای هر هزار نفر، یک و ۲۱ صدم بود که این عدد اکنون به یک و ۵۱ صدم ارتقا یافته و باید برای رشد بیشتر آن و نزدیکی به متوسط کشوری اهتمام شود.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع افزود: بالغ بر یکصد میلیارد تومان برای احداث این بیمارستان توسط دولت هزینه شده و برای تجهیز این بیمارستان نیز بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.
وی افزود: از آنجایی که بیمارستان قدیمی تالش به قدمت بیش از چهار دهه با فرسودگی و ظرفیت محدود امکان پاسخگویی به بیماران و گردشگران را نداشت، احداث بیمارستان جدید یک ضرورت برای این منطقه بود.
وی با یادآوری اینکه بیمارستان تازه ساخت تالش در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خاطرنشان کرد: به سبب فعالیت مؤثر وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار بویژه طی دو سال اخیر شاهد بهره‌برداری رسمی از این بیمارستان با ظرفیت ۲۳۱ تخت با دستور رئیس جمهوری هستیم.
استاندار گیلان اظهار داشت: تجهیزات و امکانات جدیدی نیز طی ماه‌های آینده به این بیمارستان افزوده می‌شود.
«حسین نعمتی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش  با اشاره به  افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی اظهار داشت: این بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی با بخش‌های مختلف جراحی و درمان، این شهرستان را به مرکز جراحی قلب غرب گیلان تبدیل می‌کند و بیماران به جای صرف هزینه و وقت زیاد برای مراجعه به رشت از خدمات آن استفاده خواهند کرد.
 وی ادامه داد: بیمارستان قدیم تالش بیش از ۵۰ سال قدمت داشت و دیگر پاسخگوی نیاز‌های مردم شهرستان نبود و نیاز ضروری به بیمارستان جدید و مجهز در تالش بشدت احساس می‌شد.
 بیمارستان «شفا» باعث رونق اقتصادی سقز می‌شود
روز پنجشنبه همچنین با ارتباط تصویری رئیس جمهوری بیمارستان « شفا» در شهر سقز استان کردستان افتتاح شد.
«فرزین رضاعی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در 7 سال گذشته در مجموع ۹۳۹ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاهی استان اضافه شده است، گفت: بیمارستان شفا سقز با ۲۳۵ تخت بیمارستانی با صرف اعتبار 200 میلیارد ریال به‌طور کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه آماده است.
وی با اشاره به اینکه این بیمارستان علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم منطقه، در زمینه خدمات به بیماران اقلیم کردستان و توریسم درمانی نیز می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند، افزود: بیمارستان تازه تأسیس شفا باعث رونق اقتصادی شهرستان و منطقه خواهد شد.
بهمن مرادنیا، استاندار کردستان  در حاشیه افتتاح این بیمارستان گفت: بیمارستان شفا در شهرستان سقز برای مردم این استان و همچنین استان‌های همجوار مفید و ارزشمند است و در آینده نزدیک این مرکز درمانی مجهز به قطب درمانی منطقه تبدیل خواهد شد.
وی یادآور شد:‌ عملیات ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا در شهرستان سقز از سال ۸۷ شروع شد و با تزریق اعتبار به بهره‌برداری رسید البته هدف ما در استان کردستان افزایش خدمات بهداشتی و درمانی است و افتتاح این بیمارستان در این ارتباط بسیار حائز اهمیت است.
بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل
 «هادی میرزایی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل هم در مراسم افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان اظهارداشت: عملیات ساخت این بیمارستان با زیربنای 5هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۴ در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده بود.
وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی تنفسی ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
افتتاح۲ طرح درمانی و امدادی در اصفهان
«طاهره چنگیز»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم از افتتاح دو طرح درمانی و امدادی با ارزش افزون بر ۳۸۶ میلیارد ریال شامل طرح توسعه بیمارستان نطنز و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ترابیان بادرود با حضور رئیس جمهوری در استان اصفهان خبر داد.
وی افزود: بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز در مجموع شامل ۷۵ تخت بستری و 3 اتاق عمل، بخش‌های مختلف آزمایشگاهی با تمام امکانات تأسیساتی مورد نیاز است که با اعتبار ۳۲۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. البته خیرین نیز ۷۱ میلیارد ریال در ساخت این بیمارستان کمک کرده‌اند.
چنگیز افزود: امید می‌رود با اجرای این طرح سوای خدمات تخصصی پایه، خدمات تخصصی دیگر مانند اورولوژی، نورولوژی، چشم، گوش، حلق و بینی نیز به مردم شهرستان نطنز ارائه شود.
بیمارستان «آیت‌الله خویی» در خوی آماده خدمت به مردم
در قالب پویش «ره سلامت» بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی نیز با دستور رئیس جمهوری در آذربایجان غربی افتتاح شد.
«جواد آقازاده»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص بهره‌برداری از بیمارستان آیت‌الله خویی خوی گفت: ساخت این بیمارستان از سال ۷۰ آغاز شد و در سال 79 عملیات آن متوقف شد اما از سال 93 دوباره احداث آن از سر گرفته شد.
آقازاده افزود: احداث این بیمارستان سال گذشته با ۷۵۰ نفر اشتغالزایی به پایان رسید و در مدار خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی شمال آذربایجان غربی قرار گرفت. این بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی، در 8 بخش بستری از جمله داخلی، تروما و زنان، بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، 8 اتاق عمل و اورژانس آماده خدمت‌رسانی به مردم شمال آذربایجان غربی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7447/11/554920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها