شهردار محمد شهر اعلام کرد

اخراج عاملان کتک زدن یک کارگر ساختمانی در محمد شهر کرج



گروه ایران زمین - به فاصله یک روز از انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن چند مرد با لباس فرم بنفش رنگ، یک کارگر ساختمانی را در محمد شهر کرج زیر مشت و لگد گرفته بودند، شهردار محمدشهر کرج به این حادثه واکنش نشان داد و تأیید کرد که این افراد مأموران شهرداری بودند که تحت عنوان پلیس ساختمان به استخدام یک شرکت پیمانکار شهرداری در آمده بودند. سعید صفری، اعلام کرد: عوامل ضرب و شتم این کارگر ساختمانی اخراج شدند. او البته به ایرنا، گفت: درگیری و ضرب و شتم توسط کارگران ساختمانی شروع شده است.
وی افزود: به‌دنبال گزارشی مبنی بر تخلف در ساخت وساز، عوامل پلیس ساختمان بخش خصوصی تحت عنوان شهربان وابسته به شهرداری محمدشهر به محل ساختمان مورد نظر اعزام شدند.
سعید صفری گفت: از آنجا که مالک ساختمان در محل حضور نداشت، عوامل شرکت پلیس ساختمان خصوصی از کارگران خواستند تا ادامه کار را متوقف کنند اما کارگران به اخطارها توجهی نکردند و شهربانان اقدام به جمع‌آوری تعدادی از ابزار کار کارگران کردند که کارگران با هجوم به یکی از عوامل پلیس ساختمان وی را زیر دست و پا قرار دادند که اصل فیلم در اختیار شهرداری است.
وی افزود: از آنجا که یکی از عوامل پلیس ساختمان زیر دست و پای کارگران بود سه نفر از عوامل شهربان یا پلیس ساختمان خصوصی برای نجات همکار خود به ضرب و شتم یکی از کارگران پرداختند که البته کار اشتباهی بوده است. صفری گفت: متأسفانه برخی با فیلمبرداری صحنه و حذف بخش‌هایی از آن، اقدام به انتشار این فیلم در فضای مجازی کردند که البته فیلم کامل در اختیار شهرداری محمد شهر قرار دارد.
وی اظهار داشت: ساختمان در دست ساخت دارای پروانه ساخت بود اما در طبقات آن تخلف صورت گرفته و از سوی کمیسیون ماده 100 جریمه شده است.
ابهام در برون سپاری نظارت بر ساخت و سازها
شهر 130 هزار نفری محمد شهردر جنوب کرج پس از تهران دومین شهری است که نظارت بر ساخت و سازها را به بخش خصوصی سپرده است. شرکت های انتظام شهری در مناقصه‌ها شرکت می‌کنند و کار نظارت بر ساخت و سازها را با عنوان پلیس ساختمان بر عهده می‌گیرند. حادثه روز چهارشنبه هفته گذشته این بحث را در شورای شهر محمد شهر مطرح کرده که آیا سپردن مسئولیت نظارت به بخش خصوصی درست است؟
شهردار محمدشهر با بیان اینکه واگذاری امور نظارتی ساخت وسازها به بخش خصوصی اقدامی اصولی و ارزشمند است، گفت: هر چند چنین حوادثی حین اعمال قانون در محمدشهر تکرار شده اما نحوه فعالیت شرکت‌های بخش خصوصی برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز بهتر از گذشته بوده است. وی گفت: شهرداری ضمن آموزش نیروهای پلیس ساختمان خصوصی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای به وجود نیامدن حوادث فیزیکی، ادامه کار توسط شرکت پیمانکاری خصوصی را به نفع شهر و شهروندان می‌داند.
شهردار محمدشهر در خصوص وضعیت کارگر مجروح حادثه درگیری فیزیکی دیروز گفت: وضعیت عمومی این کارگر خوب است و موضوع به‌صورت ویژه با حضور مقام قضایی بررسی می‌شود.
صفری درخصوص واگذاری نظارت ساخت وسازها به بخش خصوصی گفت: این اقدام روش موفقی برای نظارت‌ها بوده و قرار است شهرداری کرج از این رویه الگو‌برداری کند. اکنون میزان تخلفات ساخت و سازها از ۱۱ طبقه به حدود چهار طبقه در محمدشهر کاهش پیدا کرده است. صفری بیان داشت: شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمدشهر از شرکت‌های انتظام و مورد تأیید نیروی انتظامی بوده و انتخاب آن قانونی است. از سوی دیگر محمد کورانی، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی محمدشهر گفت: من از ابتدا با برون سپاری نظارت بر ساخت وسازهای شهر محمدشهر مخالف بودم و معتقد هستم که نباید چنین نظارت‌هایی به بخش خصوصی داده شود. وی افزود: امسال این چهارمین درگیری فیزیکی بین کارگران ساختمانی و شهربانان بخش خصوصی است که در محمد شهر رخ می‌دهد و ما باید از این گونه اقدامات جلوگیری کنیم.
کورانی تأکید کرد که من بارها آسیب‌های برون سپاری نظارت‌ها به بخش خصوصی را به مدیریت شهری محمدشهر متذکر شده‌ام و موضوع ضرب و شتم کارگر ساختمانی نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
محمد مهرزاد، رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر نیز گفت: پس‌از بررسی موضوع سه نیروی متخلف شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمدشهر به‌عنوان عوامل ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی اخراج شدند.  وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه، عوامل شرکت پیمانکاری شهرداری برای بررسی تخلف یک ساختمان در دست ساخت به محل اعزام شدند و از آنجا که مالک ساختمان در محل نبود از کارگران خواسته شد تا روند اجرایی کار را متوقف کنند اما آنان با عوامل شرکت پیمانکاری شهرداری درگیر فیزیکی شدند. مهرزاد با بیان اینکه اقدام عوامل شرکت پیمانکاری در ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی مورد تأیید شورا و شهرداری محمدشهر نیست، گفت: این موضوع به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی درخصوص برون سپاری نظارت برساخت وسازها در محمدشهر بیان داشت: این شهر پس‌از تهران دومین شهر کشور است که نظارت بر ساخت و سازها را به شرکت‌های بخش خصوصی سپرده و این اقدام در کاهش ساخت وسازها مؤثر است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7447/11/554922/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها