ایران در ایران



استاندار ایلام در ستاد ویژه اربعین استان:
ورود زائران به مرز مهران به هر شکلی ممنوع است

ایلام - محمدکریم ویسی: استاندار ایلام ضمن قدردانی از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با کرونا و اربعین گفت: ورود زوار به مرز مهران به هر شکلی ممنوع است. این مرز و همه پارکینگ‌های شهر مهران تعطیل و مبادی ورودی اصلی و فرعی منتهی به مرز مهران برای تردد زوار ممنوع است.
«قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه ستاد ویژه اربعین استان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند که مؤمنین در منازل و در شهرهای خودشان اعمال اربعین را انجام بدهند و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا باشند و باید از این مواضع حکیمانه و راهگشا تشکر کرد.
سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که از ۱۰ روز پیش در خصوص مسائل مربوط به اربعین و کرونا جلسات مختلفی برگزار شده است، اضافه کرد: یکی از تصمیمات و مصوبات مهم در این باره جلوگیری از ورود زائرین از مرزهای سه استان همسایه کرمانشاه، لرستان و خوزستان به ایلام بوده است که با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و ارتش پایش و کنترل می‌شود. وی در ادامه با اشاره به این مهم که به فرمانداران شهرستان‌هایی که همسایه این استان‌ها هستند تأکید شده که ورود زائر را از ورودی‌های منتهی به استان کنترل کنند، اضافه کرد: برای بررسی بیشتر و ایجاد موانع کمیته امنیتی فعال شده است و یکی از مصوبات مهم ستاد کرونا بستن تمام مبادی ورودی اصلی و فرعی منتهی به مرز مهران بود که بشدت توسط نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و مرزبانی اجرایی می‌شود. سلیمانی دشتکی افزود: در این فرصت که تردد زوار ممنوع شده است زیرساخت‌ها را بسرعت برای سال‌های بعد آماده می‌کنیم.

بانوی ایرانی برای صلح دور دنیا را پیاده می‌رود

گروه ایران زمین: یک بانوی ایرانی فعال در امور بشردوستانه برای اولین بار طی سفر پیاده به سراسر جهان، پیام صلح را از میدان آزادی تهران به جهان می‌رساند.
پوپه مهدوی نادر که پیش از این «مسیر صلح» را با دوچرخه از ایران تا دور دنیا رکاب زده است، امسال همزمان با روز جهانی صلح قصد دارد با قدم زدن در میدان آزادی سفر پیاده خود را تا برخی کشورهای جهان شروع کند.
وی که طرح خود را جاده صلح 2020 نامگذاری کرده است، گفت: پیاده‌روی‌ها بین دو نماد ملی و صلح هر کشور انجام می‌شود که می‌تواند بین یک تا صدها کیلومتر باشد، قدم‌هایی که در پیاده‌روی‌های صلح برمی‌دارم با «جی‌پی‌اس» ثبت و فروخته می‌شوند و در راه آبادانی و کمک به بهبود شرایط زندگی کودکان و زنان و مردم محروم ایران و جهان هزینه خواهند شد و این کار نیز با نظارت و سرپرستی مستقیم خودم صورت می‌پذیرد. این بانوی فعال در امور بشردوستانه و اجتماعی، از خرید 200 قدم خود توسط یک خیر ایرانی خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق و نشانه خوبی بود که قبل از شروع سفر صلح دریافت کرده‌ام و هم اکنون مبالغ جمع‌آوری شده صرف لوله‌کشی آب، احداث حمام و سرویس بهداشتی در یکی از نقاط محروم سیستان و بلوچستان شده است. وی با بیان اینکه هم اکنون نیز یک شهروند خیر ایرانی مقیم کانادا ۶۰۰ قدم جاده صلح 2020 را خریداری کرده‌ است، گفت: مبلغ فوق برای احداث کارگاه صنایع دستی ویژه زنان و دختران سرپرست خانوار در همین منطقه هزینه خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7451/6/555377/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها