اخـــــــــبار



جدیت تکمیل زیرساخت ها تا پایان دولت
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع معاونان و مدیران سازمان فناوری اطلاعات تأکید کرد که در مدت باقی‌مانده تا پایان دولت به طور جدی بر تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات متمرکز شوید تا کارهای ارزشمندی که در این حوزه آغاز شده است تکمیل و به اتمام برسد.
به گزارش «ایران» ،محمدجواد آذری جهرمی بازدید دوره‌ای خود را از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف نظارت و بررسی بیشتر اقدامات و برنامه‌های پیش‌رو، به‌منظور تحقق اهداف تعیین‌شده تا پیش از پایان دولت دوازدهم  با حضور در سازمان فناوری اطلاعات آغاز کرد.
وزیر ارتباطات در جمع معاونان و مدیران سازمان فناوری اطلاعات از آنها خواست  در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان دولت همانند ماه‌های ابتدایی باانگیزه کار کنند و حتی تلاش دوچندانی داشته باشند تا اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده تا پیش از پایان دولت محقق شود.
وی بابیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاقات بزرگی افتاده است تأکید کرد که رشد و توسعه‌ای که شکل‌گرفته مرهون تلاش‌ و مرارت‌های بسیاری از عزیزان ازجمله در سازمان فناوری اطلاعات است.
آذری جهرمی با تأکید بر اینکه در مدت باقی‌مانده باید از ورود به حاشیه‌ها پرهیز شود گفت: همگی باید به اصل مأموریت‌ها و وظایف خود بپردازند و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا پیش از پایان دولت کارهای نیمه‌تمام باقی‌مانده به اتمام برسند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات هم علاوه بر وظایف سازمانی خود باید به طور جدی بر تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات متمرکز شود تا کارهای ارزشمندی  را که در این حوزه آغاز شده است  تکمیل و به اتمام برساند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد
روسیه تراشه 6G ساخت

آزمایشگاهی غیرنظامی در این کشور تراشه‌ای برای تسریع توسعه اینترنت۶G ساخته است.
به گزارش مهر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد کارشناسان این کشور نوع جدیدی از تراشه ابداع کرده‌اند که توسعه نسل ششم شبکه‌های ارتباطی را سرعت می‌بخشد.او که در یک کنفرانس آنلاین سخنرانی می‌کرد،  افزود: اخیراً یک آزمایشگاه در روسیه به دستاوردی مهم در حوزه ۶G دست یافته است، البته نمی‌توانم مکان آن را فاش کنم؛ در این آزمایشگاه نوع جدیدی از تراشه ساخته شده که تاکنون در جهان ابداع نشده  است. به عبارت دیگر می‌خواهم بگویم شبکه ۶G یکی از چشم‌اندازهای آینده ما است.
به گفته پسکوف آزمایشگاه مذکور غیرنظامی است. این در حالی است که برای راه‌اندازی نسل ششم شبکه‌های ارتباطی، باید چالش‌های فناوری متعددی را برطرف کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه و با اشاره به چشم‌انداز فناوری در آینده این کشور افزود: تا چند سال دیگر می‌توانیم به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی یابیم.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7449/10/555136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها