افزایش نظامیان پنتاگون در خاک سوریه



گروه جهان/ در پی رویارویی‌های اخیر نظامیان روسیه و امریکا در خاک سوریه، پنتاگون از عزم خود برای افزایش نیروهای خود در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزای «فرانس پرس»، یک مقام امریکایی که نامش فاش نشده، با اعلام افزایش نیروهای امریکایی در سوریه خبر داد، تاکنون 6 خودروی زرهی به شمال شرق سوریه اعزام شده و تعداد نظامیانی که به این منطقه اعزام شدند نیز به 100 نفر نمی‌رسد. او مدعی شد، اعزام این نیروها پیامی به روسیه است تا از اقدامات تحریک‌آمیز دست بردارد. بنابر این گزارش شمار نظامیان امریکایی در سوریه تا پیش از این 500 نفر بوده است که طبق اطلاعات این نظامی امریکایی باید به 600 نفر افزایش یافته باشد. پنتاگون درست در روزی از افزایش نظامیان خود در سوریه خبر داد که اندکی قبل از آن، «دونالد ترامپ» در سخنانی انتخاباتی، به امریکایی‌ها وعده داد، نیروهای کشورش را از سوریه و عراق بیرون خواهد کشید.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری «ان بی‌سی نیوز»، مقام‌های امریکایی گفته‌اند تقویت نیروهای این کشور برای جلوگیری از ورود نیروهای روسیه به منطقه امنیتی است که نیروهای ائتلاف و نیروهای کرد در آنجا فعالیت دارند. به ویژه که در یک سال اخیر درگیری‌های نظامی بین طرفین افزایش یافته است. از جمله کمتر از یک ماه قبل، در ماه اوت هفت سرباز امریکایی در برخورد با یک خودروی روسی در شمال شرقی سوریه زخمی شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7448/4/555122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها