بنگاه




نیکو: تلاش مضاعف در کاهش اثر تحریم‌ها سرلوحه کار قرار دارد

رئیس کارگاه مرکزی شرکت پالایش نفت تهران به تشریح دستاوردها و فعالیت‌های این واحد پرداخت. محمود نیکو درخصوص کلیت فعالیت و اقدامات کارگاه مرکزی گفت: کارگاه مرکزی در کنار انجام وظایف روزمره، که سرویس‌دهی به کلیه واحدهای عملیاتی و تعمیراتی است، به ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی با استفاده از امکانات موجود نیز اهتمام می‌‌ورزد که از شاخصه‌های مهم این امر، تولید سریع و استاندارد قطعات یدکی مورد نیاز ماشین آلات، بازگردانیدن قطعات و تجهیزات معیوب به چرخه تولید، جلوگیری از بروز وقفه در روند تولید، حرکت در راستای کم کردن واردات از خارج و همچنین صرفه جویی ارزی است. وی ادامه داد: این واحد صنعتی متشکل از کارگاه‌های metal fabrication shop (کارگاه ساخت قطعات فلزی)، heat exchanger shop (کارگاه مبدل‌های حرارتی)، machine shop (کارگاه تراشکاری)، Tool Repair shop (کارگاه تعمیرات ابزار)، valve shop (کارگاه شیرآلات) و انبار ابزار هست. کارگاه مرکزی با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص دارای قابلیت‌های بسیاری بوده و بازوی مستحکمی در امر تعمیرات تجهیزات و نهایتاً تداوم و استمرار تولید در واحدهای عملیاتی است. بی شک تحریم‌های اقتصادی موجود به جهت کاهش و به صفر رساندن تولید توسط شبکه استکبار جهانی طرح‌ریزی شده که این موضوع، اهمیت وظایف تعمیر و نگهداری تجهیزات و جلوگیری از خرابی را دوچندان می‌‌کند.

اعطای تندیس زرین به مدیر عامل بانک مسکن

تندیس زرین دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی به مدیرعامل بانک مسکن اعطا شد. به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، دکتر شایان مدیرعامل بانک مسکن در مراسم اعطای جایزه مذکورو کسب عنوان برترین بانک (+A) در زمینه بهینه‌سازی استقرار نظام حسابرسی داخلی و تثبیت جایگاه سازمانی واحد حسابرسی داخلی اظهار داشت: حسابرسی داخلی از آنجا حائز اهمیت است که از این طریق تمامی فعالیت‌های مالی و غیر مالی سازمان مورد ارزیابی قرار گرفته و اصلاح فرآیندها و متعاقباً ایجاد ارزش افزوده سازمانی را بدنبال خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به نقش کمیته‌های حسابرسی، ریسک و تطبیق در نظام حاکمیت شرکتی، تأکید کرد: وجود یک واحد حسابرسی داخلی مستقل و بی طرف می‌‌تواند منجر به ارزش افزایی و بهبود عملیات شده و سازمان را با به‌کارگیری شیوه‌ای اصولی و نظام‌مند جهت ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندهای مدیریت ریسک، کنترل و حاکمیت، در دستیابی به اهدافش یاری کند. دکتر شایان ضمن تشکر از هیأت مدیره و ارزیابان انجمن حسابرسان داخلی ایران به عنوان تنها مرجع حرفه‌ای کشور در این حوزه اظهار داشت: برای بانک مسکن افتخار بزرگی است که توسط یک مؤسسه بنام و حرفه‌ای و طی یک ارزیابی دقیق حائز رتبه برترین بانک در بین تمامی بانک‌های شرکت کننده در دومین دوره جایزه ملی حسابرسی داخلی شده است و قطعاً این جایزه موجب ارتقای برند بانک مسکن و تثبیت جایگاه این بانک خواهد شد. در همین حال مدیر عامل بانک مسکن با ارائه دومین گزارش خود به مردم و دولت اعلام کرد: از همه طرح‌های قبلی (ناتمام) و جدید در بخش تولید و عرضه مسکن ارزان قیمت مختص خانه اولی‌های نیازمند، حمایت می‌‌کنیم. محمود شایان در گفت‌وگو با هیبنا، در تشریح این گزارش تأکید کرد: اگر چه طرح مسکن مهر از بابت ساخت و ساز جدید و افزایش ظرفیت، ادامه پیدا نکرد اما در این دولت و در طول همه سال‌های اخیر همواره پروژه‌های از قبل تعریف شده و در دست ساخت و ساز، در جریان بوده و هست. به همین خاطر بانک مسکن نیز بدون آنکه ذره‌‌ای از تعهد و مسئولیتی که در مسیر تأمین مالی مسکن مهر برای خود تعریف کرده بود، کم کند پرداخت تسهیلات به این طرح را جزو اولویت‌های اصلی داشته است. شایان گفت: بانک مسکن در 5 ماه اول امسال 132 میلیارد و 895 میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه‌های باقی مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرد. این در حالی است که در همین مدت زمانی، ما در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن کار عملیات تجهیز منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بیش از 100 هزار فقره تسهیلات را برعهده داشتیم و در کنار آن علاوه بر نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز بازسازی شهرها و مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه را تأمین مالی کردیم. مدیر عامل بانک مسکن در گزارش خود خطاب به مردم و دولت تصریح کرد: از ابتدای طرح مسکن مهر تا پایان مردادماه سال 99 بانک مسکن در مجموع 54 هزار و 497 میلیارد تومان تسهیلات ساخت به پروژه‌های مسکن مهر تزریق کرد. این تسهیلات با نرخ‌های سود 4 درصد و 7 درصد و 9 درصد در شهرهای مختلف و متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان‌ها پرداخت شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7448/10/555032/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها