اخـــــــــبار




راه اندازی سامانه «راه نوآوری»
برای توسعه کسب‌وکار های آنلاین

سامانه راه نوآوری راه‌حلی برای توسعه کسب‌وکار به‌صورت آنلاین با ایجاد روابط و تبادل بین خدمت‌دهنده‌ها و خدمت‌گیرنده‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی راه‌اندازی شد.
به گزارش ایسنا، توسعه کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به ایجاد سامانه راه نوآوری منجر شد. این سامانه به‌عنوان بستری برای ایجاد روابط و تبادل بین خدمت‌دهنده‌ها و خدمت‌گیرنده‌ها برای توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور فعالیت می‌کند. این سامانه توسط ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری برای شکوفایی و توسعه اکوسیستم کارآفرینی این حوزه راه‌اندازی شده است.
هدف این سامانه، فراهم کردن بهترین و مفیدترین شرایط برای سرعت بخشیدن به رشد کسب‌وکارها است. ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه حمایت مادی و معنوی از خدمات ارائه شده در سامانه بر این باور است تا زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی را شکوفا کند و رونق دهد.
سامانه راه نوآوری تا امروز با همراهی ۴۴ خدمت‌دهنده، ۸۷ خدمت مختلف را به ۱۰۸ شرکت نوپا ارائه کرده است.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه مسیر این سامانه با همراهی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران زیست بوم کارآفرینی ایجاد شد. کمپینی هم به منظور حمایت از شرکت‌های نوپای حوزه دیجیتال در حال پیاده‌سازی است.

 با الزام تأیید توسط دولت چین
قرارداد همکاری اوراکل و تیک تاک پیچیده تر می شود

به گفته شرکت بایت دنس، علاوه بر امریکا دولت چین نیز باید قرارداد همکاری تیک تاک و اوراکل را تأیید کند.
به گزارش مهر، بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک اعلام کرد دولت چین باید قرارداد همکاری با اوراکل را تأیید کند. این امر حاکی از آن است که مسیر تیک تاک برای اجتناب از تحریم‌های امریکا پیچیده‌تر خواهد بود.
از سوی دیگر اوراکل نیز پیشنهاد همکاری اش با بایت دنس را به دولت امریکا ارائه کرده و منتظر تأیید آن است. طبق این قرارداد اورکل به شریک فناوری تیک تاک تبدیل می‌شود و همچنین مقر سرویس‌های بین‌المللی آن به امریکا منتقل می‌شود.
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا سؤالاتی درباره برنامه بایت دنس برای حفظ بخش اعظم سهام تیک تاک در سرویس‌های این اپ در امریکا مطرح کرد. او همچنین از عدم تمایل خود به حفظ قدرت این شرکت چینی سخن گفت.
 این درحالی است که به تازگی وزارت بازرگانی امریکا محدودیت‌هایی برای تیک تاک و وی چت وضع کرد و طبق این محدودیت‌ها دانلود تیک‌تاک و نسخه‌های جدید آن از امروز در امریکا ممنوع خواهد بود.

فیس بوک پیام های داخلی کارمندانش را جرح و تعدیل می کند

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تشدید تنش‌های نژادی در این کشور، فیس بوک پیام‌های داخلی کارمندانش در مورد سیاست و نژادپرستی را جرح و تعدیل می‌کند.
به‌گزارش فارس در یک سال گذشته پیام‌های داخلی کارکنان فیس‌بوک در مورد مسائل سیاسی و نژادپرستانه تندتر و تندتر شده و از همین رو مدیران ارشد فیس بوک اعلام کرده‌اند پیام‌های مذکور را دستکاری و جرح و تعدیل می‌کنند تا از انتشار مطالب تند جلوگیری شود.
پیش از این گوگل هم از ایجاد تغییراتی مشابه در سیاست‌های خود خبر داده بود تا بحث در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی در میان کارکنان این شرکت قانونمندتر شده و افراد با ادب و احتیاط بیشتری گفت‌و‌گو کنند.
فیس بوک نیز روز گذشته اعلام کرده که سیاست‌های مربوط به محل کار خود را به روز می‌کند تا از بحث‌های تند سیاسی، انتشار عقاید نژادپرستانه و بحث‌های غیرفنی و غیرعلمی در مورد ویروس کرونا جلوگیری کند.
مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در حین برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ با کارمندان این شرکت در این زمینه اظهارنظر کرده است. وی از کارکنان این شرکت خواسته تا به سیاست‌های کاری به روزشده فیس‌بوک توجه کنند تا حفظ فرهنگ کاری در این شرکت تضمین شود.
پیش از این فیس‌بوک اعلام کرده بود سیاست کاری خود برای مقابله با آزار و اذیت کارمندان اقلیت‌های قومی و نژادی را به‌روز کرده تا از ایجاد خصومت‌های ناخواسته در محیط کاری جلوگیری شود.

اپل و راه اندازی نخستین فروشگاه آنلاین در هند

اپل نخستین فروشگاه آنلاین خود در هند را هفته جاری و همزمان با فصل تعطیلات این کشور که هر ساله بزرگترین فرصت فروش است، راه‌اندازی می‌کند.
به گزارش ایسنا، اپل محصولاتش را در هند از طریق فروشندگان و اپراتورهای تجارت الکترونیکی مانند واحد هندی آمازون و فلیپ کارت فروخته است. ده‌ها میلیون هندی مشتاق داشتن آیفون هستند اما قیمت بالای این گوشی مانع اصلی خرید آن برای بسیاری از آنها بوده است.
شرکت‌های چینی که در رأس آنها شیائومی قرار دارد، بازار هند را که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، در اختیار دارند و در مقابل، سهم اپل از این بازار تنها یک درصد است.
اپل قصد دارد از طریق این فروشگاه آنلاین برای مشتریان هندی خود به زبان انگلیسی و هندی پشتیبانی فراهم کرده و به کاربرانش اجازه دهد برخی از دستگاه‌ها شامل آی پد را شخصی‌سازی کنند.
این وب سایت همچنین به مشتریان مک، اجازه می‌دهد لپ تاپ خود را بر اساس نیازشان تنظیم کنند. به گفته سوبهاش چاندرا، مدیر شرکت سانگیتا موبایل، گشایش فروشگاه آنلاین اپل ضربه دیگری برای فروشندگان سنتی است که کسب و کارشان به‌دلیل تخفیف‌های ارائه شده از سوی فروشندگان الکترونیکی کساد شده است. چاندرا که شرکتش بیش از ۶۵۰ فروشگاه را در جنوب و غرب هند اداره می‌کند، گفت: حداقل برخی از مشتریان جان سخت اپل تمایل خواهند داشت از فروشگاه آنلاین این شرکت خرید کنند اما ما یاد گرفته‌ایم با فروشندگان آنلاین رقابت کنیم.
شرکت‌های شیائومی، ریل می‌ و وان پلاس هم در کنار آمازون و فلیپ کارت در وب سایت‌هایشان تلفن هوشمند می‌فروشند.
گفتنی است اپل در حال ساخت نخستین فروشگاه خرده فروشی خود در هند در شهر بمبئی است و قصد دارد آن را در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند.
هند چشم اندازهای رشد عظیمی برای سازندگان گوشی و هزینه‌های نیروی کار رقابتی برای تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی دارد.
اپل برخی از مدل‌های تلفن هوشمند خود از جمله آیفون ۱۱ را در کارخانه‌های فاکسکان و ویسترون در جنوب هند تولید می‌کند.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت فاکسکان قصد دارد یک میلیارد دلار برای توسعه کارخانه‌اش در جنوب هند که در آن گوشی‌های آیفون را مونتاژ می‌کند، سرمایه‌گذاری کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7448/17/555057/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها