صدرنشینی پرسپولیس، شکست تکراری سپاهان




مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی جمعه شب ادامه یافت که در گروه C، الدحیل قطر با نتیجه غیرمنتظره 4-2 به الشارجه امارات باخت. دقیقه 59 این دیدار، مهدی بن عطیه ستاره مراکشی الدحیل اخراج شد تا بازی مقابل پرسپولیس را از دست بدهد. همچنین رامین رضاییان نیز یک کارت زرد دریافت کرد. روزنامه الرایه قطر در گزارشی با اشاره به شکست الدحیل، درباره بازیکن ایرانی این تیم نوشت:«رضاییان چند فرصت گلزنی را با تکروی و عجله در تصمیم‌گیری از دست داد.» البته الرکراکی، سرمربی الدحیل دلیل اصلی این باخت را اخراج بن عطیه دانست و گفت: «شکست خود مقابل الشارجه را با پیروزی مقابل پرسپولیس ایران در بازی بعدی‌مان جبران می‌کنیم.»
در دیگر بازی این گروه، پرسپولیس و التعاون عربستان از ساعت 22:30 در ورزشگاه شهر آموزش دوحه مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با برتری 1-0 پرسپولیس به اتمام رسید تا سرخپوشان پایتخت نتیجه بازی رفت را مقابل این حریف سعودی خود تکرار کنند. این مسابقه در حالی آغاز شد که یحیی گل‌محمدی نسبت به بازی قبلی مقابل التعاون دو تغییر در ترکیب اصلی‌اش ایجاد کرد. بدین ترتیب که سیدجلال حسینی را به‌جای محمد حسین کنعانی زادگان و کمال کامیابی نیا را به‌جای احمد نوراللهی روانه میدان کرد. در سمت مقابل هم پاتریس کارترون فرانسوی که از روز پنجشنبه کار خود را به‌عنوان سرمربی جدید التعاون آغاز کرده، پس از منفی شدن تست کرونای خود مجوز حضور روی نیمکت این تیم را پیدا کرد. گل‌محمدی هم قبل از شروع بازی خوش و بش گرمی با او انجام داد. عبدالله العسیری که در بازی قبلی سرمربی التعاون بود با وجود حضور کارترون، بارها به لب خط آمد. پرسپولیسی‌ها از همان دقایق ابتدایی مسابقه صاحب توپ و میدان شدند و برتری خود را بر حریف دیکته کردند. دقیقه 44 شوت زیبای عیسی آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه التعاون برخورد کرد تا بهترین شانس پرسپولیس در نیمه اول از دست برود. با این حال قرمزها که با آغاز نیمه دوم به‌دنبال گل بودند به هدف خود رسیدند. دقیقه 48 پاس در عرض وحید امیری از سمت چپ به آل‌کثیر رسید ولی این بازیکن با خطای یاگو سانتوس درون محوطه جریمه متوقف شد تا محمد قاسم سارای داور عراقی مسابقه اعلام پنالتی کند. بشار رسن هافبک هموطن داور مسابقه پشت این ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت کاسیو دوس آنجوس دروازه‌بان پرتغالی التعاون، پنالتی‌اش را تبدیل به‌گل کرد. حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره صحنه پنالتی به فارس چنین نظر داد:«در آن صحنه آل کثیر هرچند صاحب توپ نشد اما با توجه به اینکه بازیکن حریف، توپ را نزد و در ادامه پای مهاجم پرسپولیس را زد، اعلام پنالتی درست بود.» پرسپولیس موقعیت‌های خوب گلزنی دیگری هم به دست آورد که در یکی از مهم‌ترین آنها دقیقه 70 ضربه رسن پس از برخورد با دست کاسیو به تیر عمودی دروازه التعاون برخورد کرد و در نهایت بازی با همان یک گل به پایان رسید تا پرسپولیس با 7 امتیاز صدرنشین گروه شود. وحید امیری هم به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. روزنامه قطری «استاد الدوحه» در بازتاب این بازی نوشت:«پرسپولیس با برد مقابل التعاون صدرجدول را قاپید.» در این گروه التعاون با 6 امتیاز، الدحیل با 6 امتیاز و شارجه با 4 امتیاز به ترتیب دوم تا چهارم هستند. به این ترتیب هر 4 تیم شانس صعود دارند و دو بازی آخر تکلیف این گروه را مشخص می‌کند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی نوشت:«در دو روز آخر مسابقات شاهد رقابت شدید در گروه C خواهیم بود.»
صحبت‌های گل‌محمدی و رسن
گل‌محمدی در نشست خبری این بازی گفت:«بازیکنان‌مان با جان، دل و غیرت بازی کردند و از آنها تشکر می‌کنم. هنوز صعودمان قطعی نشده و دیدارهای مهم دیگری را پیش رو داریم که باید روی آنها تمرکز کنیم تا بازی‌های خوبی را انجام دهیم. امسال اولین هدف ما بالا آمدن از گروه است و امیدوارم در نهایت تیمی که به فینال می‌آید، پرسپولیس باشد.» رسن هم پس از برتری پرسپولیس چنین صحبت کرد:«خدا را شکر می‌کنم توانستیم این بازی را ببریم. خوشحالم که گل 3 امتیازی پرسپولیس را من زدم. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم که جای‌شان کنار ما خالی بود. شرایط گروه با توجه به صدرنشینی ما شکل جدیدی پیدا کرده، در بازی بعد الدحیل می‌خواهد باخت مقابل الشارجه را مقابل ما جبران کند و همین کارمان را سخت می‌کند. البته به‌دنبال تثبیت صدرنشینی و صعود از این گروه هستیم.»
باخت تکراری سپاهان مقابل النصر
در بازی‌های گروه D السد قطر 4-0 العین امارات را برد و سپاهان هم مقابل النصر عربستان 2-0 شکست خورد. در این بازی، شاگردان محرم نویدکیا در نیمه اول این بازی با‌وجود داشتن موقعیت‌های گلزنی موفق به باز کردن دروازه حریف نشدند تا با دریافت 2 گل محمد مادو (32) و حامد‌الله عبدالرزاق (42) بازنده راهی رختکن شوند. در نیمه دوم نیز تیم حریف به اداره بازی پرداخت تا مسابقه با همین نتیجه به پایان برسد و باختی تکراری(همان نتیجه بازی رفت) برای اصفهانی‌ها به ثبت برسد و امیدهای سپاهان برای صعود کمرنگ شود. در این گروه، النصر با 10 امتیاز صدرنشین است و السد هم با 8 امتیاز در رده دوم قرار دارد. سپاهان با 3 امتیاز سوم است و العین هم با یک امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

آمار
برد صددرصدی یحیی مقابل سعودی‌ها

پرسپولیس در حالی رقیب سعودی خود را شکست داد که این مسابقه با آمارهای جالبی همراه بوده است. 7 مربی التعاون از سال 2013 تاکنون در نخستین روز مربیگری خودشان در این تیم ناکام بوده‌اند به‌عبارتی یا شکست خورده‌اند یا به تساوی رضایت داده‌اند. کارترون هم نتوانست این طلسم را بشکند و مغلوب شد اما در مقابل آمار یحیی فوق‌العاده است. سرمربی سرخ‌ها تاکنون 4 بار مقابل تیم‌های عربستانی قرار گرفته و به 4 پیروزی رسیده است. او پیش از دو بازی اخیر مقابل التعاون، دو بار با ذوب آهن دیگر تیم سعودی‌ها یعنی النصر را رفت و برگشت 3-0 برده بود. تیم‌های او در این تقابل‌ها 8 گل زده‌اند و گلی هم دریافت نکرده‌اند. از سویی تعدادی از بازیکنان هم با عملکرد خوب خود آماری قابل توجه خلق کردند.  حامد لک در دومین بازی اش برای پرسپولیس، دومین کلین شیت خود را ثبت کرد. بشار رسن که گل پیروزی قرمزها را زد با 93 بازی، بیشترین بازی را در بین خارجی‌های تاریخ پرسپولیس انجام داده است. او در لیگ هجدهم یک گل، لیگ نوزدهم 2 گل و یک گل هم در جام حذفی همین فصل برای پرسپولیس زده بود و حالا هم اولین گل آسیایی خود را به ثمر رساند. گفتنی است با گل پیروزی بخش رسن، پرسپولیسی‌ها به دومین پاداش 50 هزار دلاری این مسابقات از سوی ای‌اف‌سی دست یافتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7448/18/555064/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها